Gå til innhold

Gratis kvalitets MMORPG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
haha, ny expansion av EVE ble lansert idag og :p

 

Så ingen kan spille på den ordentlige serveren før den kommer opp? Kommer meg ikke inn på test serveren, autopatching orker den ikke, og hvis EVE har like mye patching som FFXI så orker jeg ikke å prøve å lete etter patchene...

Både test server og live server er nede når det er patch day :) Hvis du har trial account så kan man ikke bruke test-server at all. Men autopatching pleier å funke veldig greit. Har vært tilfeller da dette har bugget, men bare et fåtals ganger.

Endret av Tiddan
Lenke til kommentar

Eve online annbefales! Evnt www.navyfield.com

 

Navyfield baserer seg på sjø slag fra andre verdenskrig og har nesten 100 forskjellige skip å velge mellom. Du begynner i en fregat på 700-900tonn og i LVL 12 må du velge en av fire nasjoner (England, Tyskland, USA eller Japan) Som hver har sine egne fordeler og historiske skip. Etterhvert når du går opp i level må du velge hvilke linje på skipstreet du går med bridgeoperatoren(BO) din. Når du først har gått en linje vil BOen din være låst til denne linja og du må kjøpe en bridge operator reset for å velge en annen linje. Det går dog ann å ha flere bridgeoperators.

 

Etterhvert går du fra din 700tonns fregat til din første krysser som feks. Baltimore Heavy Cruiser på over 10000 tonn. Du har da ett rikt utvalg av historiske våpen. Alt fra enkelt løpede 75mm kanoner, til tripple 203mm kanoner. Etter masse bortkastet tid vil du tilslutt få ditt første slagskip eller hangar skip. Slagskipene er selve ryggraden i enhver flåte og de deles ofte inn i 6 kategorier. BB1, BB2, BB3, BB4, BB5 og PBB.

 

BB1 og 2 er de første slagskipene som oftest kommer rundt lvl 60 og er relativt ubrukelige mot større skip og fungerer bedre mot kryssere enn andre slagskip. BB3 er ofte mainstream skipene. Disse kommer rundt lvl 80+- og utgjør mesteparten av slagkraften i en flåte. Disse er ikke lenger bare forvokste kryssere men fulblods slagskip som kan senke en hver fiende i med ett par salver om de spilles riktig. De tåler langt mer enn en BB1 eller BB2 og slår også fryktelig hardt fra seg. De eneste en BB3 frykter er BB4 og BB5. BB4 og BB5 dominerer ofte slagmarken med enorm slagkraft, god rekkevidde og høy treffsikkerhet. En BB4 kan ofte være den avgjørende faktoren i ett slag og en BB5 er ofte det siste du vil møte på. En bb3 som spilles bra har en god sjangse til å skade disse vesentlig men en BB4/5 skal da ha veldig uflaks. (Dårlig scouting osv fra team) slik at BB3en kan komme i rekkevidde uten at motstanderen kan se den.

 

Jeg spillet atm på Arizona serveren, (eneste som er verdt å spille på) og kjører en South Dakota BB3 med 3stk tripple 16" (406mm) kanoner og en vekt på over 35000tonn! Spillet er i utgangspunkter gratis men det kan være en fordel om du blir hekta å kjøpe såkalt premium subscription som gir deg 80% mer XP og 1000XP ekstra om du er min 5min i ett slag.

Lenke til kommentar
Takk for forslag.. EVE høres veldig bra ut, men betaling er noe jeg ønsker å slippe akkurat nå.. Har gametime aktivt på WoW og Anarchy Online akkurat nå.

 

Er jo gratis trial da....så får du teste iverftall....

https://secure.eve-online.com/ft/?aid=10232...=&nogreet=1

 

Nå har jeg startet en trial account...men kan jeg tene penger inne på spillet så jeg kan fortsette å spille eller har jeg nødt til å betale for 30 dager først?

Lenke til kommentar
Takk for forslag.. EVE høres veldig bra ut, men betaling er noe jeg ønsker å slippe akkurat nå.. Har gametime aktivt på WoW og Anarchy Online akkurat nå.

