Gå til innhold

Hiper Type-R Modular 580W PSU / HPU-4B580 (Netshop)


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne strømforsyninga den 5 september 2005, og for noen dager siden tok den kvelden,

først de kjente pipelydene, og senere gikk sannsynligvis også den kjente katalysatoren på denne modellen.

 

(Ble målt veldig ustabil på 5volt som spratt opp og ned konstant, med ekstern volt-måler - ikke mulig å starte maskinen)

 

Sender inn retur hendvendelse til Netshop, og får direkte avslag med følgende begrunnelse:

 

Forventet levetid på disse strømforsyningene er 2 år. Produktet ditt er over 2 år, må derfor avvise garanti.

 

Denne saken er slettet. Ønsker du å returnere varen, må du søke om dette på ny

 

Ifølge produktets emballasje og produsentens hjemmesider så står det 3 års garanti på dette produktet, samt kjøpsloven burde vel si 5 år på et slikt produkt?

 

Har ikke brukt denne til å overklokke, og den tok bare kvelden etter å ha vært avslått i noen dager.

 

Tenker å ta dette videre med forbrukerrådet..

 

Comments?

Endret av iSamurai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop er tydligvis en nettbutikk man bør unngå.

 

Det stemmer at Hiper Type-R 580W har 3 års garanti, så jeg kan ikke forstå at Netshop vil avise din garanti innenfor garantitiden da det ikke er lovlig.

 

Netshop tar også feil når de sier at en strømforsyning ikke er ment til å vare i mer enn 2 år.

Hiper Type-R 580W er en strøforsyning med en kjent feil som gjør at den ofte ryker før sin tid. Det er slike tillfeller at 5 års reklamasjon mot produktfeil skal brukes etter garantitiden.

En kvalitets strømforsyning vil ofte vare i mer enn 10 år.

 

Det er flere som har hatt problemer med garanti/reklamasjon på strømforsyninger på Netshop. Men du er den første jeg har sett som har fått avslag på garanti innenfor garantitiden.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Jeg hendviste faktisk til produsentens 3 års garanti på andre forsøk, da fikk jeg følgende begrunnelse på avisning:

 

"The first year (may vary to different retailers, please check before purchasing) is covered by retailers and the remaining two years is with HIPER on RTB basis." http://www.hipergroup.com/English/faq.html

 

Denne saken er slettet. Ønsker du å returnere varen, må du søke om dette på ny

 

Vurderer selvfølgelig sterkt om jeg kommer til å handle noe mer hos netshop etter denne opplevelsen!

Lenke til kommentar

Interesant dette her..

 

Jeg er faktisk i samme situasjon, kjøpte hiper 580w fra netshop for to år siden som eksploderte(!) for litt siden..

Har ikke mulighet for å sjekke om den fortsatt er 100% men den virket etterpå. Har byttet psu til en annen som jeg hadde liggende, av frykt for at den skal ødelegge komponenter i PC-en.

 

Jeg har ikke forsøkt å sende den i retur enda, men må vel gjøre det jeg også, så får jeg se om jeg kjøper den planlagte nye PC-en min i vår derifra..

 

Må vel være noen forbrukerlover som det er mulig å dra inn i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Interesant dette her..

 

Jeg er faktisk i samme situasjon, kjøpte hiper 580w fra netshop for to år siden som eksploderte(!) for litt siden..

Har ikke mulighet for å sjekke om den fortsatt er 100% men den virket etterpå. Har byttet psu til en annen som jeg hadde liggende, av frykt for at den skal ødelegge komponenter i PC-en.

 

Jeg har ikke forsøkt å sende den i retur enda, men må vel gjøre det jeg også, så får jeg se om jeg kjøper den planlagte nye PC-en min i vår derifra..

 

Må vel være noen forbrukerlover som det er mulig å dra inn i dette tilfellet?

 

Spennende å se at det er flere i samme situasjon som meg her og nå,

jeg tok kontakt med forbrukerrådet i går, og de mener at dette er et produkt som man bør ha 5 års reklamasjon på,

men de kunne ikke finne en tidligere sak som gikk direkte på pc-strømforsyning, så det var ikke lett for dem å se hva som ble resultatet i tidligere problemstilling som dette.

 

De ba meg enkelt å greit sende inn et standard brev som du finner på siden deres, hvor du legger ved grunn til klage, og vedlegg som dokumenterer kjøpet.

 

Tenkte å sende inn et slikt brev i dag, og se hva netshop har å si til sitt forsvar.

 

Skal holde innlegget oppdatert, med responsen jeg får!

 

-> Brev er blitt sendt.

