Gå til innhold

Utsettelse på førerkort pga glattcelle?


sull

Anbefalte innlegg

Basicly det som står der går på edruelighet, men politiet har ingen grunn til å tro at jenta var påvirket av alkohol. Det eneste hu prøvde å var å få svar på hvorfor typen ble lagt i bakken uten grunn..

 

Nei, det er nok ikke basicly kun promille den omfatter.

 

Les omigjen og legge merke til speielt dette:

 

det må ikke være noe å si på hans vandel ellers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo bare dumt da, så alle forhold som er straffbare kan føre til utsettelse av førerkort uansett om de ikke overhodet har noe med førerkort å gjøre. Det er jo helt utrolig. Slike forhold som jenta skal etter min mening gjøres opp for med bøter. Alt annet er jo helt hinsides vekke. Alle som får en bot kan da risikere å få utsatt førerkort. Derfor blir nok dette en klagesak for hennes del for straffem er langt over hva jeg ville akseptert.

Men takk for alle som ga sine meninger ;)

Lenke til kommentar
Det blir jo bare dumt da, så alle forhold som er straffbare kan føre til utsettelse av førerkort uansett om de ikke overhodet har noe med førerkort å gjøre. Det er jo helt utrolig. Slike forhold som jenta skal etter min mening gjøres opp for med bøter. Alt annet er jo helt hinsides vekke. Alle som får en bot kan da risikere å få utsatt førerkort. Derfor blir nok dette en klagesak for hennes del for straffem er langt over hva jeg ville akseptert.

Men takk for alle som ga sine meninger ;)

For det første er det vanskelig å kommentere en sak når man bare har hørt historien til en tredjepart. Jeg har likevell såpass stor tillit til at man ikke havner på glattcelle for å "bare ha spurt politiet et spørsmål", slik du hevder.

 

Forøvrig så har jo dette ganske mye med førerkort å gjøre. Jeg antar at hun i hvertfall er blitt straffet for å ikke etterfølge politiets pålegg (om ikke annet også), og akkurat det har mye med evnen til å ferdes i trafikken. Det å nekte å etterfølge politiets pålegg er faktisk en ganske "big deal" i trafikken.

Lenke til kommentar

Og hvorfor skal de som har klart å bevist at de ikke klarer å følge vanlige samfunnsnormer få kunne ha retten til å sitte bak et ratt? Hvis man ikke klarer å leve etter rettsreglene i samfunnet, hvordan i all verden kan man regne med da at de faktisk klarer å overholde reglene i vegtrafikkloven.

 

Det hersker en oppfatning av at førerkortet er en slags for menneskerett man har når man fyller 18, men slik er det dessverre ikke.

 

Man må bestandig tenke før man handler. Og politiet burer ikke en person på en glattcelle uten noe grunnlag.

Lenke til kommentar

Jeg har jo sagt hvorfor hu ble buret inne. Hu kom i kontakt med en politimann da hu skulle spørre han hvorfor de tok typen inn. Dette oppfattet politimannen som brudd på tidligere nevnt paragraf. Hindring av politiets arbeid.

Endret av sull
Lenke til kommentar

Tror du har misoppfattet begrepet 3dje person... Men det er en annen sak.

 

Det er mulig at "å blande seg i politiets arbeid" defineres såppas strengt, hun hadde vel strengt talt ikke noe med det sånn rent teoretisk.

 

Du nevnte forresten at hun ikke var beruset, er det fakta, eller en synsing fra din side? Jeg mener, hadde hun drukket eller ikke (se bort ifra evt. mengde). Og hadde du?

 

-C-

 

Edit: @Frekkas

Det er mulig det passer til nicket ditt... Men innlegget ditt var vel ganske usaklig og forhåndsdømmende?

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar
Edit: @Frekkas

Det er mulig det passer til nicket ditt... Men innlegget ditt var vel ganske usaklig og forhåndsdømmende?

 

forhåndsdømmende? tja, mulig det. Usaklig, nei. Har hørt mange sutrehistorier som dette. Ta deg en tur i Tinghuset en dag så skal du se. Fantastisk for noen unnskyldninger det kommer frem.

Lenke til kommentar
Ja, du var vel også klinke edru og fikk med deg alt som ble gjort og sagt?

Det samme gjelder sikkert venninna di. Hun spurte helt sikkert bare og det på en normal og høflig måte.

 

ok...

 

Tror du har misoppfattet begrepet 3dje person... Men det er en annen sak.

 

Det er mulig at "å blande seg i politiets arbeid" defineres såppas strengt, hun hadde vel strengt talt ikke noe med det sånn rent teoretisk.

 

Du nevnte forresten at hun ikke var beruset, er det fakta, eller en synsing fra din side? Jeg mener, hadde hun drukket eller ikke (se bort ifra evt. mengde). Og hadde du?

 

-C-

 

Edit: @Frekkas

Det er mulig det passer til nicket ditt... Men innlegget ditt var vel ganske usaklig og forhåndsdømmende?

 

Hun hadde ikke drukket og dette er fakta og ikke synsing. Jeg hadde drukket men jeg var så godt som edru da dette var kl 3-4 om natten og vi var på vei hjem.

 

Hun "kom i kontakt" med en politimann?

 

"Ærbødigste herr politikonstabel, hvi har Dere lagt min husbond i bakken?" hvorpå politimannen repliserte "OMFG hun er sikkert full LOL vi tauer hun oxo!"?

 

Vi trenger ikke poste her gjør vi vel? Hold deg unna tråden hvis du ikke har noe positivt å gi den.

Endret av sull
Lenke til kommentar
Hun hadde ikke drukket og dette er fakta og ikke synsing. Jeg hadde drukket men jeg var så godt som edru da dette var kl 3-4 om natten og vi var på vei hjem.

 

Isåfall, hva var hun ruset på? Det er vel den tiden man er mest edru på når man har drukket hele kvelden.

 

Sorry, min gode mann. Den historien din kjøper jeg ikke! Det er jo et eneste langt eventyr. Men takk for god underholdning.

Lenke til kommentar
Hun hadde ikke drukket og dette er fakta og ikke synsing. Jeg hadde drukket men jeg var så godt som edru da dette var kl 3-4 om natten og vi var på vei hjem.

 

Isåfall, hva var hun ruset på? Det er vel den tiden man er mest edru på når man har drukket hele kvelden.

 

Sorry, min gode mann. Den historien din kjøper jeg ikke! Det er jo et eneste langt eventyr. Men takk for god underholdning.

 

 

Jeg bryr meg ikke /driter i hva du tror på eller ikke, er ikke derfor jeg er her...

 

La dette være en teoretisk historie for alle andre i hvertfall, så er det ikke noe spørsmål om troverdighet. Jenta var ikke ruset på noe. Jeg hadde drukket, men jeg var så og si edru på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar

sull-- du har bergensslang i signaturen din, selvsagt er ikke du breikjeftet! :p

 

Nå litt mer seriøst! Ta kontakt med politijuristen på saken, og hør med vedkommende. Ofte kan de belyse saken, og hvorfor avgjørelsen ble slik den ble.

Fort gjort at når man begynner å diskutere, om man kun har drukket og ikke er full at ting går litt fort i svingene.

En uttdypning fra politiet kan gjerne friske opp minne om hva som faktisk har skjedd eller ikke. Og ikke minst man får gjerne vite grunnlaget for avgjørelsen.

 

Personlig har jeg aldri sett en jente, hvis kjæreste blir lagt i bakken henvende seg rolig for å spør "kedegåri"?

Men for all del, jeg sier ikke at det ikke skjedde denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...