Gå til innhold

Lei av irriterende boss-fighter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spilt en del ganske artige 3p-actioneventyr som er bra. Det som irriterer meg vanvittig er imidlertid helt urimelig boss-fighter som ødelegger hele spillet. For det første er det mange ganger slik at du ikke kan lagre under fighten, og dermed må spille samme om og om igjen. Noen ganger må du gjennom en slags boss-fight før selve boss-fighten slik at du ikke har energi, helse og evt. ammo igjen. Det aller verste er at det ofte er et ufullstendig ulogisk triks for å overleve fighten. For eksempel at du må skyte eller slå akkurat på et punkt.

Er det noen som er enig i dette, eller er det bare jeg som er en klønete spiller? Er det noen som synes dette er morsomt, eller gjør spillutviklerne dette bare for å irritere? Hvilket spill har de mest tåpelige boss-fightene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig! Masse urimelige bossfighter. Feks, sistebossen på FFX. Der må du først løpe i evigheter, for så å måtte sloss mot en "boss" og deretter ENDA en boss. Jeg hadde nesten ikke liv i det hele tatt etter den første bossen, og når jeg kom til den andre var jeg tom for pheonix down. JÆVLIG irriterende. Orket ikke å loade saven som var for 2 timer siden, så jeg prøvde om igjen og om igjen på samme bossen. LIKE før jeg hev hele dritten ut vinduet :p Har enda ikke klart han ^^.

Skrevet

Jepp, boss-fighter kan ødelegge mye spilleglede. Selv det glitrende spillet Portal måtte komme drassende med en helt standard boss-fight på slutten. Dro ned helhetsinntrykket for min del. Mener å huske at jeg holdt på å bli sprø av en boss-fight på et Max Payne-spill også (var vel egentlig flere bosser, bortimot udødelige alle sammen).

Skrevet
Jeg har spilt en del ganske artige 3p-actioneventyr som er bra. Det som irriterer meg vanvittig er imidlertid helt urimelig boss-fighter som ødelegger hele spillet. For det første er det mange ganger slik at du ikke kan lagre under fighten, og dermed må spille samme om og om igjen. Noen ganger må du gjennom en slags boss-fight før selve boss-fighten slik at du ikke har energi, helse og evt. ammo igjen. Det aller verste er at det ofte er et ufullstendig ulogisk triks for å overleve fighten. For eksempel at du må skyte eller slå akkurat på et punkt.

Er det noen som er enig i dette, eller er det bare jeg som er en klønete spiller? Er det noen som synes dette er morsomt, eller gjør spillutviklerne dette bare for å irritere? Hvilket spill har de mest tåpelige boss-fightene?

Nå vet jeg ikke hvilke spill du spiller, men er du interessert i gode bossfighter, sjekk ut f. eks. Shadow of the Colossus eller God of War 1 og 2.

Dessuten, har du virkelige problemer med en boss, sjekk ut gamefaqs.com, der finner du enkle løsninger på selv de mest intrikate bossfightene.

Skrevet
Nå vet jeg ikke hvilke spill du spiller, men er du interessert i gode bossfighter, sjekk ut f. eks. Shadow of the Colossus eller God of War 1 og 2.

Dessuten, har du virkelige problemer med en boss, sjekk ut gamefaqs.com, der finner du enkle løsninger på selv de mest intrikate bossfightene.

Akkurat nå holder jeg på med Psi-ops: the mindgate conspiracy (begynner å gå tom for gamle spill, mens jeg venter på en ny PC som gjør at jeg kan spille spill fom. 2007 på et anstendig grafikknivå). Der er det i alle fall en boss som er urimelig, og det er rett og slett ikke noen gode triks tilgjengelig annet enn den ultimate nedturen: cheat for å komme videre. Dette er et greit spill, bortsett fra de teite boss-fightene.

Ellers mener jeg at det er noe som er feil når man må gå til faq's eller walktroughs for å komme videre. Det er greit hvis det er en logisk løsning man burde ha skjønt, men hvis man tenker "hæ, det ville jeg aldri tenkt på" er noe feil.

