RamGuy Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Warhammer Online sitt største problem nå er å få gjort om det trege gameplayet. Auto attack er helt latterlig og er omtrent dobbelt så tregt som et vanlig attack og tar nesten ikke noe damage. Og skal love deg at Warhammer Online har lovet mye som de ikke holdt. WAR sa tidlig at de ikke ønsket å gjøre spillet så raskt som i WoW. De sa også veldig tidlig i intervjuer at de ikke ønsket at spillet skulle være like fokusert på crowd control som i WoW. Så hva har WaR lovet og som de ikke har holdt? Jeg snakker ikke om småting her, jeg tenker på helheten. Det er også svært åpenbart for de som klarer å lese mellom linjene at AoC har begynt å kutte ned på spillet for å klare å få gitt det ut til etter sommeren. Det er en grunn til at de kuttet halvpartene av klassene vekk fra spillet. Og jeg kan selge sjelen min for at det ikke var for å "fylle" ut de resterende klassene for å si det sånn Hvis du mener WaR er tregt har du ikke spilt AoC i alle fall. Du får kikke om du finner noen nye filmer på youtube. Gjennomsnittlig tar hver skill 3-4 sekunder (med muligens global cooldown etterpå) hvor både du og motstander må stå helt stille. Genialt i PvP. Zlash hva er det som er så ekstremt forskjellig mellom det som har blitt lovt å slik det er i dag? Ifølge intervjuer så har de nevnt at de har byttet ut hvordan combat-systemet fungerer, fordi det gamle var åpenbart for vanskelig for nye spillere. Det nye er ifølge dem selv mer intuitivt og bedre. Noe mer en det kan jeg ikke si. Som sagt, du får se om du finner noe på youtube. Forandret på hele combat systemet? Det er jo nesten kliss likt, bare de reduserte på antall posisjoner du kunne slå, da det var litt for mange i starten. Er jo ikke store forskjellen i praksis. Og om du mener at det totalt forandrer hele spillet, så sier det litt.. Og om du prøver Age of Conan så vil du ikke lengre si at combat systemet er tregt, det er mye mer interessant, rettferdig og morsomt når det er real-time combat enn det som er i Warhammer Online. Age of Conan er ikke mye tregt, får jo jo 4-5mobs på meg og danser rundt og kapper av hoder i all mass!
Christeven Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 (endret) Det er også svært åpenbart for de som klarer å lese mellom linjene at AoC har begynt å kutte ned på spillet for å klare å få gitt det ut til etter sommeren. Det er en grunn til at de kuttet halvpartene av klassene vekk fra spillet. Og jeg kan selge sjelen min for at det ikke var for å "fylle" ut de resterende klassene for å si det sånn si. Som sagt, du får se om du finner noe på youtube. Flott! nå svarte du nettop på mistanken min om at du er en som egentlig ikke har fulgt med på aoc, men later som han kan alt. Opprinnelig var det 24 klasser ja, men det er flere måneder siden det ble forandret. Grunnen var: vil du ha 24 kjedelige og ensformige klasser eller 12 varierte og spennende klasser. Var blant annet en egen klasse som bare kunne bruke armbryst, og tre nesten like rogue klasser. Klassene var alt for like og lite varierte. 12 klasser er allikevel mer en de fleste andre mmo. Og om du mener det + å gjøre litt om på combat systemet er å forandre hele spillet er det som RamGuy sier noe som skurrer. Edit: Funcom var klar over at combaten ver ganske treg en tid tillbake, er vel derfor de har økt tempoet Endret 12. mars 2008 av Christeven
ZerXonE Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Hvis du mener WaR er tregt har du ikke spilt AoC i alle fall. Du får kikke om du finner noen nye filmer på youtube. Gjennomsnittlig tar hver skill 3-4 sekunder (med muligens global cooldown etterpå) hvor både du og motstander må stå helt stille. Genialt i PvP. Hva er det du snakker om? Global cooldown, stå stille i kamp? Du har rett i at en skill godt kan ta 3-4 sekunder men det er fordi man må utføre en kombo. Så man står ikke og venter på at en skill skal utføres, nei, man utfører komboen i løpet av de sekundene det tar. Og man trenger ikke å stå stille for å utføre en kombo. Man kan bevege seg fritt samtidig som man utfører en kombo. Det er sjeldent det blir vist på diverse messer og slike ting fordi det er bedre å vise fram mer oversiktlig kamp enn noe som kan virke som total kaos for de som ikke kan systemet. Det er heller ingen "global cooldown" på skills, dog noen skills vil ha en separat cooldown. Det virker ikke som om du har helt forstått hvordan systemet fungerer og baserer dine uttalelser på antagelser. Les litt mer om hva det inneholder og hva som har blitt sagt om det så vil du forstå at det du akkurat sa ikke er veldig korrekt. Jeg mener absolutt ikke å fornærme deg på noen måte men jeg må rette på ukorrekte påstander.
