Gå til innhold

G9x ytelses, benchmark og OC resultater


WheelMan

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke 9800GX2 og vil ikke utalle meg om potensialer, men flere tester hevder at varmen blir et stort problem for overklokking.

 

Hvis du mener og klarer å klokke 9800GX2 til samme frekvenser som 9800GTX (vell uten å bruke hydrogen-kjøling og greier) da blir jeg glad for å se at du har klart å virkligjøre dine teorier. :)

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så din tvil ligger altså i at du ikke tror 9800GX2 er i stand til å klare 9800GTX hastigheter?

 

 

For det er jo ikke altfor store overklokken som skal til, strengt tatt. 9800GTX på standard er jo ikke klokket spesielt høyt.

I mitt tilfelle klarer 9800GX2 faktisk dobbelt så høy overklokk!

Det du trenger er å klare 600 til 675MHz på kjerne, 1500 til 1675MHz på shader, og 1000 til 1100Mhz på minne (2000 til 2200 effektive)

 

Til sammenligning så klarer 9800GX2 kortet mitt en 740/1940/2300 på original kjøling. Så en standard hastighet til 9800GTX går nok helt utmerket.

 

Edit: Uansett så stemmer ikke 30-40% ytelseøkning. Om du overklokker eller ei.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Noen Vantage-scores fra XS:

 

Tri-SLi 9800GTX vs. 8800Ultra:

 

vantage3xgtxq670015980qd8.jpg

vantageultratrisliq6700wi1.jpg

 

Vil fortsatt påstå at Ultra er det beste single-GPU kortet jeg da. :)

Du er ikke den eneste :)

Men det jeg synes er rart, er at den personen jeg vet om som ikke synes det, ikke har vært her å klaget over noe som ikke stemmer i testen. 700KHz forskjell på CPU kanskje? :tease:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke 9800GX2 og vil ikke utalle meg om potensialer, men flere tester hevder at varmen blir et stort problem for overklokking.

Tehehehhehe, i lol'd

 

Til sammenligning så klarer 9800GX2 kortet mitt en 740/1940/2300 på original kjøling. Så en standard hastighet til 9800GTX går nok helt utmerket.

Minns å huske at testkortet mitt stoppet på mer eller mindre akkurat det samme ja.

 

Noen Vantage-scores fra XS:

Tri-SLi 9800GTX vs. 8800Ultra:

 

vantage3xgtxq670015980qd8.jpg

vantageultratrisliq6700wi1.jpg

 

Vil fortsatt påstå at Ultra er det beste single-GPU kortet jeg da. :)

Eid...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
eideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideid

ideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideideide

deideideideideideideideideideideideideideideideideid

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Noen Vantage-scores fra XS:

 

Tri-SLi 9800GTX vs. 8800Ultra:

 

vantage3xgtxq670015980qd8.jpg

vantageultratrisliq6700wi1.jpg

 

Vil fortsatt påstå at Ultra er det beste single-GPU kortet jeg da. :)

Du er ikke den eneste :)

Men det jeg synes er rart, er at den personen jeg vet om som ikke synes det, ikke har vært her å klaget over noe som ikke stemmer i testen. 700KHz forskjell på CPU kanskje? :tease:

På Quad-SLi-scoren ja, på sammenligningen mellom 98GTX og 88U Tri-SLi så kjører CPUen på samme frekvens. :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke 9800GX2 og vil ikke utalle meg om potensialer, men flere tester hevder at varmen blir et stort problem for overklokking.

 

Hvis du mener og klarer å klokke 9800GX2 til samme frekvenser som 9800GTX (vell uten å bruke hydrogen-kjøling og greier) da blir jeg glad for å se at du har klart å virkligjøre dine teorier. :)

Visste du at man kan starte sin egen religion?

Jeg anbefaler deg å starte 9800GTX religionen.

 

Jeg har jo lenge visst du er en fanboy for det produktet, hehe.. Det har nok de andre også merket.

 

Som fanboys flest, prøver du å ikke innta deg noe informasjon som kan være positivt for annet enn ditt produkt.

 

Du er vel med på:

8800GTS 512 vs 9800GTX på samme frekvens, yter likt.

9800GTX vs 9800GTX OC yter ikke likt, her kaller vi differansen X.

9800GX2 clocket til 9800GTX specs vs 9800GTX i SLI vil yte likt.

 

Så kommer ditt utsagn og her har du nok et poeng:

9800GTX kan nok clockes lengre ja, men hvor mye lengre?

Hvor mye ytelse utgjør denne differansen i clock?

 

Jeg vil tippe kanskje 10-20% lengre, noe som i forhold til andre G92 produkter, jeg regner med tilsier ca 5% ytelsesforbedring.

 

Så begynner du å blande da..

Du tenker da at 9800GTX er raskere enn 9800GX2, men her må du huske at du har ikke SLI!

Du har et single kort, så ditt kort vil yte SLI - NON SLI - differanse.

