Gå til innhold

PS3, Jeg føler et nedelag.


Ferchie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen vits i å kalle folk her fanboy uten å vite hva det betyr. Doffen her kommer jo med gode argumenter, også får han det slengt i trynet istedetfor en ordentlig argument som kunne ført diskusjonen videre.

 

DoffenPHP: Kan DU begrunne dine påstander? Vær vennlig å ikke

begrunne de med at PS2 dominerte sin generasjon. PS2 og PS3 er nemlig to

forskjellige konsoller, der av 2 og 3...

Som hva da? Jeg har skrevet hva jeg TROR vil skje i fremtiden, og hva jeg TROR har dere bare

i å respektere. Jeg tror PS3 vil dominere, og jeg driter langt faen i om

dere synes det høres realistisk ut eller ikke. Det er hva jeg velger og

håper å tro, og hvis dere ikke kan forholde dere til det kan dere leave

denne tråden.

 

Ja, virkelig gode argumenter... Dere to passer sammen som hånd i hanske tydeligvis.

Endret av Berrebo
Lenke til kommentar
Venter fortsatt på et grunnlag for å kalle meg fanboy, regner med du har en god del grunner ettersom du kommer med slike påstander når man prøver å ha en noenlunde saklig diskusjon?

 

Og såvidt jeg vet selger Xbox 360 ufattelig dårlig i Asia, bra i Amerika, og ganske likt som PS3 i Europa. Og hvem som bryr seg om Asia? Med så mange innbyggere og en enorm interesse for spill og konsoller burde det jo faktisk bety en del hvorvidt man ligger an med salg i den verdensdelen? Så jeg regner med både Microsoft, Nintendo og Sony bryr seg om Asia =)

360 hadde et høyere salgstall enn ps3 i den måneden ace combat 3 ble utgitt ihvertfall.

 

Som hva da? Jeg har skrevet hva jeg TROR vil skje i fremtiden, og hva jeg TROR har dere bare

i å respektere. Jeg tror PS3 vil dominere, og jeg driter langt faen i om

dere synes det høres realistisk ut eller ikke. Det er hva jeg velger og

håper å tro, og hvis dere ikke kan forholde dere til det kan dere leave

denne tråden.

Hvorfor skriver du dette her hvis du driter i hva vi skriver? Hvis det er slik du ser på det kunne du bare si dette fra du begynte med innleggene dine at du har tro på PS3 og ingen ting kan endre meningen din.

 

Man støtter selskapet som produserer konsollen man kjøper, og har man støttet f.eks Sony helt siden PS1 blir man nesten en del av dem. Samme som når fotballsupportere sier "VI vant kampen igår", slutt å henge deg opp i smådetaljer og hold kjeft hvis du ikke kan komme med ordentlige motargumenter.

Det finnes et ord for sånne: fanboy

 

Og hvor får du fra at 360 selger så utrolig mye mer enn PS3 worldwide? Det er jo bare pisspreik, det finnes tall som beviser det motsatte.

http://www.vgchartz.com/ (vet at dette sannsynligvis er tall lagt sammen, så 360 har et forsprang, men vis med tall som beviser det motsatte takk :) )

 

Uansett, det her har gått litt langt. Blir ikke overrasket hvis tråden stenges.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Ingen vits i å kalle folk her fanboy uten å vite hva det betyr. Doffen her kommer jo med gode argumenter, også får han det slengt i trynet istedetfor en ordentlig argument som kunne ført diskusjonen videre.

 

DoffenPHP: Kan DU begrunne dine påstander? Vær vennlig å ikke

begrunne de med at PS2 dominerte sin generasjon. PS2 og PS3 er nemlig to

forskjellige konsoller, der av 2 og 3...

Som hva da? Jeg har

skrevet hva jeg TROR vil skje i fremtiden, og hva jeg TROR har dere bare

i å respektere. Jeg tror PS3 vil dominere, og jeg driter langt faen i om

dere synes det høres realistisk ut eller ikke. Det er hva jeg velger og

håper å tro, og hvis dere ikke kan forholde dere til det kan dere leave

denne tråden.

 

Ja, virkelig gode argumenter... Dere to passer sammen som hånd i hanske tydeligvis.

Festlig at du fortsetter å kritisere andres argumentasjon når jeg fortsatt har til gode å se et virkelig godt argument fra din side. Jeg foreslår at du begynner med å slå opp ordet "argumentasjon" i en ordbok, og så kan vi ta denne diskusjonen tilbake til det den handler om; nemlig å gi Rasch gode nok grunner til ikke å selge PS3`en sin riktig enda. :)

Lenke til kommentar
Ingen vits i å kalle folk her fanboy uten å vite hva det betyr. Doffen her kommer jo med gode argumenter, også får han det slengt i trynet istedetfor en ordentlig argument som kunne ført diskusjonen videre.

