Gå til innhold

Gir meg ikke... hehe.. *ekstremklokking*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bøyer meg i støvet.. Skulle dog tro det var mer og hente på SPI - Tweaket helt og fullt ut?

 

9.156 og 9.250 scorene er kjørt på samme frekvens.. ser dere "tweaken"?

 

man tjener ca 0.1sek ved å bruke "windows xp theme.." ;), innrømmer at jeg ikke er verdens beste tweaker, men syntes ikke 9.1sek er SÅ ille.

Lenke til kommentar

Holy sheit! Passelig ekstremt ja.

 

Enda mer imponerende at det er på en "kjip" E6700 hehe =P Det beviser egentlig det som jeg lenge har trodd, at for C2D chippene så er det liten sammenheng mellom hvor langt chippen faktisk kan gå og hvilken modell du kjøper. Foruten høyere multipliers å leke seg med ser jeg nesten ingen grunn til å kjøpe dyrere modeller enn "mest for pengene" modellene som Q6600 og de tilsvarende i dual-core serien.

 

Den Vcore'en kan vel ikke være reell på 1.9volt vel? Selv på LN2 må vel det grille chippen? Jeg vet jo CPU-Z ofte viser feil.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

gøy at andre syntes ekstremklokking er gøy! vcore var på 1.95v, og chippen tåler dette lett under LN2...

 

 

@Stigma: Du tar egentlig litt feil med det angående hvilken cpu som klokker best. Grunnen til at denne klokker best er fordi den klarer -140-150 grader før den begynner å kødde, dette er endel kaldere enn de fleste andre cpuer. (kjørte min andre E6850 på -110grader og helt maks 5250Mhz). Denne E6700 cpuen gjør ikke mer enn ca 4Ghz på luft med 1.5v, mens min gamle E6850 gjorde 4.3Ghz på luft.... ;)

 

Regner med at jeg med vdropp får noen ekstra mhz, 5.5Ghz burde gå hvis jeg klarer å holde cpu innen for 5C :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...