Gå til innhold

Gratis kvalitets MMORPG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må nesten flire litt da jeg leser det jeg skrev sist her med tanke på at jeg sammenlignet PW med Oblivion. Som jeg skrev da, hadde jeg spilt PW noen få dager, og jeg var begeistret over å finne et såpass pent, gratis MMORPG spill. Nå har jeg spilt det litt lenger, og her er hva jeg mener så langt, nå som jeg er over "nytt MMORPG" rusen:

 

Generelt er PW langt fra Oblivions nivå med tanke på 3D modeller og alt det der, og jeg innser at det ikke var lurt å sammenligne de to. Sant å si er jeg litt overrasket over uteblivende sterkere reaksjoner på den sammenligningen, men puh!

 

Bloom-effekten ble irriterende i lengden, så jeg slo det av. Kan ikke huske hvorvidt jeg likte slikt i Oblivion, da det er en stund siden jeg spilte det, men selv uten den utviskende vaselin-effekten blir jeg ikke akkurat plaget av kvalitetsnivået på grafikken; jeg mener at PW grafisk sett er pent nok for å være et gratis MMORPG spill.

 

Angående questene: Det virker som alle rasene får tilnærmet like quests på forskjellige steder, og en ender opp i Ancient Dragon City uansett. Si gjerne fra om jeg tar feil. Jeg har karaktererer av to forskjellige raser, og begge har endt opp der etter de første questene, så det er ihvertfall slik det føles. Om ikke annet, antyder

 

Når det gjelder spillbarhet, er jeg ennå ikke sikker på hvorvidt jeg liker PW eller ikke. Monstrene er kjedelige og forutsigbare, områdene er generelt ganske like utseendemessig. Instanced dungeons er ikke noe nytt, og jeg har aldri likt dungeons uansett, men de må til for diverse quests en må utføre for å gå videre opp i gradene. Heldigvis er det som regel ikke noe stort problem å få hjelp til slikt, da også de som hjelper kan få lønn for strevet.

 

Det er mange guilds i spillet, og jeg har ennå ikke bestemt meg for hvilket jeg kan tenke meg å være med i, men å være i et guild vil ganske sikkert heve spillopplevelsen med fler hakk.

 

Perfect World virker for meg å være stort sett nok et vanlig MMORPG-spill, med noen funksjoner jeg ikke har sett i andre MMORPG-spill, som muligheten til å opprette ditt eget chatterom, knappen for å veksle mellom forskjellige grafikkinnstillinger e.t.c. Av klassene en har tilgang til, har jeg så langt kun spilt som Archer og WereFox. Av de liker jeg WereFox best hittil.

 

PW er gratis, så last ned og prøv det i noen dager. Det er neppe et av de beste MMORPG spill jeg har spilt, men det er gratis, og så lenge det er morsomt å holde på med det, ser jeg ikke at noen skade har skjedd :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Sitter for tiden å spiller på min bærbare pc i stedet for min stasjonær pc..

Jeg er ute etter et MMORPG med litt kvalitet, som er gratis.

 

Jeg har spilt WoW, Anarchy Online, Silkroad, Rose Online, KAL Online og flyff. Har sikkert spilt flere, men det er de jeg kommer på av sjangeren MMORPG.

 

Jeg er ikke ute etter et endeløst grindespill, men heller et spill hvor man kan bli bedre innenfor et felt. F.eks tradeskills, uten å være en spesiell level etter å ha grindet. Har hørt at Second Life er nogen lunde slik?

 

Noen tips?

 

Grunnen til at det må være gratis er pga. det er jul snart, og jeg har tenkt å bruke penger på andre ting.

 

edit: flere spill jeg har prøvd: Knight Online, Scions of Fate, Archlord, Cabal Online, Dungeon runner, Maple story, DarkEden

 

Nå vet jeg ikke helt hva som faller innenfor sjangeren: MMORPG, ikke vet jeg heller om dette spillet faller innenfor temaet men, Battlefield Heroes kommer ut i januar 09, eller rundt der.

Worth the wait. :!:

Endret av Fezzfix
Lenke til kommentar

Det er HELT SERIØST bare to spill som gjelder her!

 

RUNES OF MAGIC, som er helt gratis, Open Beta starter 16 Desember :)

Etter hva jeg har sett ser dette fantastisk ut!

