Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat, hvilken årsmodell har det hvert problemer med?


Anbefalte innlegg

Jeg har i grunn bestemt meg for å kjøpe en VW Passat 1.8. De årsmodellene som er aktuelle til mitt budsjett uten at de har gått for langt ser ut til å være 98-99, eventuelt gå opp til 2000-20001 om godtar at bilen har kjørt så mye som 160 000 kontra rundt 90 000 på tidligere årsmodell til samme pris.

 

Har lest litt her på forumet, og det virker å ha hvert en del problemer med disse bilene, men da på spesielle årsmodeller.

 

Så hvilken årsmodell av Passat bør jeg styre unna, og hvilken er gode biler uten masse kommende problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som da er ulempen er at jeg gjerne må ut med 100 000 for å få en 2001 modell, og da har de i tillegg gått over 200 000 km om de skal dekke mine krav.

 

Vil ha 1.8l eller mer, og bilen skal ha air condition. Er det automatgir er det også kjempe bra, men ikkk ett must.

 

Så en 2001 modell til rundt 100 000 som har kjørt rundt 200 000km er ett bedre kjøp enn en 97-98 modell til 80 000 og som har kjørt rundt 100 000km? Forutsetter så klart at begge alternativene er rustfrie og alle servicer er fulgt.

Lenke til kommentar
Den ene bilen jeg vurderer skal alle delene i forstillingen være skiftet i følge selger, og da er vel kanskje dette problemet borte?

 

2001 modell er klart det jeg har mest lyst på, men ser dessverre ut til å være over min prisklasse:(

STYR unna 97-1999. UANSETT hva som er byttet.

Hadde 98 modell og det var en evig runddans med feil som kom igjen og igjen.

i løpet av 3 år skiftet eg:

 

forstilling 2 ganger (merkelig de ikke klarer å få skikk på denne feilen.)

Dørlåser på 3 av 5 dører. 2 ganger på passasjersiden fremme. (bakluke låsen var defekt når eg solgte den)

Automat kassen havarerte 2 ganger. med xx kostnad..

Luftmengde måler.

elektronikk feil. Sto plutselig en dag med tom tank og fekk ikke opp tanklokket.. Brudd i ledning. Måtte ut med hele teppet i bilen..

Sentrallås som sluttet å virke. Igjen ledningsbrudd.

Vindusheiser som fusker.

Alarmen fusket. (pga dørlåser)

Lysbryter som sluttet å virke

I tillegg skiftet eg mye slitedeler som burde vart lenger. 2 ganger skiftet eg alt av bremser fremme pga kast. 30.000km mellom..

Bremse caliptere som henger.

Nei styr unna. Du er herved advart..

 

Det meste er rettet opp fra 2000 modellen.

Går du likevel for 97-99, bør du ha et bra vedlikeholdsbudsjett..

Lenke til kommentar
Ja nå ble jeg straks litt mer skeptisk her...

 

Hva med Audi da, A4 og A6? Modeller der som bør styres unna?

A4 fra 95 og A6 fra 98 har vel akkurat den samme forstillingen som problem passaten frem til rundt 2000, og sliter vel da med de samme problemene. Men vet ikke om det er like mye trøbbel med elektronikk som det er i passat. Ville jo tro at de brukte mye av det samme, men aldri hørt at A4 og A6 har så elendig kvalitet som passat hadde på den tiden.

Lenke til kommentar
Ja nå ble jeg straks litt mer skeptisk her...

 

Hva med Audi da, A4 og A6? Modeller der som bør styres unna?

 

Har selv kjørt en 96 A4 2,6 i ett års tid, utmerket bil. Eneste negative jeg har å si om den er at den var tørst.

Svigerfar har en A6 2,6L 1995 modell. Hatt den i 7 år uten noe å løsne en skrue.. Vet ikke om dette er tilfeldig men..

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en '98mod 1.8L Passat stv, kjøpte den i år 2000 !

Som alle andre Passat-eiere har jeg oxo hatt problem med hjuloppheng/bærearmer. Bilen har hele 12 bærearmer, og de slites og må byttes med jevne mellomrom!

Ellers har jeg oxo hatt problemer med dørlåser, kupêlys, brudd i ledninger til diverse.

Tross en del irriterende feil på bilen, så er det en veldig stor og romslig familiebil som er god å kjøre.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en '98mod 1.8L Passat stv, kjøpte den i år 2000 !

Som alle andre Passat-eiere har jeg oxo hatt problem med hjuloppheng/bærearmer. Bilen har hele 12 bærearmer, og de slites og må byttes med jevne mellomrom!

Ellers har jeg oxo hatt problemer med dørlåser, kupêlys, brudd i ledninger til diverse.

Tross en del irriterende feil på bilen, så er det en veldig stor og romslig familiebil som er god å kjøre.

 

En venn av meg kjøpte noen nye forstillingsdeler til en 97mod A4 fra USA som ikke var produsert av VAG, dette har han hatt i mange (problemfire) år nå, så er kanskje en idé å sjekke ut feks. ebay for disse delene..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...