Gå til innhold

E-post på mobilen en flopp?


Anbefalte innlegg

en ting å tenke på er at i usa var epost veldig vanlig i kontorene lenge før sms kom på banen.

 

i norge var det sms som kom først for størsteparten av folket. pokker og, jeg banner på at første jula jeg brukte sms så hadde 90% av dem jeg sendte omtrent ikke skrevet en epost i sitt liv.

 

i japan? fuck om jeg veit. men gjetter meg til at den sterke integrasjonen mellom håndsett og tjenesteleverandør gjør at telefonene kommer med ferdig oppsett for epost rett ut av boksen, og kanskje gjerne defaulter til epostklienten når noen trykker på hurtigtasten for å skrive en kjapp beskjed.

 

tingen er den, at så lenge en kan dytte inn en adresse/telefonnummer, og skrive en kjapp melding så gir flesteparten pokker i om det er sms, mms, epost eller fandens oldemor som står for leveringa. poenget er å sende en melding til noen, hvordan det skjer rent teknisk er ett fett for brukeren.

 

til og med mms er for tungvint så snart det ikke kommer ferdig satt opp med telefonen.

 

sms har rett og slett den fordelen her i landet at den kommer ferdig satt opp (den er en del av gsm protokollen, og trenger ikke slikt som wap oppsett osv), og kan brukes fra det øyeblikk du setter i simkortet. og så lenge det skjer, og en vet at alle en sender til vil kunne motta uten noe om og men, så blir sms brukt fremfor mms, epost og lignende. og det samme hvor mange flere muligheter disse andre protokollene har. det er mer pes for bruker å få i gang, ergo blir det ikke gjort.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...