Du kan kombinere to classer, f.eks. Priest og Mage.

Runes of Magic er det eneste spillet jeg virkelig ser frem til nå, og jeg klarer nesten ikke å vente! :)

 

Guild Wars er også et veldig godt alternativ!

Koster bare 150 kroner i butikker, hvis du klarer å finne det. Det er veldig lite grinding, PvP'en er kanskje den beste PvP'en som fins, og du kan starte direkte på level 20, som er høyeste level.

 

SÅ, oppsummering, Runes of Magic er nok et FANTASTISK spill, men det kommer ikke før i Desember (Dagen etter bursdagen min faktisk), men Guild Wars er også et bra alternativ, spesielt hvis du skal spille med en venn :)

Lenke til kommentar
Det er HELT SERIØST bare to spill som gjelder her!

 

RUNES OF MAGIC, som er helt gratis, Open Beta starter 16 Desember :)

Etter hva jeg har sett ser dette fantastisk ut!

Du kan kombinere to classer, f.eks. Priest og Mage.

Runes of Magic er det eneste spillet jeg virkelig ser frem til nå, og jeg klarer nesten ikke å vente! :)

 

Guild Wars er også et veldig godt alternativ!

Koster bare 150 kroner i butikker, hvis du klarer å finne det. Det er veldig lite grinding, PvP'en er kanskje den beste PvP'en som fins, og du kan starte direkte på level 20, som er høyeste level.

 

SÅ, oppsummering, Runes of Magic er nok et FANTASTISK spill, men det kommer ikke før i Desember (Dagen etter bursdagen min faktisk), men Guild Wars er også et bra alternativ, spesielt hvis du skal spille med en venn :)

 

Nå har det seg sånn at at nesten alle gratise mmo's ser gode ut.

Men når du endelig er ferdig å laste det ned og begynner å spille, merker du at det er dønn likt alle de andre dritt spillene.

Lenke til kommentar
Det er HELT SERIØST bare to spill som gjelder her!

 

RUNES OF MAGIC, som er helt gratis, Open Beta starter 16 Desember :)

Etter hva jeg har sett ser dette fantastisk ut!

Du kan kombinere to classer, f.eks. Priest og Mage.

Runes of Magic er det eneste spillet jeg virkelig ser frem til nå, og jeg klarer nesten ikke å vente! :)

 

Guild Wars er også et veldig godt alternativ!

Koster bare 150 kroner i butikker, hvis du klarer å finne det. Det er veldig lite grinding, PvP'en er kanskje den beste PvP'en som fins, og du kan starte direkte på level 20, som er høyeste level.

 

SÅ, oppsummering, Runes of Magic er nok et FANTASTISK spill, men det kommer ikke før i Desember (Dagen etter bursdagen min faktisk), men Guild Wars er også et bra alternativ, spesielt hvis du skal spille med en venn :)

 

Nå har det seg sånn at at nesten alle gratise mmo's ser gode ut.

Men når du endelig er ferdig å laste det ned og begynner å spille, merker du at det er dønn likt alle de andre dritt spillene.

Jeg vet, har prøvd mange gratis MMOs selv.

Men har sett mye av dette. Det har fått gode kritikker, videoene av den Kinesiske versjonen ser fantastisk ut, og alt ser bra ut med det.

Lenke til kommentar
Jeg annbefaler Tibia. Det har elendig grafikk, men gameplayen er helt fantastisk. Har spilt spill som Wow og lotro, men tibia er 10 ganger så morsomt.

Hvis du gir det litt tid, og ikke tenker på grafikken, så lover jeg deg at tibia vil være et av de beste spillene du har spilt.

Etter hva jeg har sett av Tibia ser det ganske råttent ut.

Men jeg kan vel ikke uttale meg, siden jeg aldri har spilt det, men skal du først spille et spill med sånn grafikk er faktisk Runescape et bedre alternativ, antageligvis.

 

Men jeg skal prøve det nå :) Skal se hvordan det er.

 

EDIT: Tibia var provoserende.

Etter å hå laget en bruker, klarte jeg ikke å finne downloaden.

Når jeg først fant den, ved å lage en ny bruker, prøvde jeg spillet.

Grafikken er råtten, måten du beveger deg på er råtten, og jeg slet virkelig med å angripe mobs.