 

feks., om vi sier 5% da.. (tall fra luften)

 

Så sier vi at 9800GX2 yter 10.000 (tall fra luften)

9800GTX i SLI på samme frekvenser som GX2 vil da også yte 10.000

 

Om du har single 9800GTX kort, kanskje det da yter la oss si 6.000.

Så kan du clocke ditt ene kort så det yter ca 5% mer, 1.05 * 6000 = 6300.

 

Men, GX2 er jo alltid sli... Så det er jo 10.000 vs dine 6.300.

 

Ps. tallene er tatt ut av luften, bare for å visualisere for deg.

GX2 er jo SLI, så selv om du ikke kan clocke ut de siste få % ytelse, vil det yte mer, selv om du ikke oppnår helt samme frekvens. (med mindre du har 9800gtx i sli, selvsagt!).

 

Men her stopper det ikke helt, heller - Men det gjør jeg..

Lenke til kommentar
Jeg har ikke 9800GX2 og vil ikke utalle meg om potensialer, men flere tester hevder at varmen blir et stort problem for overklokking.

 

Hvis du mener og klarer å klokke 9800GX2 til samme frekvenser som 9800GTX (vell uten å bruke hydrogen-kjøling og greier) da blir jeg glad for å se at du har klart å virkligjøre dine teorier. :)

Visste du at man kan starte sin egen religion?

Jeg anbefaler deg å starte 9800GTX religionen.

 

Jeg har jo lenge visst du er en fanboy for det produktet, hehe.. Det har nok de andre også merket.

 

Som fanboys flest, prøver du å ikke innta deg noe informasjon som kan være positivt for annet enn ditt produkt.

 

Du er vel med på:

8800GTS 512 vs 9800GTX på samme frekvens, yter likt.

9800GTX vs 9800GTX OC yter ikke likt, her kaller vi differansen X.

9800GX2 clocket til 9800GTX specs vs 9800GTX i SLI vil yte likt.

 

Så kommer ditt utsagn og her har du nok et poeng:

9800GTX kan nok clockes lengre ja, men hvor mye lengre?

Hvor mye ytelse utgjør denne differansen i clock?

 

Jeg vil tippe kanskje 10-20% lengre, noe som i forhold til andre G92 produkter, jeg regner med tilsier ca 5% ytelsesforbedring.

 

Så begynner du å blande da..

Du tenker da at 9800GTX er raskere enn 9800GX2, men her må du huske at du har ikke SLI!

Du har et single kort, så ditt kort vil yte SLI - NON SLI - differanse.

 

feks., om vi sier 5% da.. (tall fra luften)

 

Så sier vi at 9800GX2 yter 10.000 (tall fra luften)

9800GTX i SLI på samme frekvenser som GX2 vil da også yte 10.000

 

Om du har single 9800GTX kort, kanskje det da yter la oss si 6.000.

Så kan du clocke ditt ene kort så det yter ca 5% mer, 1.05 * 6000 = 6300.

 

Men, GX2 er jo alltid sli... Så det er jo 10.000 vs dine 6.300.

 

Ps. tallene er tatt ut av luften, bare for å visualisere for deg.

GX2 er jo SLI, så selv om du ikke kan clocke ut de siste få % ytelse, vil det yte mer, selv om du ikke oppnår helt samme frekvens. (med mindre du har 9800gtx i sli, selvsagt!).

 

Men her stopper det ikke helt, heller - Men det gjør jeg..

 

Her er et sted for veksling av erfaringer og folk har forskjellige meninger om denne komplekse teknologien. Alle bør få lov å gi utryyk for sine meninger og dele sine erfaringer uten at de blir stemplet som "fanboy" av trangt synte folk som deg.

 

Hvis du har peiling på hva du babler om, hold deg unna stempling og kom heller med tekniske argumener.

 

Du mangler de mest grunnlegnde kunnskapene og motbevise deg er enkel sak, men jeg gidder ikke å krangling med folk som deg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Her er et sted for veksling av erfaringer og folk har forskjellige meninger om denne komplekse teknologien. Alle bør få lov å gi utryyk for sine meninger og dele sine erfaringer uten at de blir stemplet som "fanboy" av trangt synte folk som deg.

Joda, du har et poeng, men selv folk med mikrochipper brent inn i huet burde skjønne at det fins grenser ;)

 

Hvis du har peiling på hva du babler om, hold deg unna stempling og kom heller med tekniske argumener.

 

Du mangler de mest grunnlegnde kunnskapene og motbevise deg er enkel sak, men jeg gidder ikke å krangling med folk som deg.

Jeez, look who's talkin... :ermm:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Nå har jeg justert litt og økte core til 8001 og mem til 1220 (2440 effektiv), og da gikk shader opp til 2003. 3Dmark06 gikk fra 15038 til 15356, altså over 300 poeng opp. I LOVE IT.

 

Komentarer og meninger ?

-----

Holy cow!

 

Legg ned striks øksen Sam før du mister den i ditt eget hodet. Bare et godt råd, ta det eller kast det som du pleier ) .

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...