Ikke misforstå, mange spill har gode boss-fighter, slik som Far Cry, hvor det er mulig å komme videre. Det er de teite, urimelige og ulogiske boss-fightene jeg vil til livs.

Skrevet

Boss fighter kan både toppe og drepe ett spill. Det er visse uskrevene regler som må følges for at Boss fightene skal funke:

- Save punkt rett før selve fighten.

- Powerups slik at man kan starte fresh.

- Lange animasjons sekvenser før selve fighten må kunne hoppes over.

- Er det spesielle triks for å ta ned bossen, burde man få subtile hint underveis i kampen.

Jeg har mange gode minner fra bra bossfighter... Som nevnt over Shadow of the colossus (men her er det jo strengt tatt bare bosser), Zelda spillene (Nintendo er som oftest flinke til lage fightene morsomme) ikke minst Metal Gear Solid spillene + mange flere... Men det er som trådstarter sier mange frustrerende fighter også.

Skrevet

Save punkt rett før fighten gjør det jo bare kjipt.... Det skal være litt vanskelig vettu ;)

Jeg elsker bossefighter, det er det som gjør spilla morsomme. Synes heller ikke det skal være hint om hvordan man skal ta han?

Jeg starter å bli lei av alle de nye spilla der man blir leid i lanka gjennom hele fighten, samtidig som bossen er dritlett. En av de beste bossefightene jeg noen gang har hatt må ha vært mot siste boss i "Gex: Enter the Gecko".

Skrevet
Save punkt rett før fighten gjør det jo bare kjipt.... Det skal være litt vanskelig vettu ;)

Tror det er det at du må gjøre det samme om igjen, evt løpe helt til bossen .. se den lange animasjonen og prøve om igjen.

Skrevet

Tror det er det at du må gjøre det samme om igjen, evt løpe helt til bossen .. se den lange animasjonen og prøve om igjen.

Kan være enig med animasjonene, men det med løpinga til bossen er ikke noe stress så lenge det ikke er FF style der du må fighte mot helt vanlige monstre i to timer før du kommer til en boss.

Skrevet

nja, synes bosser på mange måter kan være et "høydepunkt" i noen spill, men er dog noen svært frustrerende bosser der ute...for ikke å nevne bossen i killzone liberation... :)

men bosser som copa og slikt i mario ¨å bare til :p

Skrevet
Enig at det trekker ned spillegleden, men det jeg av og til gjør er bare aktivere en cheat eller noe bare for å komme forbi bossen. Er likesågreit.

og du kaller deg gamer? :p

næida, bare tulla :tease:

Skrevet

I Final Fantasy er jo bosskonseptet en del av hele opplevelsen. Kan jo ikke fjerne dette da det er en såpass stor del av spillet. Men jeg er enig i at det må være mulig å lagre rett før kampen, det er bosskampen som skal være vanskelig å komme forbi, ikke frustrasjonen over å måtte løpe en halv mil for å komme dit hver gang du taper.

I FF-serien kunne de dog funnet på litt mer varierte bosskamper imo. Blir bare "mer og mer hp og sterkere bosser".

Skrevet

hater bosser som er kjedelig og eller urimelig, fks i de fleste first person shooter spillene.

men INGENTING slår en fantastisk boss fight i et spill!

god of war, devil may cry, ninja gaiden.

noen av de kuleste spill minnene er fra de spillene når man totalt eier en boss på høg vanskelighets grad :D

Skrevet
god of war, devil may cry, ninja gaiden.

noen av de kuleste spill minnene er fra de spillene når man totalt eier en boss på høg vanskelighets grad :D

Nå vet jeg ikke hvordan de nye Ninja Gaiden-spillene er, men Ninja Gaiden 1-3 på NES hadde en del kule bosser. Riktignok hadde det en mindre kul vanskelighetsgrad (les: ha Ritalin og ekstra håndkontroll klar).

Skrevet

Værste bossen jeg har vært borti må nesten være mange av de i Super paper Mario, det gamle som man kan laste ned til wii nå. Selv om du kan save er det utrolig irriterende og gjøre det samme om og om igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...