Gå til innhold

komplett og retur?


Anbefalte innlegg

hei, hvor lang tid har dere måtte vente på retur saker fra komplett? 3 dager eller 3 uker...?

 

skjønner ikke at når man bestiller får man det i løpet av dager , men når man sender inn retur tar det måneder? er det en mann som jobber på return eller? faans idioter..skjerp dere komplett!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg venter også på en retur fra Komplett, her er svaret jeg fikk fra support:

 

"Pr i dag tar det ca 9 "virkedager" fra vi mottar en vare til den blir behandlet. Dette grunnet lang kø ved vår returavdeling. Du vil motta mail når din sak er behandlet og hva som skjer videre.

Kan nok ikke garantere levering i romjulen, da det er uvist hvor mange som jobber overtid mellom Jul og Nyttår"

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært så sinnsykt mange brukerfeil (ca. 93%), så kunne nok behandlingstiden vært kuttet ned til en dag. Men pr. idag er det altfor få folk som kan noe særlig om PC'er i det hele tatt.. Og det er litt synn, for resten av oss må betale for det.

 

Jobbet i en databutikk en gang, og folk kom bærende på RAM brikker og skjermkort i RIMI poser, og hadde aldri hørt om anti-stat poser o.l.

 

Jeg syns ikke det er riktig å legge all skyld på Kompletts returavdeling, for dere skulle visst hvor mange merkelige feil det kan være, og hvor mange produkter som blir returnert uten feil.

Lenke til kommentar

Jeg har meget god erfraing når det gjeder bytting av varer hos komplett.

 

Sendte inn et KT7-RAID Hovedkort pga. en rar defekt. Fikk tilbake et KT7A-RAID hovedkort som var mye bedre pga 266 bushastighet. Det verste var at når jeg satt i det nye kortet viste deg seg og væe en enkel liten setting i et driverprogram fra asus som gjorde feilen.

 

LOL

 

JEg hadde dremed fått den nyeste toppmodellen fra abit selv om det kortet jeg sendet inn ikke var defekt. Dette passet med j.... bra. LOL

 

BobboZ

Lenke til kommentar

Hvor lenge jeg har ventet på retur fra Komplett?? Jo, jeg hadde en 4x4x32 brenner som var helt messed up. Sendte den inn, og hørte ikke fra dem på noen måneder. Ringte inn og lurte på hva som hendte, og fikk ikke spesielt stor tiltro til Kompletts returavdeling. De visste knapt hvor brenneren min var. At det var noe galt med den var de enige i, men de skulle "se om de kunne fikse den". Hvordan i all verden Komplett skal kunne fikse et laserprodukt er beyond me. Anyway, etter å ha ventet et sted mellom TRE og FIRE måneder(!!) fikk jeg en 6x4x32 brenner tilbake.

 

Jeg synes IKKE det hjelp spesielt mye at den nye brenneren er raskere. Med den type somling mistet Komplett meg som kunde for godt. Har dessuten SVÆRT dårlig erfaring med Kompletts butikker den gang de hadde butikker på Sørlandet (Grimstad og Kr.sand).

 

Har hatt flere returopplevelser med PS Data, og der har jeg ALDRI opplevd noe tull. Har ikke ventet stort mer enn 1 uke på retur fra PS. Konklusjonen min er at jeg konsekvent handler på PS sålenge de har varen jeg vil ha. Den minimale prisforskjellen det måtte være har ekstremt lite betydning i forhold til forskjellen i service.

 

Mvh.

Apollo

Lenke til kommentar

jeg hadde kjøpt et hercules 3d prophet kyro 2 fra komplett som streika fra første sekund det ble satt i maskinen.

det var en slags kontakt feil på kortet-og jeg returnerte kortet til komplett.no-med påfølgende uker og vente på svar.

i mellomtida bestemte jeg meg for å ta et gainward geforce 2 ti 500 xp-kort i retur-med selvfølgelig og måtte betale noe i mellom..

på daværende tidspunkt kostet herculeskortet kr 1188.-hos komplett.no

da jeg endelig fikk tilsendt det nye kortet i oppkrav-hadde komplett"nedskrevet"mitt kort i pris til 642.-kroner som de mente var markedsverdien da!

ergo måtte jeg betale nesten 1000.-kroner i mellom-og tro bare ikke at jeg fikk noe frakt dekket..

jeg skreiv et par sure og sinte mailer til komplett-der jeg sa at jeg forlangte og få tilbake det jeg hadde betalt for kortet som de hadde solgt meg-og attpåtil med feil på!

vet dere hva jeg fikk som svar?joda:

"de skjønte ikke hva jeg mente..."var svaret!

jeg ble så eitranes forb...a-at jeg gav f..i og svare dem-jeg kom fram til det at de fikk seg sikkert en liten førjulsfest på de pengene-og en god latter over oss tullinger!

så jeg måtte svi masse hundre kroner-det er komplett på sitt beste mener nå jeg!

lurer bare på hvem den neste uheldige stakkaren er som mottar det som var mitt herculeskort med defekter på...

kamerater:skygg banen når det gjelder komplett.no!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-06 23:31, rolfhansen skrev:

Hadde det ikke vært så sinnsykt mange brukerfeil ....