Endret av iSamurai
Lenke til kommentar

Har selv en Hiper Type-R 580W, virker som den er ustabil, så sendte mail til komplett for noen dager siden, de sa at jeg kunne bare sende den inn, denne er 1 år gammel da. Har nå bestilt meg en Mist 600w istedet. Vil anbefale flere å kvitte seg med samme type psu.

 

OT: Stå på, Netshop er til vanlig en god nettbutikk,rart de skal være så uproffe med deres sak.

Lenke til kommentar

Hadde og en Hiper Type-R 580W som tok kvelden for ca 2mnd siden, sendte den inn og fikk en mist600w tilbake(netshop). uten noe bråk..

 

Men kanskje det gikk så smertefritt pga den var 4dager fra å være 2år?? :hmm:

Men burde ikke en psu være ment å vare mere en 2år?

 

Er det bare meg eller er netshop begynt å bli vanskelig ? :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, da er Mist 600w rev.3 på vei til meg fra Netshop, etter at jeg leverte inn min Hiper 580w type R.

 

For de som enda ikke er klar over hvor skrøplige disse strømforsyningene er, kan ta en titt i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=10041286

 

Til Netshop's fordel kan jeg si at returen ble meget raskt behandlet. Den ble sendt inn til de på tirsdag, og de ser ut til å sende den nye allerede i dag.

 

Men det med garanti på 2 år er ikke holdbart i det hele tatt. Velger man å selge en vare som etterhvert viser seg å være bånn i bøtta, så må man pent ta konsekvensene av salg av slike produkter.

Lenke til kommentar
Men burde ikke en psu være ment å vare mere en 2år?

 

Er det bare meg eller er netshop begynt å bli vanskelig ? :hmm:

 

I følge Hiper så er jo garantien 3 år, så Netshops påstand om 2 er jo bare surr. En strømforsyning skal vare lenger enn det, jeg har strømforsyninger som er opptil 6-7 år gamle og fortsatt så virker de, det etter å ha stått og surret 24/7 i lange tider. I trådstarters tilfelle, så vil de visst at han skal forholde seg direkte til Hiper. Men får det ikke helt til å stemme, siden de først sier de ville ha gitt ham ny før 2 år var gått, men så er det plutselig bare 1 år i forhold til forhandler, og så de neste 2 år fra produsent om man skal tolke hva som ble henvist til i svaret trådstarter fikk. :hmm:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Hiper Type-R 580W HPU-4K580-MU hos Netshop den 25.10.2005, og i går kveld takket den for seg.

Artig at man skulle snuble over dette innlegget, greit å vite at det er flere i samme situasjon.

 

Skrev en mail til netshop hvor jeg forklarte situasjonen, så jeg venter spent på svar.

Endret av Hallik Frank
Lenke til kommentar
Kjøpte meg en Hiper Type-R 580W HPU-4K580-MU hos Netshop den 25.10.2005, og i går kveld takket den for seg.

Artig at man skulle snuble over dette innlegget, greit å vite at det er flere i samme situasjon.

 

Skrev en mail til netshop hvor jeg forklarte situasjonen, så jeg venter spent på svar.

 

Er veldig spent på hva svar du får nå..

 

Jeg sendte også en mail til Hipergroup, som nokså kjapt svarte meg.

De hadde ikke noe imot å ta imot produktet og sende et nytt i retur så straks det defekte hadde kommet frem.

Lenke til kommentar

Har nå fått en telefon fra netshop, som referanse fra klagebrevet mitt og to avisninger på retursøknad. - seieren gikk til slutt i boks.

 

Produktet har en garanti på 5 år - send inn produktet til retur, får dere dette avvist, ring netshop og be dem ta seg sammen, ifølge produkt nummeret kan dem enkelt sjekke dette opp.

 

Nå ble dagen min litt lysere!

Lenke til kommentar
Produktet har en garanti på 5 år - send inn produktet til retur, får dere dette avvist, ring netshop og be dem ta seg sammen, ifølge produkt nummeret kan dem enkelt sjekke dette opp.

 

Garanti på fem år er vel å ta litt hardt i, du mener vel reklamasjonsrett?

 

Selvfølgelig reklamasjonsrett, men ordrett ifølge personen som ringte meg opp fra netshop uttalte han selv garanti.

Regner med at han også brukte feil ord.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Nå tok en 480w Hiper M-series kvelden hos meg og Netshop har gitt meg standardsvaret med 2 års garanti blablabla... De nevnte imidlertid at enkelte av Hiper-produktene hadde 3 års garanti. Såvidt jeg kan se av nettsidene til Hiper har også min psu 3 års garanti. Ble kjøpt 3.10.2005 fra netshop. Netshop mente selvfølgelig at jeg måtte ta det opp med Hiper for å få erstattet varen. Det ser jeg ingen grunn til å gjøre. Dette mener jeg helt klart er Netshops jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...