Gå til innhold

K10 sklir over til neste år


Anbefalte innlegg

Quote: Vent til helga så kan vi møtes på "slagmarken " en plass.... Jeg med AMD/ATI.. og du med???

Jeg har q6600(3.2ghz) Geforce 8800GT(730/1800/999) 2gb corsair dominator osv får ca 145003dmarks... Men hvis du snakker om og battle mot ett quad opsett av skjermkort så er det nok ikke så mye og prate om.. Men da har nok du også brukt LATTERLIG mye penger på den maskinen, så jeg ville ikke vært så "bråkjekk" LOL! Hvis signaturen er riktig. Jeg håper da AMD kommer seg da dette bare er bra for konkuranse og framtidige produkter...

Endret av FranzJeger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest techrepport sin artikkel............. det beste med den var første kommentaren i forumet........ Ja nå må jeg bare begynne å anbefale phenom......

 

Voldenuit

I've thought very hard about this, and there is one way for geeks to help keep AMD alive:

 

Recommend Phenom to people you hate.

 

You know, your mother-in-law, your clueless IT Dept Head, your boss, your sister's boyfriend, etc.

 

That way, you keep competition alive *and* get your revenge.

 

It's win-win!

Lenke til kommentar
Quote: Vent til helga så kan vi møtes på "slagmarken " en plass.... Jeg med AMD/ATI.. og du med???

Jeg har q6600(3.2ghz) Geforce 8800GT(730/1800/999) 2gb corsair dominator osv får ca 145003dmarks... Men hvis du snakker om og battle mot ett quad opsett av skjermkort så er det nok ikke så mye og prate om.. Men da har nok du også brukt LATTERLIG mye penger på den maskinen, så jeg ville ikke vært så "bråkjekk" LOL! Hvis signaturen er riktig. Jeg håper da AMD kommer seg da dette bare er bra for konkuranse og framtidige produkter...

 

He he... ja signaturene stemmer nok :whistle: og det HAR gått ut litt penger ja :innocent: men men.. slik er det å være "hekta" på HW :thumbup:

Lenke til kommentar
Og dette er etter en driveroppdatering siden release, det er fremdeles mye å gå på.

nja... Det tviler jeg faktisk på.

Det er nok litt å gå på, men ikke så mye. HD38x0 bruker samme driver rom R600 (HD2900XT), den har de jobet en god stund med å optimalisere allerede...

Lenke til kommentar

Sånn som stua er nå med den siste nedgraderingspatchen kunne de like godt sparte pengene på utviklinga av k10 og mekka en 2x2 kjerners cpu basert på k8. k10 er jo snart like dårlig som k8 pr kjerne(ikke pr mhz men faktiske resultat på dagens mhz). Snart er det bare for Intel å stramme prisene inn og begynne å øke, for alt amd kan gjøre da er å "gi" bort cpuer fordi de er så utrolig mye dårligere.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

nja... Det tviler jeg faktisk på.

Det er nok litt å gå på, men ikke så mye. HD38x0 bruker samme driver rom R600 (HD2900XT), den har de jobet en god stund med å optimalisere allerede...

 

 

Så hva skyldes den til dels voldsomme ytelsesøkningen fra med 7.11 på mange spill - særlig i Crossfire da? Hvis driverne er optimailiserte fra før altså? Fra å streve hardt med 8800GTS 320 så kniver 3870 hardt med både 8800GT/GTX i flere spill.

Lenke til kommentar
Og dette er etter en driveroppdatering siden release, det er fremdeles mye å gå på.

nja... Det tviler jeg faktisk på.

Det er nok litt å gå på, men ikke så mye. HD38x0 bruker samme driver rom R600 (HD2900XT), den har de jobet en god stund med å optimalisere allerede...

 

Det er på cf driverene de har enormt mye hente, er første testen jeg har sedd cf virke med crysis, coj hvor AMD har sammarbeided med fra starten viser potesnsialet i gode drivere for cf. 2 x 3850 = ca kr 2300,- 2 x 3870 = ca kr 3000,-.