 

DoffenPHP: Kan DU begrunne dine påstander? Vær vennlig å ikke

begrunne de med at PS2 dominerte sin generasjon. PS2 og PS3 er nemlig to

forskjellige konsoller, der av 2 og 3...

Som hva da? Jeg har

skrevet hva jeg TROR vil skje i fremtiden, og hva jeg TROR har dere bare

i å respektere. Jeg tror PS3 vil dominere, og jeg driter langt faen i om

dere synes det høres realistisk ut eller ikke. Det er hva jeg velger og

håper å tro, og hvis dere ikke kan forholde dere til det kan dere leave

denne tråden.

 

Ja, virkelig gode argumenter... Dere to passer sammen som hånd i hanske tydeligvis.

Festlig at du fortsetter å kritisere andres argumentasjon når jeg fortsatt har til gode å se et virkelig godt argument fra din side. Jeg foreslår at du begynner med å slå opp ordet "argumentasjon" i en ordbok, og så kan vi ta denne diskusjonen tilbake til det den handler om; nemlig å gi Rasch gode nok grunner til ikke å selge PS3`en sin riktig enda. :)

 

Som jeg har sagt tidligere så er det ingen vits i å argumentere med en sånn type. Han tror det han vil tro.

Og hvis du ikke synes hans "argumentasjon" er verdt kritikk så sier vel det sitt.

Lenke til kommentar

Herlighet.. At 360 selger dårlig i Asia er vel noe alle vet? Storsatsingen til MS her var vel Blue Dragon , men det slo vel ikke helt ann.. Jeg ser meg helt enig med Doffen, i at PS3 har en lys fremtid, mens jeg ikke ser helt det store for 360.. Og, ikke misforstå meg.. Jeg elsker 360'n min.. men, jeg vil si at den er mer en maskin for nuet, og ikke fremtiden..

 

Og Berrebro.. Doffen sier han tror.. Noe som ikke kan krangles på i det han sier, siden det er umulig å være objektiv i dette..

 

men, nå er det COD.. :)

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt tidligere så er det ingen vits i å argumentere med en sånn type. Han tror det han vil tro.

Og hvis du ikke synes hans "argumentasjon" er verdt kritikk så sier vel det sitt.

Joda, det har vært minimalt med argumentering og saklig diskusjon i denne tråden, og det er derfor det hadde vært fint om vi kan legge det her bak oss. Det er lov å være uenig med hverandre, men når man går tom for saklige argumenter kan man like gjerne legge saken død. :)

 

For å ta et skritt i riktig retning: Rasch, hva er dine tanker nå rundt Playstation 3 sin fremtid nå? Har du forresten tatt en titt i lanseringsguiden? Selv gleder jeg meg til halvparten av det som blir sluppet i 1 kvartal, og da spesielt GTA, GT5 prologue, Midnight Club, UT3, Army of Two og Rockband(for et festleketøy det kommer til å bli). Ellers blir det interessant å se om SOF blir like dårlig som det er spådd.

Lenke til kommentar
Herlighet.. At 360 selger dårlig i Asia er vel noe alle vet? Storsatsingen til MS her var vel Blue Dragon , men det slo vel ikke helt ann.. Jeg ser meg helt enig med Doffen, i at PS3 har en lys fremtid, mens jeg ikke ser helt det store for 360.. Og, ikke misforstå meg.. Jeg elsker 360'n min.. men, jeg vil si at den er mer en maskin for nuet, og ikke fremtiden..

 

Og Berrebro.. Doffen sier han tror.. Noe som ikke kan krangles på i det han sier, siden det er umulig å være objektiv i dette..

men, nå er det COD.. :)

 

Er det vel ikke? Er jo bare å se på salgstall, trender, spill, priser osv. Og hvordan kan du si at 360 ikke er for fremtiden? Den vil slutte å selge når den blir billigere? Utviklere vil slutte å lage spill til den enda spillene generelt selger best på den? En konsoll begynner aldri å selge ordentlig før den er under 199$. Og der kommer 360 til å havne før PS3.

 

Du kan kanskje ha rett i at 360 ikke vil være noe særlig om 3-4år, for da har vel neste Xbox kommet.

Lenke til kommentar
Herregud, dette er jo helt sinnsykt.

 

Tingen er at man har brukt hvertfall 6k på en konsoll som foreløbig ikke leverer nært engang av det som ble sagt før lansering.

Jeg som ps3 eier føler at det har blitt penger ut av vinduet, i forhold til hva jeg hadde fått igjen av en xbox.

MEN jeg skal gi ps3 en sjangse, da jeg tror mye vil skje fremover.

 

Mmm, jeg tenker nøyaktig det samme.

 

Playstation 3 har jeg bestemt meg for å kjøpe, men jeg venter til prisen synker til et nivå hvor den gir like mye for pengene som en Xbox. Den har lenge vært dyrisk overpriset, og på grunn av dette har prisen sunket og den vil fortsette å gjøre det fordi markedet ikke har ønsket å betale hva den kostet.

Lenke til kommentar

Hehehe, ja dette tok vist helt av. Det hele startet med at jeg KANKSJE vurderte å selge playstation min for en xbox, jeg har i ettertid funnet ut at jeg skal vente ut i 2. - 3. kvartal av neste år for å se hvordan det går med ''spilledåsen'' min som den så pent ble kalt en annen plass på forumet.

 

 

Ber om at moderatorer stenger denne tråden.

Lenke til kommentar
ok:) da vil jeg gjerne at folk innrømmer de negative sidene ved både ps3 og xbox 360=) les dem på? kan dere klare det?

 

ps3 = dårlig online system,dårlig start på markedet, litt tynt utvalg atm, dårlig design på kontrollen og uten rumble(selv om jeg liker den)

 

sånn der har jeg innrømt hva jeg syns er negativt med min ps3=)

 

Jeg hadde X360 før, og solgte den til fordel for PS3. Den største overgangen var egentlig kontrolleren, da jeg likte størrelsen på X360 sin veldig godt og Sony sin virket på meg helt håpløs. Etter å ha brukt den nå i noen måneder, begynner jeg å forstå hvorfor Sony har holdt fast på designet gjennom 3 generasjoner. Kontrolleren har en egen evnte til å "ligge" i hånden, mens X360 sin må du nærmest "holde fast". Dårlig forklart muligens. Det eneste som er dårlig på Sony sin, er triggerne. De er direkte elendig. D-pad og ABXY-knappene på X360 er en vits sammenlignet med Sony sin kontroller, og jeg synes tiltfunksjonen er alt annet enn gimmick-aktig som mange beskylder den for.

 

Her er det som er dårlig på X360:

- Ekstern strømforsyning som er stor som et beist

- Støy

- Mangler innebygd WiFi

- Mangler HD-DVD

- Støy

- Mangler(et) HDMI

- Ikke-standard kabeltilkoblinger

- Svært dyre harddisker med proprietær tilkobling

- Støy

- Proprietær 2.4GHz trådløs teknologi

- Og sist men ikke minst: Støy

 

Utseendemessig er X360 rett og slett lekker, hvis du klarer å leve med beistet av en strømforsyning. Dessverre støyer boksen altfor mye til å kunne fungere som noe annet enn en spillkonsoll. Skal du kjøpe til ting som ekstra harddisk, må du ut med 1500,- for 120GB harddisk. Til sammenligning koster en standard 250GB 2.5" S-ATA hdd til PS3 rundt 1000-lappen. Skal du ha trådløst nett på X360, må du ut med 700 kr og skal du ha HD-DVD så må du ut med 1300 kr.

 

I det store og hele er svært mye på X360 proprietære løsninger som enten tvinger deg til å kjøpe tillegsutstyr kun fra Microsoft eller krever at man bruker Windows for å få utnyttet mulighetene. PS3 er (utrolig nok) den rake motsetningen, enda det er Sony vi snakker om.

 

Når det gjelder brukergrensesnittet til X360, det såkalte Blade-systemet, så synes jeg det faller igjennom på stort sett alle plan. Det eneste som X360 gjør bra - til gjengjeld jævlig bra - er den menyen som følger deg konstant når du trykker på Home/Live/whatever-knappen. Her kan du håndtere venner, IM, chatte og lytte på musikk uten avbrudd fra andre ting. Full pott her for X360, men _alt_ annet i GUIet er grusomt. Minimalisme er tydeligvis ikke et begrep UI-designerne til MS har kjennskap til, og det florerer av inkonsistente løsninger, ikke-deterministisk navigasjon, valg og opsjoner.

 

Hvis PS3 får noe tilsvarende som X360 på venner, IM og chatt-delen så har ikke X360 noe å bringe til bordet rent funksjonsmessig som jeg ville savnet.

Lenke til kommentar
Herlighet.. At 360 selger dårlig i Asia er vel noe alle vet? Storsatsingen til MS her var vel Blue Dragon , men det slo vel ikke helt ann.. Jeg ser meg helt enig med Doffen, i at PS3 har en lys fremtid, mens jeg ikke ser helt det store for 360.. Og, ikke misforstå meg.. Jeg elsker 360'n min.. men, jeg vil si at den er mer en maskin for nuet, og ikke fremtiden..