Christeven Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 (endret) Greia er, beta leaks på youtube er ikke akkuratt noe man burde stole blindt på. Jeg kan også få combaten i wow til å se ut som verdens tregeste om jeg spiller en klasse jeg ikke har peiling på. jeg spiller mage, om jeg starter en hunter eller hopper på en lv 70 druid på en messe kan jeg love deg at combaten ikke går med lysest hastighet Endret 12. mars 2008 av Christeven
ZerXonE Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Greia er, beta leaks på youtube er ikke akkuratt noe man burde stole blindt på. Jeg kan også få combaten i wow til å se ut som verdens tregeste om jeg spiller en klasse jeg ikke har peiling på. jeg spiller mage, om jeg starter en hunter eller hopper på en lv 70 druid på en messe kan jeg love deg at combaten ikke går med lysest hastighet Minner meg om da jeg lot min bror prøve å duellere med min 60 warrior. Det ble veldig underholdende for meg i det minste:P De fleste karakterene i videoene er enten spilt av personer som er i samme situasjon som broren min eller av Funcom personell som ikke utnytter alle muligheter i kampene slik at det skal være mulig å forstå hva som skjer.
Zlash Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Forandret på hele combat systemet? Det er jo nesten kliss likt, bare de reduserte på antall posisjoner du kunne slå, da det var litt for mange i starten. Er jo ikke store forskjellen i praksis.Age of Conan er ikke mye tregt, får jo jo 4-5mobs på meg og danser rundt og kapper av hoder i all mass! Bare fordi du autoattacker og benytter "whack-a-mole" metoden for å treffe stedet med færrest skjold betyr ikke dette at det er noe annet en... nettopp autoattack. Det er først og fremst komboene jeg snakker om. Tidligere var det Q-2-3 som kanskje var en kombo du måtte lære deg. (og faktisk trykke for å utføre). En annen var kanskje 2-E-Q. Felles for dette var at en svært erfaren spiller kunne, med litt forbedringer i UI forutsi hva slags kombo som var på vei. Og enten komme seg unna, bytte skjoldposisjon osv. All slik taktikk gikk ut av vinduet når funcom nå forsøker å flytte over gameplayet først og fremst for å bli enklere. Det var absolutt ting som ikke var riktig, med det gamle. Men det skulle, etter min mening heller vært forbedret via de drøssevis av forslagene på forumet istedet for å kaste alt ut av vinduet med "trykk en kombo knapp" etterfult av "trykk angitt gul knapp på skjermen" og deretter bruke masse nye ressurser for å forsøke å få dette givende i PvP. Men det blir spennende å se når open beta starter og nye håpefulle kommer å fyller opp serveren.
ZerXonE Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Forandret på hele combat systemet? Det er jo nesten kliss likt, bare de reduserte på antall posisjoner du kunne slå, da det var litt for mange i starten. Er jo ikke store forskjellen i praksis.Age of Conan er ikke mye tregt, får jo jo 4-5mobs på meg og danser rundt og kapper av hoder i all mass! Bare fordi du autoattacker og benytter "whack-a-mole" metoden for å treffe stedet med færrest skjold betyr ikke dette at det er noe annet en... nettopp autoattack. Det er først og fremst komboene jeg snakker om. Tidligere var det Q-2-3 som kanskje var en kombo du måtte lære deg. (og faktisk trykke for å utføre). En annen var kanskje 2-E-Q. Felles for dette var at en svært erfaren spiller kunne, med litt forbedringer i UI forutsi hva slags kombo som var på vei. Og enten komme seg unna, bytte skjoldposisjon osv. All slik taktikk gikk ut av vinduet når funcom nå forsøker å flytte over gameplayet først og fremst for å bli enklere. Det var absolutt ting som ikke var riktig, med det gamle. Men det skulle, etter min mening heller vært forbedret via de drøssevis av forslagene på forumet istedet for å kaste alt ut av vinduet med "trykk en kombo knapp" etterfult av "trykk angitt gul knapp på skjermen" og deretter bruke masse nye ressurser for å forsøke å få dette givende i PvP. Men det blir spennende å se når open beta starter og nye håpefulle kommer å fyller opp serveren. Slutt å påstå at det er autoattack. Du burde forstå at når man må utføre hvert slag selv så er det ikke automatisk men heller manuelt. Og hva mener du med "og faktisk trykke for å utføre"? Man må fortsatt trykke for å utføre en kombo, forskjellen er at man nå blir vist hva man skal trykke. Systemet har heller aldri vært slik at en erfaren spiller kan forutsi hva slags kombo som blir utført. Hvilke knapper man skal trykke for å utføre en kombo kan man velge selv, så det har nok aldri vært mulig. Jeg er lei av de som påstår at systemet er "dumbed down" og at det ikke lenger krever ferdigheter. Det er fullstendig pisspreik. Hvem er det som faktisk tjener på at komboene lyser opp på skjermen? Jo, de som ikke har hukommelse. De som klarer å huske alle sine komboer vil fortsatt ha en fordel siden de slipper å følge med på de lysende knappene. Det eneste resultatet er at nye spillere nå kan sette seg enklere inn i spillet. De med ferdigheter har fortsatt en stor fordel. Det gamle systemet låser seg forresten opp i senere lvl'er. Kan du ikke lese mer om systemet før du faktisk kommer med slike påstander?