 

Så håper ATI can bære AMD skuta en stund....... til de får orden på K10.

 

Og det ryktes om x3,3 ytelse på 4 x 38xx vs 1 x 38xx...... Sprørs bare her om phenom el x2 blir bottelneck på gaminging i høye oppløsninger. da en må ha am2+ med 790FX for et slikt oppsett....... men regner med AMDME gir oss svar på dette ssnart CFX er tilgjengelig.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Ja, jeg kan ikke akkurat se for meg at det er veldig lurt... De dreit seg ut når de absolut måtte lage "ekte" firekjernet prosessor. verfall når de bruker så sinnsykt lang tid. Så når den endelig kommer ut så er den ikke like bra som intel sin ikke "ekte" firekjernet prosessor + at den ikke funker som den skal! Snakk om og gå på mange "smeller" på rad... Latterlig! For og ikke begynne og prate om ATI som er minst like latterlig. Det må skje ett mirakel for at det skal komme seg på ett respektabelt nivå igjen!

 

Du er latterlig for du har tydeligvis mer peiling en selve AMD og ATI selv .

 

Dommedagsprofeten FranzJeger Har talt for AMD/ATI . No more Cpus and Gpus from them :roll:

Lenke til kommentar
Ja, jeg kan ikke akkurat se for meg at det er veldig lurt... De dreit seg ut når de absolut måtte lage "ekte" firekjernet prosessor. verfall når de bruker så sinnsykt lang tid. Så når den endelig kommer ut så er den ikke like bra som intel sin ikke "ekte" firekjernet prosessor + at den ikke funker som den skal! Snakk om og gå på mange "smeller" på rad... Latterlig! For og ikke begynne og prate om ATI som er minst like latterlig. Det må skje ett mirakel for at det skal komme seg på ett respektabelt nivå igjen!

 

Du er latterlig for du har tydeligvis mer peiling en selve AMD og ATI selv .

 

Dommedagsprofeten FranzJeger Har talt for AMD/ATI . No more Cpus and Gpus from them :roll:

 

Det har vi en av de berømte AMD fanboisa som ikke takler og høre noe som helst negativt om sitt "Divine" selskap!

Du følger samme prinsipp som de kristene følger "Du skal ikke dyrka andre guder den meg". El bedre sagt som: "Du skal ikke ha andre prosessorer den meg" el no... Haha latterlig. Du driter deg bare ut hvis ikke du kan innrømme at amd sliter og at Nvida og Intel har overtaket... Heads up buddy' Å være fanboi er ikke kult!

Lenke til kommentar

Synn at Amd har hatt såpass med problemer og forsinkelser på sin K10-platform. Men samtidig er det jo bra at de våge å tenke nytt og prøve andre design løsninger enn konkurentene.

 

Derimot er det kanskje ikke noe nytt fenomen at visse komponentserier har "feil", noen kan være svært vanskelige å oppdage, men få fatale følger.

Lenke til kommentar
Ja, jeg kan ikke akkurat se for meg at det er veldig lurt... De dreit seg ut når de absolut måtte lage "ekte" firekjernet prosessor. verfall når de bruker så sinnsykt lang tid. Så når den endelig kommer ut så er den ikke like bra som intel sin ikke "ekte" firekjernet prosessor + at den ikke funker som den skal! Snakk om og gå på mange "smeller" på rad... Latterlig! For og ikke begynne og prate om ATI som er minst like latterlig. Det må skje ett mirakel for at det skal komme seg på ett respektabelt nivå igjen!

 

Du er latterlig for du har tydeligvis mer peiling en selve AMD og ATI selv .

 

Dommedagsprofeten FranzJeger Har talt for AMD/ATI . No more Cpus and Gpus from them :roll:

 

Det har vi en av de berømte AMD fanboisa som ikke takler og høre noe som helst negativt om sitt "Divine" selskap!

