Gå til innhold

Hvilken brannmur skal en velge?


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Skal jeg gå for Comodo Firewall ver. 3 eller ZoneAlarm Free?

 

Begge er jo gratis, men jeg har hørt veldig lite om Comodo så jeg litt usikker på denne.. ZoneAlram trenger vel ikke noen nærmere forklaring skulle jeg tro, jeg har også tilgang på en 90 dagers trial av NIS 2007 som jeg usikker på om jeg skal kjøpe en full lisens til, men jeg tror jeg går for en gratis brannmur løsning altså.

 

Jeg bruker NOD32 ver. 3 som anti-virus program så jeg er sikret på den fronten egentlig.

 

 

Hva mener folket?

 

PS: Bruker Windows Vista Home Premium.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Av de to brannmurene du har listet opp, så er Comodo et overlegent produkt. Comodo får stadig best score i leak tester, noe som til sier at brannmuren er den mest sikre. Hvis du vil ha best beskyttelse, så velg Comodo.

 

Comodo er et ganske stort firma, så rart du ikke har hørt noe om de. De lever jo alt av sikkerhetsprodukter - gratis selfølgelig. Det er også de som står bak kryptering av nettsider. Regner med du kjenner til hengelåsen som kommer på nettleseren når du er inne på en sikker side? :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Det er dessverre ikke slik lenger. Versjon 3 av Comodo lekker som en sil. Anbefaler Online Armor Free som er svært brukervennlig og gratis

 

Sjekk denne tråden

 

Har du link til test hvor Comodo versjon 3 lekker som en sil? Siste rapport fra Wilders så hadde versjon 3 av Comodo forbedret seg enda mer.

 

Så link hadde vært fint.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Det er dessverre ikke slik lenger. Versjon 3 av Comodo lekker som en sil. Anbefaler Online Armor Free som er svært brukervennlig og gratis

 

Sjekk denne tråden

 

Har du link til test hvor Comodo versjon 3 lekker som en sil? Siste rapport fra Wilders så hadde versjon 3 av Comodo forbedret seg enda mer.

 

Så link hadde vært fint.

 

Se hva de sier på Comodos eget forum her

Har forøvrig testet dette selv og versjon 3.0.13.268 lekker som en sil.

 

EDIT: "Trollet" har dokumentert.

Endret av maximus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Comodo v3 fucka opp Vista etter at jeg aktiverte Defence+ funksjonen i brannmuren, så da er Comodo ute av mskinen etter en reinstall OS'et.

 

Ser ut til at det blir NIS2007 90 dagers trial inntil videre..

Lenke til kommentar

Gode nyheter. Ny versjon av Comodo firewall v3.0.14.273 klarer alle leak test's i følge brukere på Comodos forum.

Denne versjonen er egentlig ikke tilgjengelig ennå fordi den er beta. Men fant en link her

 

I tillegg er følgende feil rettet:

 

* FIXED! VPN Clients cant connect to VPN servers

* FIXED! cmdagent.exe consumes 100% CPU

* FIXED! System reboot takes too long when CFP is installed with some other security software such as Avast

* FIXED! CFP can not find the application behind a connection(for example kaspersky web scanner)

* FIXED! "System Idle Process" is now changed to "Windows Operating System" to describe applicationless traffic(So no more system Idle Process in anywhere in CFP)

* FIXED! Internet Connection Sharing(ICS): CFP is now compatible with ICS servers(users will need to answer some popup alerts)

* FIXED! System performance has been slightly improved

* FIXED! Defense+ allowed some applications to modify a protected file wven if it is not allowed

* FIXED! 8.3 path conversion and its associated duplicate entries/not remembering my answer problems(e.g. for BOClean or AVG)

* FIXED! if CFP.exe is active, trying to rerun cfp.exe will activate the currently active CFP.exe instance now

* FIXED! Accidental BLOCK/ALLOW for image execution popups are NOT remembered through out the application life time anymore(This means if an application is blocked/allowed from being executed without remembering, it will be asked again).

* FIXED! Default global rules for NON-P2P mode has now been changed to allow various incoming ICMP messages that affects windows updates and trace routing applications

* FIXED! New application signature database has been introduced : the size and format has been significantly changed to prevent false al;erts from some AV programs

* FIXED! Crashes while opening help file from the GUI links

* FIXED! Crashes related to password protection dialog

* FIXED! Introduced the defense against a new keylogging technique

 

 

AeoniAn Re: Comodo v 3 not passing GRC Leaktest

 

v3.0.14.273 passed all tests here. Leak and Scan (where avaiable) tested at: GRC, CPIL, Wallbreaker, PCFlank... Until now I couldn't get a single leak test that bypass CFP. VEEERY GOOOD !!!!

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Josh123 Re: Comodo v 3 not passing GRC Leaktest

 

Same here!

 

CFP v3.0.14.273 is passing all leak tests with flying covers!!!

 

See my screen shot!!! )

 

Well done Comodo!!!!

Endret av maximus
Lenke til kommentar

Hva med Outpost Firewall Pro 2008? Har hørt gode ting om den, men er ikke helt overbevist. jeg har brukt både ZoneAlarm Pro og Comodo v2.4/v3 før, men ZoneAlarm sinker boot-up'en altfor mye (et vanlig problem har jeg hørt), og vel, Comodo driver å "glemmer" settings. Når jeg allerede har et program som "trusted application" kan det gå noen dager og så har Comodo plutselig glemt dette og kommet med hundre nye pop-ups igjen. Vurderer å skifte til Outpost, eller ihvertfall vente å se hva Comodo v3.0.14.273 klarer. Noen anbefalinger angående Outpost?

 

(Bruker lisensiert NOD32 v3 og Spyware Doctor v5.1 forresten)

Lenke til kommentar

Outpost Firewall pro er knallbra.

I leaktesten til Matousec får den toppscore , dvs at den er 100 % tett .

Noen brukererfaringer vet jeg dessverre ikke noe om.

 

Foruten Outpost er det bare Online Armor som har klart det.

Nye Comodo vil sannsynligvis også klare det.

 

Jeg bruker selv nyeste Comodo og er plaget med massvis av popup meldinger fra den.

Vurderer å gå tilbake til Kerio som var veldig lett å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...