oophus_3do Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 (endret) Folk som påstår at systemet er "dumbed down" er theorycrafters rett og slett. Folk som legger seg på bølgen med folk som snakker kun ut ifra egne tanker og meninger om ting de egentlig ikke har peil på. Eneste forskjellen mellom gammel og ny måte er at man istedet for å trykke på Q-1-2-3-E som første knapp nå kan bruke hvilken knapp man selv vil. F.eks: Gammel "snare" combo = Q-2-3. Ny "snare" combo= ALT+Q-2-3. På den gamle måten så kom "snare" effekten på siste tastetrykk. (noe som ofte viste seg å være for seint i følge beta testere) På den nye måten så kan Funcom om dem vil sette mindre effekter av "snare" effekten allerede fra første tastetrykk ettersom serveren allerede fra starten av vet hvilken combo/effekt spilleren ønsker å utføre. Gammle måten ble faktisk for vansklig å ballansere med tanke på at enhver ability måtte igjennomgå flere tastetrykk, mens nå kan en liten del av en combo starte fra tastetrykk 1 om det er ønskelig. Det ble også da mulig å forkorte tastetrykkene man må utføre for å gjøre X effekt slik at "combat pace'en" ble kjappere. Noe som folk i betaen også klagde på. De ville ha "kjappere" combat. Endret 13. mars 2008 av o(O)phus
Jext Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Blir spennende å se når åpen beta kommer fordi det er grenser på hvor mye som kan glattes over på et par måneder, men de har vel skjønt at en ny utsettelse vil bringe med seg massivt pengetap og gambler på at det blir godt mottatt og at hypen skygger over eventuelle feil og mangler. Min erfaring med melee combat i AoC er at det blir lagt MER vekt på "vanlige slag" som kan oversettes til "autoattack" i den vanlige MMORPG oppskriften. Dette er pga at komboer og slikt alltid må følges opp av et vanlig slag, og kompleksiteten stopper ved det punktet at du må se hvilken retning du skal slå, ellers får du ikke noe utbytte av komboen. Det revolusjonerende med dette som nevnes i hvert eneste AoC intervju ser jeg bare ikke. Character customization med tanke på talents og slikt kan jeg ikke si noe særlig om, men lar det ligge med at jeg er overrasket over at man har enda færre valgmuligheter enn i WoW. En av de største tingene som får meg til å være veldig skeptisk til AoC sin suksess er at det er mange områder som rett og slett er forferdelig dårlig designet. Ting ser stygt ut, og det er uklart hvor man skal gå fordi alt er veldig likt. Denne posten blir sikkert dissekrert av de mer bombastiske supporterne av AoC, og jeg vet sikkert ikke hva jeg snakker om selv om jeg har spilt spillet i ukesvis. Jeg håper at selve spillmekanikken blir bra nok til at det er gøy å fortsette til endgame, og at alt som er lovt for den delen av spillet blir like gøy som det høres ut.
RamGuy Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 og jeg vet sikkert ikke hva jeg snakker om selv om jeg har spilt spillet i ukesvis. Bryter vi NDA'en også
Christeven Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Min erfaring med melee combat i AoC er at det blir lagt MER vekt på "vanlige slag" som kan oversettes til "autoattack" i den vanlige MMORPG oppskriften. vet du hva autoattack er for noe? Endret 17. mars 2008 av Christeven
Jext Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Jepp, men som jeg forklarer så mener jeg da vanlige slag. Om du konstant hamrer 1, 2 og 3 eller, som det er i andre spill, lar karakteren slå selv, så er det slag uten noe status effekter, ekstra damage fra skills eller liknende. Om du trykker slåknappene for harde livet så er det fremdeles en fastsatt fart som du kan slå i, det kan derfor ses på som liknende autoattack i andre spill. Shielding systemet i AoC som skal lage et poeng i å slå forskjellige retninger er latterlig for å si det mildt. Om spillet i det hele tatt lystrer og flytter på shield "barene" dine så er det umulig å gjøre dette i tide til å kontre et slag du ser komme mot deg. Det blir i tilfelle om man vet at f.eks en Barbar har en kraftig kombo som er et slag mot din høyre, at du da kan shielde ekstra der, men da kan han bare hamre villt på din ubeskyttede side og du er like langt. Jeg vet faktisk ikke om dette systemet er implementert i sluttversionen av spillet i PvP.
Spillorakelet Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Du klager på kampsystemet mens andre lovpriser det.. I bunn og grunn kommer det nok an på hva men selv liker best. Kamp systemet er det som appelerer mest til meg i AoC siden jeg er dritt lei "point and click" kampsystemet til WoW og alle andre mmorpg`s..
Christeven Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Jepp, men som jeg forklarer så mener jeg da vanlige slag. Om du konstant hamrer 1, 2 og 3 eller, som det er i andre spill, lar karakteren slå selv, så er det slag uten noe status effekter, ekstra damage fra skills eller liknende. Om du trykker slåknappene for harde livet så er det fremdeles en fastsatt fart som du kan slå i, det kan derfor ses på som liknende autoattack i andre spill. Når du slår selv er det ikke autoattack, det må du nesten forstå, og ja, jeg har spilt selv og det er ikke i nærhetan av autoattack. Da du styrer slagene helt selv. Autattack er noe helt annet, så slutt å si det er det samme.
Bruktbilen Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Jeg tror det han mener med autoattack er slag som ikke gir ekstra effekter/skade fra skills, et annet ord er "white dmg".
Jext Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Nettopp. Om du hadde tatt autoattack knappen i hvilket som helst annet MMO, og gjort det slik at du måtte trykke den for hvert slag istedenfor at den slo automatisk, hadde det da blitt en ny spillopplevelse? Ikke påstå at retningen du slår har noe å si på noe annet enn mobs som skifter shieldingen sin på måfå så du må trykke 2, 2, 2, 2 istedenfor 1, 1, 1, 1.
oophus_3do Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Nettopp. Om du hadde tatt autoattack knappen i hvilket som helst annet MMO, og gjort det slik at du måtte trykke den for hvert slag istedenfor at den slo automatisk, hadde det da blitt en ny spillopplevelse? Ja faktisk. Er det ikke en ny spillopplevelse om du går fra Flatout til NFS? Det er da bare bil spill begge to. Det at de har fjernet autoattack gjør det hvertfall for meg at det hele virker litt mer virkelig. Man må selv gjøre enhver attack som din toon skal gjøre, og det vil nok hvertfall for min del gjøre at jeg kan "leve" meg litt mer inn i spillet. Ikke påstå at retningen du slår har noe å si på noe annet enn mobs som skifter shieldingen sin på måfå så du må trykke 2, 2, 2, 2 istedenfor 1, 1, 1, 1. Man kan jo ikke trykke på 1, 1, 1, 1, ettersom det er comboene som gjør den virkelige skaden. Man kan jo, men det vil isåfall ikke være særlig effektivt ettersom comboene nok ikke fyres av etter at man spammer en knapp.
Kultom Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Er det ikke slik at om du slår i en mer naturlig rekkefølge, altså om man slår fra venstre til høyre for så å følge opp raskt med et høyre til venstre slag så vil angrepet gå litte bitte grann raskere. Kan godt være jeg har drømt det men.
Trollen Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Btw er det mulig å spille AOc Om man er under 18?
Kultom Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 (endret) Ja.Men man må være i stand til å juge på aldersspørsmål under registrering. Og du må få kjøpt spillet, som har 18års aldersgrense. Så antageligvis vil man kunne spille AoC selv om man er 14 og oppover. Endret 20. mars 2008 av kvitrafn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå