Gå til innhold

B3 vs GO revisited


Olpaddy

Anbefalte innlegg

Etter å ha sjekket i prisguiden etter Q6600, har jeg lagt merke til at de fleste nettbutikker nå oppgir detaljerte spesifikasjoner for denne prosessoren. Felles for dem er at de angir "Termisk effekt" til å være på 105W mao en B3. Dette gjelder blant andre Netonet, Ps, Xd, Mpx og Netshop.

 

Spørsmålet blir da om dette er kun gjort for å gardere seg mot returvarer? Eller er der enda er såpass mange av B3 revisjonen i sirkulasjon at man ikke tør/vil/kan garantere en G0?

 

Personlig har jeg ventet lenge med å investere for å unngå B3, og trodde at nå var ihvertfall Netshop en sikker "hest" i så henseende, men nå blir jeg ganske så usikker igjen! :hmm: Nytter det å spørre dem før man bestiller?

Endret av Olpaddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, de fleste Q6600'er i sirkulasjon nå vil jeg tro er G0'er, men det er sikkert en del B3'er også.

 

Det beste for å garantere seg en G0 er vel å spørre butikken om de kan sjekke for deg. Det er jo tross alt veldig enkelt. I bulk står det jo på toppen av CPUen, og i retail pakkene så står CPUen plassert slik at du kan se toppen av CPUen gjennom plasten. Det tar hele 5 sekudner å se om det står SLACR på toppen eller ikke...

 

Selvfølgelig er det sikkert mange nettbutikker som ikke er lagt opp for å kunne etterfølge slike forespørsler fra kunder pga. mye automatikk i systemet, men i værste tilfelle så gå til din lokale over-disken PCbutikk og kjøp den der. Da kan du jo selv se med egne øyne at det er en SLACR utgave før du legger pengene på bordet. Det koster sikkert en hundrings eller to mer pg.a prisforskjellene mellom nettbutikker og over-disken butikker, men det er ihvertfall èn mulighet som uansett vil fungere dersom ingen andre nettbutikker vil gjøre deg denne tjenesten.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...