Jobbet i en databutikk en gang, og folk kom bærende på RAM brikker og skjermkort i RIMI poser, og hadde aldri hørt om anti-stat poser o.l.


Jeg syns ikke det er riktig å legge all skyld på Kompletts returavdeling, ......


 

Antar at du ikke har vært innom komplett i Oslo. Her ligger nemlig en mengde ram brikker i en liten pappeske og så tar man en og en opp til man finner en som passer med mhz og størrelse og legger denne i en pose. Så kom ikke her og skyld på kunden, når butikken setter så dårlig eksempel!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-08 09:05, PIIIpower skrev:

Quote:


On 2002-01-06 23:31, rolfhansen skrev:

Hadde det ikke vært så sinnsykt mange brukerfeil ....


Jobbet i en databutikk en gang, og folk kom bærende på RAM brikker og skjermkort i RIMI poser, og hadde aldri hørt om anti-stat poser o.l.


Jeg syns ikke det er riktig å legge all skyld på Kompletts returavdeling, ......


 

Antar at du ikke har vært innom komplett i Oslo. Her ligger nemlig en mengde ram brikker i en liten pappeske og så tar man en og en opp til man finner en som passer med mhz og størrelse og legger denne i en pose. Så kom ikke her og skyld på kunden, når butikken setter så dårlig eksempel!

 

Jeg vet akkurat hvordan RAM brikkene blir lagret hos Komplett, og det er 10 og 10 i antistat poser i et skap. De blir så plukket opp og lagt i en ny antistat-pose. Litt anderledes enn en kunde som kommer inn med en brikke og et skjermkort i en RIMI pose. !!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-08 03:38, alpha-v skrev:

jeg hadde kjøpt et hercules 3d prophet kyro 2 fra komplett som streika fra første sekund det ble satt i maskinen.

det var en slags kontakt feil på kortet-og jeg returnerte kortet til komplett.no-med påfølgende uker og vente på svar.

i mellomtida bestemte jeg meg for å ta et gainward geforce 2 ti 500 xp-kort i retur-med selvfølgelig og måtte betale noe i mellom..

på daværende tidspunkt kostet herculeskortet kr 1188.-hos komplett.no

da jeg endelig fikk tilsendt det nye kortet i oppkrav-hadde komplett"nedskrevet"mitt kort i pris til 642.-kroner som de mente var markedsverdien da!

ergo måtte jeg betale nesten 1000.-kroner i mellom-og tro bare ikke at jeg fikk noe frakt dekket..

jeg skreiv et par sure og sinte mailer til komplett-der jeg sa at jeg forlangte og få tilbake det jeg hadde betalt for kortet som de hadde solgt meg-og attpåtil med feil på!

vet dere hva jeg fikk som svar?joda:

"de skjønte ikke hva jeg mente..."var svaret!

jeg ble så eitranes forb...a-at jeg gav f..i og svare dem-jeg kom fram til det at de fikk seg sikkert en liten førjulsfest på de pengene-og en god latter over oss tullinger!

så jeg måtte svi masse hundre kroner-det er komplett på sitt beste mener nå jeg!

lurer bare på hvem den neste uheldige stakkaren er som mottar det som var mitt herculeskort med defekter på...

kamerater:skygg banen når det gjelder komplett.no!


 

Denne måten retur er jo helt korrekt. I utgangspunktet skulle du hatt et Kyro2 kort i retur, men Komplett godtok at du ville bytte til et annet kort (noe som er snillt i utgangspunktet).. Og de bruker selvfølgelig differansen til prisene på kortene i det øyeblikket de blir byttet, ikke prisen på kortet da du kjøpte det.

Lenke til kommentar

Mitt problem med Komplett er ikke at de ikke behandler returer kjapt (kjøper og bytter i butikk) men at det å kjøpe hos Komplett nesten garantert fører til en retur...

 

På 6 måneder har jeg vært nødt til å bytte 2 nye hovedkort, 3 cpu'er og 5 ram brikker...

 

Det er ikke dermed sikkert at dette er Komplett's feil, men har aldri opplevd dette hos f.eks. Andresen Data...

 

Brukerfeil er naturligvis utelukket i mitt tilfelle...:smile:

 

Jeg har ellers tidligere også bemerket hvordan Komplett oppbevarer ram og CPU'er... Har mer enn en gang kommet og først fått beskjed om at de var utsolgt for ram, men etter nærmere sjekk fantes det heldigvis en igjen under disken, trengte bare AS pose...??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...