Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Funker dumpventil på lavtrykksturbo?


bruker365

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En turbo er en turbo, og du har allerede en dumpventil. Så ja, det funker.

 

Har du derimot lyst på en åpen dumpventil får du ikke bare lyd, men også en gedigen falskluftventil med på kjøpet og risikerer at motoren går alt for fett når den dumper luft ut i friluft og deretter dør ut.

Lenke til kommentar

Bruk i alle fall en dump som er lett å justere og lett å se stemplet på. Jeg var godt fornøyd med TurboXS RFL. Den shimser du og er veldig lett å se stemplet på. I tillegg er den sånn at du kan ta i stemplet, så du kjenner om det er like før det suges opp.

 

RFL må shimses om etter et par uker, fjæra slakkes. Min forandra seg etter innkjøring, men etter andre gangs justering forble den uforandret.

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper et open luftfilter så skal det Gi ganske goo poppoff lyd. (thuuus) med en org 940 lavtrykkturbo motor. og hvis du hiver litt penger inn i en trykkregulator/boostcontrol til turboen din så skal det i enda bedre lyd + merkbart med drag.. Du kan lett lade med 0,5/0,6. Er ikke helt sikker på orginalt trykk om det er 0,2 eller0,3.

Endret av Robin89
Lenke til kommentar
Hvis du kjøper et open luftfilter så skal det Gi ganske goo poppoff lyd. (thuuus) med en org 940 lavtrykkturbo motor. og hvis du hiver litt penger inn i en trykkregulator/boostcontrol til turboen din så skal det i enda bedre lyd + merkbart med drag.. Du kan lett lade med 0,5/0,6. Er ikke helt sikker på orginalt trykk om det er 0,2 eller0,3.

 

Takk for bra forklaring :D

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper et open luftfilter så skal det Gi ganske goo poppoff lyd. (thuuus) med en org 940 lavtrykkturbo motor. og hvis du hiver litt penger inn i en trykkregulator/boostcontrol til turboen din så skal det i enda bedre lyd + merkbart med drag.. Du kan lett lade med 0,5/0,6. Er ikke helt sikker på orginalt trykk om det er 0,2 eller0,3.

 

Takk for bra forklaring :D

hehe. Bare hyggelig. Har en kompis som har 940 lavtrykkturbo. Han har gjort akkuratt det jeg sa. Og det er sånn at jeg hører thuuus langt unna. Og han har ikke noe avansert filter bare et man kjøper på torshov bilrekvisita til 299 eller no :D. Såå jeg råder deg til å gjøre det i første omgang. Så sparer du litt penger også ;D Ting du treger er.- Filter. Slange klemme og strips til å holde filteret oppe :D

Endret av Robin89
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Har selv akkurat kjøpt meg en 940 1995 modell med 2,3 liters lavtrykksturbo og automat. Jeg også savner den herlige "WOOSH" lyden. Satt slv og tenkte på dumpventil, men er også selv noob når det gjelder Turbo.

 

 

Så jeg bør altså bare montere åpent confilter? Kan jeg evt. øke trykket på noen enkel måte? får vel ikke noe WOOSH ut av 0,2 eller 0,3 bar trykk ??? hvis dette er orginalt på lavtrykksturbo'er ??

Lenke til kommentar
Har selv akkurat kjøpt meg en 940 1995 modell med 2,3 liters lavtrykksturbo og automat. Jeg også savner den herlige "WOOSH" lyden. Satt slv og tenkte på dumpventil, men er også selv noob når det gjelder Turbo.

 

 

Så jeg bør altså bare montere åpent confilter? Kan jeg evt. øke trykket på noen enkel måte? får vel ikke noe WOOSH ut av 0,2 eller 0,3 bar trykk ??? hvis dette er orginalt på lavtrykksturbo'er ??

 

 

Hvis du setter på et confilter så skal du høre tilbakeslaget fra turboen (thuush) når du slipper gassen. Men problemet med disse lavtrykksturboene er at det ikke er noe måte å justere ladetrykket en å kjøpe en boostcontroler til tusenlapp. eller det spørs hva du trenger:P

 

men også husk hvis du skal øke trykken til over 0,5 så BURDE du chippe motoren for å få mer bensin. Øker du trykket for mye uten å chippe den vil ikke motorstyringen levere nokk bensin og da vil motoren kjøre med mager blanding og det kan føre til motorskader =(

Lenke til kommentar

Man tar bare en reodor felgen og klemmer sammen bensintrykssregulatoren med en vannpumpetang. Klem til du får opp bensintrykket med en halv bar på tomgang. Det pleier og være nok.

 

Usikker på åssen bensintrykksregulator som sitter på disse, men stort sett pleier det og være lik løsning. Funker helt brillefint og du slipper punge ut penger for og få litt mer bensintrykk. Ny regulator med høyere trykk koster vel en 1000 lapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...