 

Er jo gratis trial da....så får du teste iverftall....

https://secure.eve-online.com/ft/?aid=10232...=&nogreet=1

 

Nå har jeg startet en trial account...men kan jeg tene penger inne på spillet så jeg kan fortsette å spille eller har jeg nødt til å betale for 30 dager først?

Du må betale for å aktivere den, samt i praksis så må du nok belage deg på å betale for 30-dager i begynnelsen før du får en finansiell grunn å stå på :) Fy flate, det er ikke gjort i en håndvending å tjene 400mill assa. Det vil du oppdage fort! ;)

Lenke til kommentar
Takk for forslag.. EVE høres veldig bra ut, men betaling er noe jeg ønsker å slippe akkurat nå.. Har gametime aktivt på WoW og Anarchy Online akkurat nå.

 

Er jo gratis trial da....så får du teste iverftall....

https://secure.eve-online.com/ft/?aid=10232...=&nogreet=1

 

Nå har jeg startet en trial account...men kan jeg tene penger inne på spillet så jeg kan fortsette å spille eller har jeg nødt til å betale for 30 dager først?

Du må betale for å aktivere den, samt i praksis så må du nok belage deg på å betale for 30-dager i begynnelsen før du får en finansiell grunn å stå på :) Fy flate, det er ikke gjort i en håndvending å tjene 400mill assa. Det vil du oppdage fort! ;)

 

Ja det er vel sant ;)

Takker for godt svar da :)

Lenke til kommentar

Jeg prøver ut F2P spillet "Perfect World" for tiden. Det virker lovende, har tradeskills, utallige quests og er generelt mye bedre enn f.eks. Silkroad Online, som jeg spilte to uker før jeg innså at det bare er en hjernedød grind. Perfect World er open beta, og grafikkmessig er det nesten på linje med Oblivion, vil jeg påstå. En helt utrolig smart ting er at du med ett knappetrykk kan veksle fra intensiv og pen grafikk til enklere og mye mindre krevende grafikk, hvor spillere som befinner seg lengre unna deg enn 5m (tror jeg det var) ikke blir rendret. Dette gjør at det ikke lagger i f.eks. byer og steder hvor mange spillere befinner seg.

 

Det er som sagt gratis (F2P betyr "free to play"). En kan kjøpe diverse ting for ekte penger i en cash shop, men det er ikke på noen måte et behov. Materialer for tradeskills kan du plukke selv ute i naturen og fra monstre du dreper, som i de fleste MMORPG spill.

 

Etter noen dager med dette spillet, må jeg ihvertfall si at Silkroad Online er elendig i forhold. Det er alltid grinding i MMO-spill, men i Perfect World får du bra experience ved å utføre quests og.

 

Perfect World blir for tiden oversatt til engelsk, og jeg spiller på en engelsk server. Oversettelsen i questene og spillet generelt er hinsides dårlig, dog, rett og slett en vits, så om du ikke klarer slikt får du bare vente til de får fingeren ut og oversetterene finpusser jobben til full release :)

 

URL til forumet

Lenke til kommentar
Jeg prøver ut F2P spillet "Perfect World" for tiden. Det virker lovende, har tradeskills, utallige quests og er generelt mye bedre enn f.eks. Silkroad Online, som jeg spilte to uker før jeg innså at det bare er en hjernedød grind. Perfect World er open beta, og grafikkmessig er det nesten på linje med Oblivion, vil jeg påstå. En helt utrolig smart ting er at du med ett knappetrykk kan veksle fra intensiv og pen grafikk til enklere og mye mindre krevende grafikk.

Tok en kjapp titt på bilder av Perfect World og Oblivion. Jeg tror kanskje jeg er VELDIG uenig. Jeg kan gå med på at det kanskje ligger på lik linje med f.eks Morrowind.

 

Perfect World:

002-09.jpg

 

Oblivion:

936112_20061128_screen001.jpg

Lenke til kommentar

Jeg synes at HDR og Bloom effekter kan se utrolig kule ut. Men alt med måte. Det glinsende vannet i Two Worlds er utrolig stilig på avstand, og at solden får hele verden til å lyse opp pga reflekter i vannet, det er fint.

 

Men dette

002-12.jpg

Blir for mye.

 

Fin måte å skjule at detaljnivået er tilnærmet null.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...