Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva koster det å flytte for seg selv?


Anbefalte innlegg

Tenker litt på å flytte for meg selv, i leilighet eller hybel. Har jobb, litt stipend og får noe av mamma. Tilsammen har jeg vel ca. 9-10 000 å rutte med i måneden. Jeg har nå en jobb der det kun passer å jobbe i helgene pga. skole, så eventuelt kan jeg finne meg en annen der jobbtidene passer bedre. Jeg går forøvrig på VGS.

 

Jeg vet jeg vil få i hvertfall disse utgiftene:

- Leilighet

- Mat

- Strøm (vann?)

- Internett

- Annet (klær, øl, busskort og slikt)

 

Noen som har noen ca. priser på f eks strøm og mat. Jeg kommer ikke til å flytte langt vekk fra mamma, så jeg kommer nok til å spise en del middager der. ;) Og er det andre utgifter som jeg må regne med?

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer jo helt ann på hvor stor leilighet du skal ha, tillegg hvor moderne ikke minst hvor gla du er i slå av lys når vi tenker på strøm. men finner du deg en leilighet på leie av cirka 3500-4500kr i måneden, for du oftes med internett, hvertfall her ute jeg bor. vann tror jeg ikke du betaler for, men såklart oppvarming av vannet selvsagt er noe annet. Matavgiftene kan vel ligge på en 2000kr i måneden det og, vet ikke jeg hvor mye du spiser og hva du har tenkt å spise men.

Lenke til kommentar
kommer jo helt ann på hvor stor leilighet du skal ha, tillegg hvor moderne ikke minst hvor gla du er i slå av lys når vi tenker på strøm. men finner du deg en leilighet på leie av cirka 3500-4500kr i måneden, for du oftes med internett, hvertfall her ute jeg bor. vann tror jeg ikke du betaler for, men såklart oppvarming av vannet selvsagt er noe annet. Matavgiftene kan vel ligge på en 2000kr i måneden det og, vet ikke jeg hvor mye du spiser og hva du har tenkt å spise men.

 

Ok, er utrolig lat med strømsparing her hjemme, men om jeg flytter skal jeg ta meg selv i nakken der. 2000 i måneden til mat høres greit ut ja. Men når det gjelder strøm, har du noen ca. pris der? Jeg dusjer vel nesten hver dag i 10-15 min (kan også dusje i garderobedusjen etter trening, og spare litt der :p ), og kommer vel til å varme huset til en behagelig temperatur hele tiden. Trenger nemlig å vite alle utgifter så jeg kan se hvor mye jeg kan bruke på leiligheten, kikker en del på finn.no, og for å finne seg noe fint og ganske sentralt i byen må jeg ut med 5000 i måneden. Håper jeg får nok til det.

Lenke til kommentar
kommer jo helt ann på hvor stor leilighet du skal ha, tillegg hvor moderne ikke minst hvor gla du er i slå av lys når vi tenker på strøm. men finner du deg en leilighet på leie av cirka 3500-4500kr i måneden, for du oftes med internett, hvertfall her ute jeg bor. vann tror jeg ikke du betaler for, men såklart oppvarming av vannet selvsagt er noe annet. Matavgiftene kan vel ligge på en 2000kr i måneden det og, vet ikke jeg hvor mye du spiser og hva du har tenkt å spise men.

 

Ok, er utrolig lat med strømsparing her hjemme, men om jeg flytter skal jeg ta meg selv i nakken der. 2000 i måneden til mat høres greit ut ja. Men når det gjelder strøm, har du noen ca. pris der? Jeg dusjer vel nesten hver dag i 10-15 min (kan også dusje i garderobedusjen etter trening, og spare litt der :p ), og kommer vel til å varme huset til en behagelig temperatur hele tiden. Trenger nemlig å vite alle utgifter så jeg kan se hvor mye jeg kan bruke på leiligheten, kikker en del på finn.no, og for å finne seg noe fint og ganske sentralt i byen må jeg ut med 5000 i måneden. Håper jeg får nok til det.

 

Blir litt vanskelig å si sånn cirka, fordi jeg veit ikke om leiligheten suger ekstremt med strøm osv, men kan vel regne med at du burde kanskje klare spare enn 1000kr måneden der og, bare sier sånn cirka. men jeg hadde hørt meg med huseieren om hvor mye sånn cirka forrige leier hadde, og spurt åssen avtaler han har innen det med internett osv :)

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar

Det beste er jo om du finner deg en leilighet hvor enten varmtvann eller strøm er inkludert i prisen :) Da har du litt mer oversikt over hvordan utgiftene blir.

 

Da jeg bodde for meg selv på hybel/i leilighet overlevde jeg på ca samme sum som deg.

 

Brukte følgende:

 

3000kr Mat og husholdning

3100kr Husleie inkl. internett

750kr strøm i mnd

400kr busskort

3000kr sparing

 

 

I tillegg så burde jeg hatt forsikringer, men det hadde jeg ikke. Noen steder må du også betale vann/kloakk-avgift etter forbruk. Dette avhenger av hvilken kommune du bor i. Er det faste kommunale avgifter så er det vanlig at huseier betaler disse sammen med renovasjonsutgifter (søppel).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har satt i sparepærer i alle lampene

Før 60w nå 14w

Har alltid på genser og innesko og fyrer dermed mindre vs tskjorte og sokker.

Har 80 kvm nå og de som bodde her før oss hadde 6000 pr 3 mnd i strømregning, med mine enkle inngrep får jeg nå 700-1400 inkl nettleie pr 3 mnd. og det med 2 pcer på 24/7

 

Sitter ikke i mørket heller har stor tredemølle inne , stor 43" plasmatv som sluker strøm

Varmekabler på badet , oppvaskmaskin som går hver dag, vaskemaskin, kjøleskap

Skjønner ikke hvorfor naboene får 5k mer i regning

Lenke til kommentar
Tenker litt på å flytte for meg selv, i leilighet eller hybel. Har jobb, litt stipend og får noe av mamma. Tilsammen har jeg vel ca. 9-10 000 å rutte med i måneden.

 

Jeg har ca samme beløp per mnd. og det er vanskelig å få ting til å gå rundt med 5000,- i husleie; anbefaler deg å finne noe til max 4000, evt. 5000 inkl. strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...