Gå til innhold

OverKlokking CPU kjøler, hvilken er best


Nemesis90

Anbefalte innlegg

Tror han mener viftene til Noctua.

 

Har selv 1 stk. 1200rpm vifte og 3 stk. 800rpm-vifter fra Noctua, og disse blåser godt med luft og bråker fint lite, men sliter veldig under mottrykk. På min Noctua NH-U12 slet vifta litt med å få gjennom godt med luft kontra uten motstand.

Har hørt at Mist skal funke veldig godt på kjølere. :)

D'oh :wallbash: , burde jeg jo skjønt :p

 

_o/ skylder på dårlig søvn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror han mener viftene til Noctua.

 

Har selv 1 stk. 1200rpm vifte og 3 stk. 800rpm-vifter fra Noctua, og disse blåser godt med luft og bråker fint lite, men sliter veldig under mottrykk. På min Noctua NH-U12 slet vifta litt med å få gjennom godt med luft kontra uten motstand.

Har hørt at Mist skal funke veldig godt på kjølere. :)

Noctuna har komt med nokre nye modeller som er betre på mottrykk, men dessverre har eg ikkje sett desse i nokre butikker enda.

Lenke til kommentar

Sunbeam Tuniq Tower er den gamle kongen på haugen, tror ikke du finner den i Norge lenger, TRUE er den nye kongen. Kan anbefale Nochtua viftene. MIST viftene synes jeg flytter ekstremt lite luft, de er veldig stille, men på bekostning av effektivitet.

 

Har selv Zalman 9700LED, og vil ikke anbefale den. Den er ok, men bråker som et uvær uten Q'n'C. Dyr er den også.

Lenke til kommentar
Hei, jeg leter etter den ultimate CPU kjøleren til intel quad 6600, skal Klokke.. og vil ha den beste kjøleren der ute.. etter det jeg har hørt, står det mellom disse 3:

 

Noctua NH-12,

Schyte infinity

Zalman CNPS9700

 

 

 

Men hvilken er best? på tomshardware, sies det at Zalman'en er veldig bra, andre steder sies det at ingenting slår noctua, og noen steder siest det at Schyte inifity er kongen.

 

 

tja, vanskelig og bestemme seg.. noen som kan krone en vinner av disse?=)

 

VANN!

 

Nesten alle typer vannkjølingssystemer!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den på Microplex som hadde 140m3/timen. Nå, når jeg har kjøpt den drevramma, så får jeg bedre kjøling der det var harddisker før, nå går det to separerte strømmer av luft, en fra nede i kabinettet(2x80mm), inn i skjermkortene, som blåser ut bak de igjen, og en der det kommer luft inn fra drevramma, som har vært over harddiskene, inn i CPU-kjøler, og enten inn i PSU, opp i "taket", eller ut bak. Jeg tror det blir bra jeg=D skal gi tilbakemelding med temp og klokkehastigheter.

Lenke til kommentar

God jul godtfolk.

 

Jeg er i sammen båt og må ha ny kjøler.

Har klokka min Q6600 til 3006mhz den ligger på kjerne 1-56, 2-52, 3-52, 4-55 grader.

Stress testa med everst og kjernene ble jaggu oppi 88-91grader på kjerner.

Har blu orb2, som ikke duger på disse Q-cpuene hvertfall.

 

Har Asus p5e hk, kabinett er TT shark.

Noen som har erfaring med Thermaltake CPU-kjøler, Big Typhoon VX http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...0&mcat=c175

 

Thermalright ULTRA120EXTREME, Thermaltake Sonic Tower r.2 er i tvil om de passer mellom alle kjølerne på hk, og egentlig så er de grusomt store også..

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Thermaltake Armor 8003BWS (fulltower) og tok det som en selvfølge at Thermalright Ultra-120 eXtreme ville passe siden dette var ett fulltower, men den kolliderte med den store 250mm vifta på sida av Armoren. Nesten lyst å fjerne 250mm og ha Ultra-120, eller har dere noen forslag til en annen vifte som vil passe? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...