Gå til innhold

Synspunkter på spill basert på film


Anbefalte innlegg

Det finnes nok av dårlige spill som er basert på film. Hva mener dere er det dårligste spillet basert på en film?

 

Finnes det gode spill som er basert på film?

 

Diskuter!

 

post-142804-1196767568_thumb.jpg

Fra "Charlie's Angels" som fikk 4.0 av IGN

 

 

Sjekk også ut linken og diskuter hva som er den dårligste filmen basert på et spill!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=873435&hl=

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg virker det som at mange spill som er basert på filmer er lagd kun for å skvise de siste kronene ut av folk mens de enda har kino-suksessen å flyte på.

Derfor ligger jeg unna slike spill.

Det kan godt hende jeg har gått glipp av mange gode spill pga det, men det får heller være.

Lenke til kommentar
Lord of the rings two towers og return of the king spillene er sinnsykt bra, både til PS2 og GBA

 

Nei, de er prakteksempler på lisensdritt.

 

Så lenge man faktisk gjør et spill ut av det, og ikke lar et av EAs interne jallastudio lappe sammen noe som minner vagt om et spill (slik den vanlige prosedyren er i dag), har det en sjanse. Veldig få lisensspill ville vært i stand til å stå på egne ben dersom det ikke var en del av et bestemt merkenavn.

 

Chronicles of Riddick er vel det mest nærliggende eksempelet på hvordan det kan - og skal - gjøres (selv om filmen er betydelig svakere enn både forgjengeren og spillet).

Lenke til kommentar

Når man lager spill basert på film, er det ofte som tidligere nevnt, kun for å skvise ut enda litt mere penger av et pensjonert produkt. Men det finnes jo selvfølgelig unntak.

 

Det har jo heller ikke vært andre veien, nemlig å lage film basert på spill. Dette så vi jo blant annet i Doom-filmen. Hitman-filmen har jeg ikke sett enda, men det skal bli spennende å se. Men, en tanke som slo meg en dag, var at det burde være mulig å lage en meget god film basert på spillet Mafia. Dette spillet har jo en meget god historie, som egentlig burde passe rett inn i en film.

Lenke til kommentar

Spill basert på film er generelt nødvendigvis svake på grunn av to ting:

-De antar at de vil selge på interessen rundt filmen: en merinvestering for å få kvalitet vil ikke tilsvare en tilsvarende økt fortjeneste.

-De er avhengige av interessen rundt filmen for å selge, og kan derfor ikke forsinkes.

 

Riddick har jeg ikke spilt, men ellers er de LotR spillene på PS2 helt ok (gøy til tider, men ikke mye mer enn det, og ekstremt uoriginalt gameplay). GoldenEye er også nevnt, og er i mine øyne en klassiker. Første FPS jeg spilte noe særlig, var vel 9 år på den tida. Gikk enormt mye tid i det spillet med 2 av kompisene mine. En annen morsom ting er at jeg har følelsen av at det spillet er utelukkende grunn til at invert Y-axis på siktet brukes på konsoll. Samtlige av de jeg kjenner som har invert spilte GoldenEye "back in the day", mens de som ikke spilte det ser ikke opplegget med invert og spiller med default (invert Y-axis var jo default i det spillet, men ble ikke brukt så veldig mye, ettersom det var de fire c-knappene og ikke en separat analog stick for sikte).

Lenke til kommentar
Når man lager spill basert på film, er det ofte som tidligere nevnt, kun for å skvise ut enda litt mere penger av et pensjonert produkt. Men det finnes jo selvfølgelig unntak.

 

Det har jo heller ikke vært andre veien, nemlig å lage film basert på spill. Dette så vi jo blant annet i Doom-filmen. Hitman-filmen har jeg ikke sett enda, men det skal bli spennende å se. Men, en tanke som slo meg en dag, var at det burde være mulig å lage en meget god film basert på spillet Mafia. Dette spillet har jo en meget god historie, som egentlig burde passe rett inn i en film.

 

Hva med Resident evilfilmene? De syns jeg er bra ihvertfall, men er vel inspirert av spillene? Tomb raider?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...