Du følger samme prinsipp som de kristene følger "Du skal ikke dyrka andre guder den meg". El bedre sagt som: "Du skal ikke ha andre prosessorer den meg" el no... Haha latterlig. Du driter deg bare ut hvis ikke du kan innrømme at amd sliter og at Nvida og Intel har overtaket... Heads up buddy' Å være fanboi er ikke kult!

 

Har overhodet ikke med at jeg er noe AMD fanboy, du framstiller det som om Intel/Nvidia er det eneste alternativet for folk og spyr ut at dommedagen er snart nær for AMD/ATI. det gjør vel ikke meg til noe fanboy men mer deg

 

Slutt og oppfør deg som du sitter på inside info om AMD/ATI sin tilstand og heller aksepter at de er gode alternativer

 

Hvor nekter jeg på at Intel/Nvidia har overtaket? Hvor sier jeg at jeg følger kristne normer?

 

Slutt og fantasere om meninger jeg ikke har

Lenke til kommentar

Dette vil jo bare gi Intel enda større monopol, som ikke er bra for oss forbrukere!

Det at Phenom yter såpass dårlig er fortsatt skuffende uansett. Ser ingen grunn til å kjøpe hverken CPU eller GPU fra AMD i nærmeste fremtid.

 

Enig :thumbup: La oss nå alle være venner og leke med hardwaren vi vil.. hver sin smak..hver sin lyst :mrgreen:

Ja så klart! Men hvorfor kjøpe en CPU som vi vet yter dårligere enn konkurenten? Hvorfor kjøpe Phenom når Intel's Q6600 gir såpass mye ytelse for pengene? Jeg ser liksom ikke poenget ditt...eller driter du bare penger?

Lenke til kommentar
Dette vil jo bare gi Intel enda større monopol, som ikke er bra for oss forbrukere!

Det at Phenom yter såpass dårlig er fortsatt skuffende uansett. Ser ingen grunn til å kjøpe hverken CPU eller GPU fra AMD i nærmeste fremtid.

 

Enig :thumbup: La oss nå alle være venner og leke med hardwaren vi vil.. hver sin smak..hver sin lyst :mrgreen:

Ja så klart! Men hvorfor kjøpe en CPU som vi vet yter dårligere enn konkurenten? Hvorfor kjøpe Phenom når Intel's Q6600 gir såpass mye ytelse for pengene? Jeg ser liksom ikke poenget ditt...eller driter du bare penger?

 

Fordi at jeg har tro på AMD... OG fordi at det er kunn AMD som kan gi meg Quadcrossfire :whistle:

Lenke til kommentar

Quote: Har overhodet ikke med at jeg er noe AMD fanboy, du framstiller det som om Intel/Nvidia er det eneste alternativet for folk og spyr ut at dommedagen er snart nær for AMD/ATI. det gjør vel ikke meg til noe fanboy men mer deg

 

Nei jeg sier ikke at Intle/Nvidia er det eneste alternativet, jeg sier bare at, i lang periode nå har Intel/Nvidia hatt en godt overtak på AMD/ATI i ytelse vs penger... Vær så snill og spar alle for og latterligjøre deg selv ytliger... Tulling!

Lenke til kommentar
Quote: Har overhodet ikke med at jeg er noe AMD fanboy, du framstiller det som om Intel/Nvidia er det eneste alternativet for folk og spyr ut at dommedagen er snart nær for AMD/ATI. det gjør vel ikke meg til noe fanboy men mer deg

 

Nei jeg sier ikke at Intle/Nvidia er det eneste alternativet, jeg sier bare at, i lang periode nå har Intel/Nvidia hatt en godt overtak på AMD/ATI i ytelse vs penger... Vær så snill og spar alle for og latterligjøre deg selv ytliger... Tulling!

 

 

Slutt å kalle folk for tulling, når du ikke er langt ifra å være det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...