Gå til innhold

Kritikk på førstegangsside


Anbefalte innlegg

Har drevet med X(HTML) og CSS de siste ukene og er nå endelig ferdig med første utkast av en side som jeg og en kompis skal ha som hjemmeside. I fremtiden håper vi at siden skal promotere oss som webutviklere (siden vi utvikler, ikke nødvendigvis denne layouten).

 

Til å begynne med lærte jeg HTML fra W3Schools, så litt CSS fra samme side, før jeg fikk et tips om CDen "Lynda.com - CSS for Designers", som jeg synes var en veldig god kilde til informasjon. I det siste har jeg sett endel på andres kode, og tatt en del inspirasjon fra CSS Zen Garden, men hele koden og layouten er selvskrevet. Det eneste jeg ikke har laget på siden er headeren, som Renzo Palma står for (jeg har tillatelse til å bruke den).

 

Her er altså (den midlertidige) linken: http://www.home.no/bronze/Heimesideprosjek...lt/5/index.html

Endret av pedervl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er like gøy hver gang det kommer nye designere til WDS-forumet som faktisk tar seg tid til å lære hvordan man gjør ting. Bra kode, selv om jeg personlig mener at XHTML aldri er et bedre alternativ enn HTML. ;)

 

Angående siden, så er det helt klart en fin start. Den er ryddig satt opp og har farger som er pene å se på. Likevel er det noen småting som bør forandres på, hovedsaklig går det på hvordan elementene på siden er satt opp i forhold til hverandre. Har lastet opp et bilde som demonstrerer dette.

post-42150-1197225082_thumb.png

Lenke til kommentar
Hvilken type innhold skal siden presentere. Vanskelig å forholde seg til et rent design, så lenge det ikke kommer frem hvilket budskap som legges frem.

Hvite bokstaver på den grønnfargen sliter på øynene. Mer kontrast! Fin banner...

For øyeblikket planlegger vi å fylle siden med ting som opptar oss, samt vise venner (neste års ungdomsbedrifter) at vi kan dette med HTML og design. Prosjektet er foreløpig ment som øving.

 

Hvordan mener du vi bør få mer kontrast - en annen tekstfarge eller en mørkere bakgrunn?

 

I tillegg har jeg et spørsmål til andre designere: Synes dere navigasjonen blir for kjedelig, og hvordan kan jeg piffe denne opp uten å ødelegge stilrenheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...