Gå til innhold

OverKlokking CPU kjøler, hvilken er best


Nemesis90

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter den ultimate CPU kjøleren til intel quad 6600, skal Klokke.. og vil ha den beste kjøleren der ute.. etter det jeg har hørt, står det mellom disse 3:

 

Noctua NH-12,

Schyte infinity

Zalman CNPS9700

 

 

 

Men hvilken er best? på tomshardware, sies det at Zalman'en er veldig bra, andre steder sies det at ingenting slår noctua, og noen steder siest det at Schyte inifity er kongen.

 

 

tja, vanskelig og bestemme seg.. noen som kan krone en vinner av disse?=)

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg veldig fornøyd med Noctua, meeget stillegående og kjøler godt.

Idler på 38 grader og max load er vel på rundt 46-48 grader hvis jeg ikke husker alt for feil, dette er med mild overklokking eller glocking som du kalder det :p

Men når det gjelder støynivå så bråker mybook disken min mer enn maskina

Lenke til kommentar

jaja, Klokke da.. dere skjønner hvertfall hva jeg mener, ingen vits og sitte og le av det..:)

 

 

Men noen av dere som kan linke meg et bra vannkjølings sett, Har thermaltake Armor kabinett, og etterhva jeg vet er det "bygd" for at man kan kunne innstalere vannkjøling.. men jeg er usikker på om hvordan kjøling jeg skal ha for de 2x 8800GT jeg skal ha.

 

 

 

takker for tips.

Lenke til kommentar

hold dere til saken no! (måtte berre seie noko :p)

 

 

Er personlig fornøyd med Noctua. Har 42 idle 58 load (rom temp. 25*C) (men når rommet er på 15*C er det neede på 37/47, gidder ikkje å slå på ovnen avogtil :p)

Endret av MPC
Lenke til kommentar
Hørt at Thermalright Ultra-120 eXtreme skal være ekstremt bra til overclocking, en kompis hadde en temp på rundt 30-40 og 50-60 load nå har han rundt 16-18 og 30-34 load. Har bestilt den selv, gledere meg til å få den. :new_woot:

Med mindre det var under 16 grader i rommet, så kan du legge på 15 grader på de tempereaturene ;)

Lenke til kommentar
Hørt at Thermalright Ultra-120 eXtreme skal være ekstremt bra til overclocking, en kompis hadde en temp på rundt 30-40 og 50-60 load nå har han rundt 16-18 og 30-34 load. Har bestilt den selv, gledere meg til å få den. :new_woot:

Ultra 120 eXtreme _ER_ det kraftigste man får av luftkjølere. Infinity og Noctua er også bra kjølere.

Lenke til kommentar
jaja, Klokke da.. dere skjønner hvertfall hva jeg mener, ingen vits og sitte og le av det..:)

 

 

Men noen av dere som kan linke meg et bra vannkjølings sett, Har thermaltake Armor kabinett, og etterhva jeg vet er det "bygd" for at man kan kunne innstalere vannkjøling.. men jeg er usikker på om hvordan kjøling jeg skal ha for de 2x 8800GT jeg skal ha.

 

 

 

takker for tips.

Her har du vannkjølingssett til s775: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=...amp;mcat=14s384

 

De skulle også ha fått inn vannblokker til 8800GT nå men kan ikke se dem i webshopen enda. (Ref)

Lenke til kommentar

To kjølere som sjelden nevnes i sammenhengen men som kan måle seg med de mer kjente er:

Sunbeam Tuniq Tower

Aerocool Dominator.

Sistnevnte er muligens gått ut nå.

 

Generelt er all de nevnte kjølerne gode kjølere, og Forskjeller er relativt små

og en en del avhengig av kabinett og andre vifter i kabinett.

De kalde fakta ER at en kjøler kan være best i et kabinett og en annen i et annet.

 

Uansettt tror jeg ikke du trår mye feil ved kjøpe noen av de kjølere som er nevnt,

sjekk bare hva du har plass til og hva du selv liker.

 

Lykke til

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...