Jeg trykket på de, valgte attack, men ingenting skjedde. Så jeg fortsatte å spamme attack til jeg klarte å lure den opp i et hjørne. Man må tydeligvis stå stille for å treffe mobs'ene.

 

Jeg likte absolutt ikke dette spillet.

Endret av JBKnutsen
Lenke til kommentar
Jeg annbefaler Tibia. Det har elendig grafikk, men gameplayen er helt fantastisk. Har spilt spill som Wow og lotro, men tibia er 10 ganger så morsomt.

Hvis du gir det litt tid, og ikke tenker på grafikken, så lover jeg deg at tibia vil være et av de beste spillene du har spilt.

Tibia hadde ikke vært vra om det faktisk hadde den beste grafikken verden har sett.

Lenke til kommentar

Vet akkurat hva du mener, alle synes det suger med en gang. Det er mye bedre enn runescape, jeg lover deg :p

Du må bare gi det litt tid, da blir det utrolig gøy. Man blir liksom aldri lei av det, sånn som man blir i andre spill.

 

PS: For å gjøre det enklere å spille, gå i Options -> General -> og skru tibia classic control på. Da trenger du bare høyreklikke på monstre for å drepe dem.

 

Leste i ett forum en gang. De som akkurat hadde prøvd tibia ga det 1. Mens de som hadde prøvd det i noen dager sa at det var det feteste de hadde spilt og ga det 6.

Lenke til kommentar
Vet akkurat hva du mener, alle synes det suger med en gang. Det er mye bedre enn runescape, jeg lover deg :p

Du må bare gi det litt tid, da blir det utrolig gøy. Man blir liksom aldri lei av det, sånn som man blir i andre spill.

 

PS: For å gjøre det enklere å spille, gå i Options -> General -> og skru tibia classic control på. Da trenger du bare høyreklikke på monstre for å drepe dem.

 

Leste i ett forum en gang. De som akkurat hadde prøvd tibia ga det 1. Mens de som hadde prøvd det i noen dager sa at det var det feteste de hadde spilt og ga det 6.

Nå har det seg sånn at runescape suger også da =/

Så bedere er runescape skal være en selvfølge for alle spill.

Lenke til kommentar
Jeg hadde tenkt å prøve Archlord, men slettet det før jeg fikk prøvd det :p

 

 

er ganske knotete i starten, som alle aldre mmo spill. visst jeg hadde sluttet med wow så hadde jeg nok spilt Archlord, personlig så ligger det som nr 2 på mmo lista mi. (har ikke prøvd Warhammer online) så mulig Archlord detter ned til nr 3 på lista :p

Lenke til kommentar
Jeg hadde tenkt å prøve Archlord, men slettet det før jeg fikk prøvd det :p

 

 

er ganske knotete i starten, som alle aldre mmo spill. visst jeg hadde sluttet med wow så hadde jeg nok spilt Archlord, personlig så ligger det som nr 2 på mmo lista mi. (har ikke prøvd Warhammer online) så mulig Archlord detter ned til nr 3 på lista :p

Da bør jeg kanskje prøve det mens jeg venter på Runes of Magic of Guild Wars (Klarer ikke å finne GW i butikker..) :)

 

Men alle bør merke seg 16. Desember, Runes of Magic open beta starter. Seg så utrolig bra ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg hadde tenkt å prøve Archlord, men slettet det før jeg fikk prøvd det :p

 

 

er ganske knotete i starten, som alle aldre mmo spill. visst jeg hadde sluttet med wow så hadde jeg nok spilt Archlord, personlig så ligger det som nr 2 på mmo lista mi. (har ikke prøvd Warhammer online) så mulig Archlord detter ned til nr 3 på lista :p

Da bør jeg kanskje prøve det mens jeg venter på Runes of Magic of Guild Wars (Klarer ikke å finne GW i butikker..) :)

 

Men alle bør merke seg 16. Desember, Runes of Magic open beta starter. Seg så utrolig bra ut.

 

Stakkars... er det virkelig ingen som har kommet på å nevne Shaiya??

 

Jeg har aldri likt sånne spill men har falt pladask for Shaiya...

Gratis å spille og å laste ned :)

 

Shaiya Free Fantasy MMORPG game

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...