Gå til innhold

Lage bildepresentasjon på en mac


Scrim

Anbefalte innlegg

Jeg har en vennine som har lurt på om jeg vil sette sammen en bildepresentasjon for hun. Den skal bestå av bilder + musikk + tekst. Jeg har brukt mac i godt over 1 år, men har egentlig ikke satt meg noe inn i hva man brukes for å kunne lage det. Det haster, for jeg skal til henne på onsdag, og bildene må lages da. Alt skal lagres som en xvid fil som skal brennes på cd og sendes ti ltrondheim.

 

Hvilket program lønner det seg å bruke. Det to kriterier som er viktig. 1: Den må være lett å bruke, jeg har ikke tid til å sette meg inn i et vanskelig program med så dårlig tid på meg. 2: Det bør være gratis. (gratis og bra finnes vel mac verden, gjør det ikke?)

 

Og dette er en hastsak, så hvis noen vet noe så hyl ut. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke noe problem bare spør om du trenger mer hjelp.

 

 

Ja, jeg gjør visst det. Går det an å bruke samme sang til hele presentasjonen (altså ikke starte på nytt for hvert bilde, men spille sammenhengene uten stopp)? Det er meningen at den skal switche automatisk fra bilde til bilde (med ca. 10 sekunders delay mellom hvert bilde) hvor som sagt samme låt skal spilles hele tiden. Er det mulig? Uten å måte rote gjennom alle turitorials og finne ut at det ikke går. Jeg går utifra at det går an å sette forsinkelse mellom hvert bilde og at den klarer å switche mellom bildene automatisk, uten å måtte trykke på noen knapper. Håper bare at det går an å få samme låt til hele greia, hvis ikke blir hele poenget med det borte. :)

Endret av Scrim
Lenke til kommentar
Du kan legge til en "soundtrack" til presentasjonen som spilles gjennom en gang, eller starter om igjen etter den har spillt gjennom

 

inspector-20071203-234206.jpg

 

Timing for effekter og skifting av sider kontrollerer du også i "inspector" Bare ta en titt gjennom instruksjoene jeg lenket til, den gir en god og rask innføring.

 

 

Takk, fant faktisk ut av det bare ved å rote litt rundt. Manualer er egentlig for kvinnfolk, hehe, neida. Men fra fleip til revolver. Jeg har prøvd å velge export, for å lagre det som mpg4. Prøver å lagre, men den bare står der og viser samme bildet hele tiden mens det står "exporting", og det er 3 bilde i hele presentasjonen. Sånn har den stått lenge nå, og vifta spinner som fy, det virker litt rart. Du kan si at dette er tredje gangen jeg har prøvd å lagre, første gangen som mov gikk det greit, men når jeg prøvde mpeg4 så bare sto den der med exporting og vifta i hundre. Tredje gangen prøvde jeg å sette den tilbake til mov, men den sliter fortsatt på exporting, samme bilde, og vifte i hundre. Skjønner det ikke. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...