FenrisC0de Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Hei hei! Planlegger å sette i gang en norsk programmeringswiki. Vi er en del personer som skal opprette en wiki-side med så mye som mulig innen en del programmeringspråk. Er dette en god idè? Eller er det allerede noe liknende som finnes? Eventuelt noen som ønsker å hjelpe til? Mvh
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Tja, det høres ut som en god ide. Det er mye man kan skrive, men er behovet der? Trenger man det på norsk når det finnes på engelsk.
FenrisC0de Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 (endret) Finnes det egentlig en god samlet wiki side for programmering på engelsk da? Planen er forøvrig å utvide det hele til å være på engelsk også Endret 28. november 2007 av Lokii
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Nei, du har egentlig helt rett! Det finnes ikke noen form for samlet oppslagsverk, det handler mer om å mase på diverse forumer for å bli pekt i riktig rettning. Og selvfølgelig lese dokumentasjonen til det man skal skrive programmet i, altså SDL så leser du SDL manualen osv. Nei, jeg kan sikkert delta litt hvis dere gjør noe ut av dette. Det er nok mange som vil sitte pris på det.
FenrisC0de Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 Høres bra ut Planen er å sette opp mediaWiki, men den viser seg å være litt vrien å installere for øyeblikket.. heh Satser på å starte opp ganske snart!
Arne Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Er det snakk om oppslagsvert eller tutorials?
FenrisC0de Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 Uvisst.. blir vel litt begge deler tror jeg.. Men mulighetene er uendelige Som sagt, forslag og ideer er hjertelig velkommen, heh.
GeirGrusom Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Hjelper gjerne til jeg Jeg kan skrive om C#, OpenGL, .NET og noe matematikk, som 3D matematikk og matriser etc.
FenrisC0de Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 Ser forøvrig ut til at programmering.no ikke er til salgs, da eieren av domenet har planer... Så da må jeg finnet på noe andre navn. Forslag? * Pr0G .... ? hehe
FenrisC0de Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 (endret) progdok.no var et godt forslag Forresten, noen som vet om mediaWiki har blitt oversatt til Norsk? Eller må jeg gjøre det selv? EDIT: Ah, det lå jo inne fra før! Endret 28. november 2007 av Lokii
FenrisC0de Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 Wiki-siden og forumet er oppe å kjører.. Link til forum
Mr. K Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 (endret) Jeg trodde det skulle bli et "Leksikon" istedefor et forum? EDIT: Leste siste posten din, skal du ha begge deler? Endret 29. november 2007 av double-a
FenrisC0de Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 (endret) Wiki`en driver vi fortsatt å modifiserer slik at den tilpasses våre behov. Derfor har jeg ikke linket opp til den enda. Vi kjører et forum i tillegg hvor man kan komme med forslag og spørre om hjelp om programmering osv.. Wiki`en skal primært være et oppslagsværk, men som sagt, konseptet er ikke ferdig gjennomtenkt Er forresten "CodeWiki.no" et godt alternativ? Endret 29. november 2007 av Lokii
DeadManWalking Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Det var også et godt alternativ, du kan sikkert sende en pm til en mod med alternativene så kan vi mekke poll
FenrisC0de Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Vel, mekket ny logo og greier CodeWiki.no it is (foreløpig). <--- Wiki-logo
FenrisC0de Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Spørsmålet er hvorvidt vi kun skal fokusere på en Norsk wiki-side, eller om vi skal kjøre kun engelsk, eller begge deler. Begge deler hadde jo vært kult, for da vil mest sannsynlig alt bli litt større og mer omfattende.. Men, det hele blir litt klønete også, for da må vi ha to separate wiki-installasjoner osv.. Dette er bare løse tanker, men er det noen som har noen synspunkter eller forslag?
GeirGrusom Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Vel, synes selv at wikien burde være på engelsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå