Gå til innhold

Julebrusen fra Hamar/Lillehammer bryggeri Fanklubb


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spansklæreren min mente at Hamar/Lillehammer sin julebrus er den samme som Arendals, og at de ble produsert i Arendal av Rignes.

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Dette kan delvis bekreftes. Brusen tappes av Ringnes i Arendal, men er ikke helt lik til Arendals. Se før øvrig korrespondanse med Ringnes på ei facebookgruppe om Arendals julebrus (ja, jeg er lat, men jeg gidder ikke lime inn her).

Lenke til kommentar
Spansklæreren min mente at Hamar/Lillehammer sin julebrus er den samme som Arendals, og at de ble produsert i Arendal av Rignes.

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Tror ikke det er den helt samme brusen, men den lages jo av samme firma, så kan hende de er omtrent identiske. Har ikke sakt arendals sin. Om brusen blir produsert i Arendal veit jeg ikke, men den blir lagt av ringnes, så det er jo en mulighet.

 

Litt stoff om hamar Lillehammer julebrusen.

 

Folk har stort engasjement for de ulike julebrusene. Gruppen "Det finnes bare en julebrus: Hamar & Lillehammer Julebrus" har over 8400 medlemmer på Facebook, og enda er det mange luker igjen i adventskalenderen.

 

Ringnes kan bare konstatere at Hamar og Lillehammer julebrus er kjempepopulær! Det selges klart mest av den i Hedmark og Oppland, men salget er økende over hele landet. Spesielt folk i Akershus og Oslo setter stor pris på denne julebrusen som mange mener har en helt overlegen smak.

 

Etterspørselen etter juleklassikeren har ført til økt distribusjon av Hamar og Lillehammer Julebrus, og nå selges julebrusen fra Mjøsbyene også i Østfold, Vestfold og Buskerud. Den finnes også i nord og vest, i Trondheim, Stavanger, Bergen.

 

Ringnes andre regionale julebruser, Dahls Julebrus og Arendals Julebrus skaper også stort engasjement. Gruppen "Dahls Julebrus" mer enn 5 600 medlemmer og "E.C.Dahls julebrus - VERDENS beste!" har snart 2 000 medlemmer. Sørlandsfavoritten "Arendals julebrus - Verdens beste julebrus" har over 2 500 medlemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...