 

Og Berrebro.. Doffen sier han tror.. Noe som ikke kan krangles på i det han sier, siden det er umulig å være objektiv i dette..

men, nå er det COD.. :)

 

Er det vel ikke? Er jo bare å se på salgstall, trender, spill, priser osv. Og hvordan kan du si at 360 ikke er for fremtiden? Den vil slutte å selge når den blir billigere? Utviklere vil slutte å lage spill til den enda spillene generelt selger best på den? En konsoll begynner aldri å selge ordentlig før den er under 199$. Og der kommer 360 til å havne før PS3.

 

Du kan kanskje ha rett i at 360 ikke vil være noe særlig om 3-4år, for da har vel neste Xbox kommet.

 

Er det ikke salgstall jeg ser på når jeg sier at 360 selger skit i Asia.. og som noen andre har sagt har kanskje Asia det største spillmarkedet.. Jeg sier bare at en konsoll som ikke har full støtte der borte, kanskje ikke vil tiltrekke seg så mange 3.parts.. skjønner du?

Og, vil minne om at Ps3 kun har vært ute ett år..

Og, dersom man sammenligner PS3 og 360 og ser hvor mye de har solgt etter ett år etter launch.. Så vil du se at det ikke er store forskjellen.. Faktisk skummelt likt!

 

Men, egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre..

Lenke til kommentar
Herlighet.. At 360 selger dårlig i Asia er vel noe alle vet? Storsatsingen til MS her var vel Blue Dragon , men det slo vel ikke helt ann.. Jeg ser meg helt enig med Doffen, i at PS3 har en lys fremtid, mens jeg ikke ser helt det store for 360.. Og, ikke misforstå meg.. Jeg elsker 360'n min.. men, jeg vil si at den er mer en maskin for nuet, og ikke fremtiden..

 

Og Berrebro.. Doffen sier han tror.. Noe som ikke kan krangles på i det han sier, siden det er umulig å være objektiv i dette..

men, nå er det COD.. :)

 

Er det vel ikke? Er jo bare å se på salgstall, trender, spill, priser osv. Og hvordan kan du si at 360 ikke er for fremtiden? Den vil slutte å selge når den blir billigere? Utviklere vil slutte å lage spill til den enda spillene generelt selger best på den? En konsoll begynner aldri å selge ordentlig før den er under 199$. Og der kommer 360 til å havne før PS3.

 

Du kan kanskje ha rett i at 360 ikke vil være noe særlig om 3-4år, for da har vel neste Xbox kommet.

 

Er det ikke salgstall jeg ser på når jeg sier at 360 selger skit i Asia.. og som noen andre har sagt har kanskje Asia det største spillmarkedet.. Jeg sier bare at en konsoll som ikke har full støtte der borte, kanskje ikke vil tiltrekke seg så mange 3.parts.. skjønner du?

Og, vil minne om at Ps3 kun har vært ute ett år..

Og, dersom man sammenligner PS3 og 360 og ser hvor mye de har solgt etter ett år etter launch.. Så vil du se at det ikke er store forskjellen.. Faktisk skummelt likt!

 

Men, egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre..

 

Jeg skal forklare litt allikevel...

 

Asia er mye mindre enn Amerika. Asias spillmarked er nesten bare kun Japan. Og Korea. I Korea selger 360 faktisk bedre enn PS3 også men det er et ganske ubetydelig marked uansett.

 

Siden 360 selger såpass bra i Amerika og Europa så har ikke japanske utviklere uansett noe særlig valg. De må støtte 360 også. Derfor ser vi også at 360 får minst like mange spill fra Japan som PS3. Ser ingen grunn til at dette vil endres særlig i fremtiden.

 

De solgte nesten like mye første året ja, men da må man også huske på at 360 var nesten umulig å få tak i flere måneder etter lansering. PS3 hadde ikke dette problemet. Så det blir en litt feil sammenligning.

Lenke til kommentar
Berrebo: Er helt enig med deg. Det lukter gjennomsyra fanboy hele veien her. Er vel egentlig bare å ignorere ham. Det var ikke det denne posten handlet om i første omgang. Jeg skrev da også at jeg helst ikke ville ha fanboy posts her å.

Finnes ikke mere irriterende mennesker.

 

Enig med Berre jeg også, men det kan man vel knapt si høyt.

Gikk faktiskt overraskende bra å lese de første 4-5 sidene.. så våknet Norges Sony Defence Force for alvor.

 

Rasch, se om du finner noen som har en 360 å vil bytte med deg.. tvilsomt, men kan jo hende du er heldig.

Ellers har jo EBgames noen tilbud hvor du kan bytte inn PS2 + noen spill å få en 360 for en hundrings.

Kanskje de tar imot PS3 også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...