Gå til innhold

Lyst til å teste ut Vista SP1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har testet SP1 beta i en periode nå. Maskinen er mer stabil og blitt noe raskere, men å tro at SP1 kommer til å gjøre Vista kjappere enn XP er jo å tro på julenissen.

 

Hvor mange ganger må det sies at Vista krever langt mer maskinvare enn XP, og det var samme lyd i fløyte forrige gang MS kom med et nytt OS, for de som er for små til å huske sånt.

 

Jeg tester mer enn gjerne SP1, det er nok et must-have for oss Vistabrukere.

Lenke til kommentar
Jeg har testet SP1 beta i en periode nå. Maskinen er mer stabil og blitt noe raskere, men å tro at SP1 kommer til å gjøre Vista kjappere enn XP er jo å tro på julenissen.

 

Hvor mange ganger må det sies at Vista krever langt mer maskinvare enn XP, og det var samme lyd i fløyte forrige gang MS kom med et nytt OS, for de som er for små til å huske sånt.

 

Jeg tester mer enn gjerne SP1, det er nok et must-have for oss Vistabrukere.

 

For å si det slik. Når XP en gang blir utfaset som Win98, og disse brukerne må over på Vista, så er det vell disse som kommer til å tviholde på Vista når et nytt Windows OS kommer? Hvor mye bedre Vista er enn OS'et som måtte komme, ressursbruk ogl.. eller tenker jeg feil her :whistle:

Hadde det ikke vært for at jeg må ha et så stabilt system som mulig skulle jeg gjærne ha prøvd SP1, men må nokk vente til det kommer ut på norsk..

Lenke til kommentar

Hører endel klarger på ustabil vista. Dette er IKKE min erfaring med min Vista 64. :tease:

Så derfor vil jeg vente til SP1 kommer som offisiel update istedenfor for en pre-release kandidat.

Helt enig!

Jeg har Vista x64 på min Dell laptop på jobben. Fungerer veldig stabilt.

Det er i kontrast til min private MacBook, som jeg har hatt masse problemer med etter jeg installerte Lepard.

Lenke til kommentar

Det virker noen ganger som om endel folk klager på Vista av gammel vane, eller bare for å klage. Jeg har kjørt Vista i 10 måneder på en rekke maskiner, både hjemme og på jobb, og er godt fornøyd.

Jeg skulle ønske filkopieringen var raskere og ytelsen høyere, men i forhold til stabilitet ligger dette operativsystemet langt foran XP.

 

Man synes å glemme at XP tross alt er et eldgammelt (i datasammenheng) OS som er flikket og pusset på i mange år, og som kjører på overlegen maskinvare i forhold til utgangspunktet - og noe av grunnen til at det fungerer så bra - er nok dette.

Lenke til kommentar
Det virker noen ganger som om endel folk klager på Vista av gammel vane, eller bare for å klage. Jeg har kjørt Vista i 10 måneder på en rekke maskiner, både hjemme og på jobb, og er godt fornøyd.

Jeg skulle ønske filkopieringen var raskere og ytelsen høyere, men i forhold til stabilitet ligger dette operativsystemet langt foran XP.

 

Man synes å glemme at XP tross alt er et eldgammelt (i datasammenheng) OS som er flikket og pusset på i mange år, og som kjører på overlegen maskinvare i forhold til utgangspunktet - og noe av grunnen til at det fungerer så bra - er nok dette.

 

Meget godt sagt. Selv om jeg ikke er den aller mest datakyndige, Så Skjønner jeg at dette var kloke ord. Har kjørt Vista siden i våres, og har ikke hatt noen problememer enda. Bortsett fra en og annen driver som ikke har vært kompatibel. Men kan neppe annklage Microsoft for det.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

har vista både på stasjonær og bærbar. På den stasjonære suser det av gårde som bare det, aldri hatt noen problemer :) Den bærbare derimot sliter litt pga. hardware, og det er en ganske ny bærbar. . Gleder meg mest til raskere filkopiering :)

 

Som en spurte før meg; kommer Fiji med sp1? Kan ikke hw.no skrive litt om fiji? Og kanskje om mpeg4/riksTV/fiji?

Lenke til kommentar
Tror nok at MS må fortsette å levere HD-OS en stund til, neste "generasjon" blir vel web-os, men det er nok mer enn 5 år frem i tid.

Det er nok mer enn 500 år også, for det der er det dummeste jeg har hørt. :!:

 

tja... et rent web os blir det nok ikke. Man må jo ha noe som på den fysiske maskinen som snakker med hardware. Men at mye blir utfaset ut på Internett er ikke utenkelig når båndbredden blir større. Men 500 år til et web os kommer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...