Gå til innhold

noken som ber kveldsbønn?


Anbefalte innlegg

Rart å tenke på det, men når jeg var liten drev jeg alltid med "Kjære Gud jeg har det godt, takk for alt som jeg har fått" osv, med melodien Deilig er en himmel blå.

 

Det har allikevel blitt svakt med det i siste, selv om det er god vane. Jeg er jo tross alt medlem i statskirken, og hvis jeg noen gang får barn skal jeg ikke slurve med nattasangen. Det er sikkert.

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et sted mellom 40 og 50 innlegg ble slettet som følge av off topic diskusjon.

 

Har man noe på hjertet så start en ny tråd eller post i prekestolen, IKKE kjør en tråd off topic.

 

Samtidig vil jeg berømme alle dere som holdt dere on topic selv om diskusjonen klart var preget av off topic.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden da det er regnet som off topic.

 

Synspunkter og klager kan som alltids sendes på pm til moderator eller til [email protected].

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar

Who cares angående om religion er sant eller ikke i denne topicen? Trådstar lurer på om noen ber kveldsbønn og evt. hvorfor. At det er mulig å ikke å opprette en eneste tråd med en smule religiøs sammenheng uten at den skal bli full religionbashing...

 

Jeg er selv ikke religiøs, men jeg har mine ensomme stunder da jeg f.eks. "ber" om at jeg vil f.eks. at den neste dagen skal bli den "nr. 3" beste i livet mitt dersom det er en viktig dag. Er en liten slags bønn, men jeg utnytter den hele tida ved å utnevne alle dagene for "den aller aller best dagen ever i livet mitt" :p Vet ikke om det har noen effekt eller funker, men man har jo alltid placebo effekten som oppmuntrer en selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Selv så tenker jeg egentlig igjennom hva jeg har gjort, før tankene går over til søte piker :mrgreen:

 

Ber ikke til noen ettersom jeg ikke tror det er noe supermenneskelig som passer på oss, men jeg kan f.eks ligge å ønske noe. Skader jo ikke, pluss det oppmuntrer jo til å gjøre en innsats for å få ønsket oppfyllt. :wee:

Lenke til kommentar
Et sted mellom 40 og 50 innlegg ble slettet som følge av off topic diskusjon.

 

Har man noe på hjertet så start en ny tråd eller post i prekestolen, IKKE kjør en tråd off topic.

 

Samtidig vil jeg berømme alle dere som holdt dere on topic selv om diskusjonen klart var preget av off topic.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden da det er regnet som off topic.

 

Synspunkter og klager kan som alltids sendes på pm til moderator eller til [email protected].

 

MVH

 

KVTL

 

11 nye innlegg slettet som følge av svada, off topic og meningsløst innhold.

 

Minner også om retningslinjene pkt. 1 og 2 om å respektere de som har andre meninger enn det man selv har.

 

Igjen så skal ikke dette innlegget kommenteres.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar
Jeg vet godt han ikke trodde på en personlig Gud. Han trodde fortsatt på en form for Gud.

(Det er Einstein toth snakker om her.)

 

Jeg tror også på "en form for Gud", om du vil, men jeg tror ikke det er mulig å kommunisere med denne "Gud" for å påvirke hva som skal skje meg eller andre nå eller i fremtiden.

 

Jeg tror ikke denne "Gud" blir sint på menneskene når de "synder", og jeg tror ikke at de som sier at "nå er Gud sint" uttaler seg på vegne av andre enn seg selv og sine likesinnede.

 

Ser man bort fra naturkreftene, er menneskene i stor grad selv skyld i all elendigheten her på jorden. Vi kan gjøre det verre, og vi kan også gjøre forbedringer. Det er opp til oss, ut fra de forutsetningene vi har. Jeg tror ikke vi kan sette vår lit til "Gud".

Lenke til kommentar

Eg ser på kveldsbønn som eit fint rituale, og noko eg sannsynlegvis burde gjort oftare sjølv. Plar likevel lesa eit par kapittel i Bibelen før eg leggjer meg til å sove. Det gjev meg ein form for ro.

 

For meg så er det ikke mote å kritisere religion. Jeg har gjort det siden jeg var gammel nok til å finne ut at dette kunne ikke være mer sant enn julenissen.

 

Selv på barneskolen visste jeg at det bare var BS.

 

Åååååååååå... Du er tøff du! Rakka ned på folk er tøffe greier.

 

Er det ikkje du som klagar og syt så fælt over at alt prøver å omvende deg? Det er altså betre når du gjer det?

 

Eg har aldri prøvd å omvenda nokon, sidan eg meiner tru er ein privatsak. Det tykkjer eg er eit eksempel du og andre "hippe" anti-religionsfanatikarar bør ta til etterfølgje, og byrja å syna litt respekt for folk med andre overtydingarr enn deg sjølv.

 

Det er ein skilnad på diskusjon og berre ondsinna svada.

Endret av Xyril
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...