Gå til innhold

WD med 10.000 rpm s-ata disk!


knut

Anbefalte innlegg

Jeg har også en WD og den er nesten ikke hørbar, har også en seagate, den bråker mindre, men Fy F så treig, minner meg om forskjellen på en 5400 og en 7200 disk i ytelse, greit nok at seagate er en nesten støyfri disk, men jeg har pc for at den skal brukes, ikke for at den skal være stille, så ytelse og 10000rpm disker, ja takk :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WDC 8000JB er stille i min mening. Nå har jo jeg 4 disker i kabinettet også da men :D

 

oi...de diskene vil jeg også ha, 800GB faktisk...

 

WD bråker...de ligger på 35-40 desibel, seagate ligger under 20. hvis dere leser på wd sine nettsider så er støyen oppgitt der. har selv fire wd disker, wd1200jb x2, wd1000bb og wd800bb, og de bråker. støyen plager meg ikke nevneverdig though, har så høy musikk alikevel :D

Lenke til kommentar
WDC 8000JB er stille i min mening. Nå har jo jeg 4 disker i kabinettet også da men :D
Må bare spørre: Ser arbeidsplassen din slik ut?

data.jpg

Da kan en jo forstå at diskene ikke bråker... :lol: (kanskje du ikke hører de i det hele tatt?)

[/sarkasme]

 

De fleste andre vil nok sagt at det er en enorm forskjell i støy på den WD-disken du nevner og barracuda IV og V.

 

Litt mer seriøst: Har du faktisk hørt en barracuda V og sammenlignet med 800JB'en i ellers stille omgivelser ?

 

Jeg har i hvertfall hørt barracuda IV (som er nesten like stille som V) og sammenlignet med en Samsung 5400rpm 60GB. Samsungen var nesten ikke til å holde ut når kabinettet var åpent. Så jeg solgte samsungen min til en som hadde en 800BB (som er identisk med din 800JB bare at minnebrikken på din er større). Han var storfornøyd med samsungen bla. fordi den støyet mindre enn WD'en.

 

Så: Ja, forskjellene i støy er enorme.

Lenke til kommentar
WDC 8000JB er stille i min mening. Nå har jo jeg 4 disker i kabinettet også da men :D

 

de nye Seagate Barracuda V 120GB S-ATA 7200RPM

S-ATA/150, harddisk 8MB cache (ST3120023AS) diskene har et støynivå på 25 dBA.

 

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache (WD800JB) har et støynivå på 35 dBA.

 

dvs. at dette er ikke av de værtste til WD, men du merker STOR forskjell når du presser inn 4 stk ihvertfall...

 

Seagate+støysvakt kabinett MOT WD i standard kabinett er som en Lada med piggdekk mot MB med gode sommerdekk ;)

 

må prøves ...

Lenke til kommentar
Jeg legger ikke merke til støyen når jeg sitter her. Har så mye annet som bråker. Var en skriveleif var egentlig 800JB :D. Jeg har ikke fire slike, jeg har to gammle 20gb med god gammel dags hakke lyd når den leser noe. :roll: De 4 diskene står med RAID0 :D. De gammle skrapjernene overdøver såklart wdene.

 

Jeg skjønner ikke hva dere syter for....

 

vel, jeg VET hvordan det er å jobbe mange timer i et rom med flere maskin(er) som bråker.. har hatt det slik i mange år.

Har nå byttet ut at så min maskin ikke lager lyd (kan såvidt høre PSU vifta (som seff er byttet))

Men det nytter ikke å komme å si: "jaja, jeg har hørt forskjellen og det er ikke noe! blæ blæ..)

man må teste dette over noen mnd. først da merker man hvor STOR forskjellen er..

Lenke til kommentar
Kan denne funke på ATA-100 hovedkort[bIOS???] eller oppgradering av bios?? slik at den vil kjøre ATA 150, men jeg har en ATA 100 disk 80 GB WTC 8 MB c. minne.... kan ATA 100 og ATA 150 kjøre på samma  kabel eller krasjer det?? eller kokkes ned?

Nei det vil ikke funke. S-ATA er en helt annen teknologi en ATA

Lenke til kommentar

Gleder meg seff. til den nye SATA disken ! :woot:

 

hmm... ang hd støy ?!

har en gammel wd 1200 BB disk som jeg synes bråker MYE i forhold til mine 2 stk "NYE" wd 1200 JB.

JB disken må da være litt annerledes enn "kun" 8mb cache, eller så er det noe galt med min gamle BB disk asså! :lol:

 

Vel, uansett så er jeg selv fornøyd (inntil videre) :wink:

 

Også.. bla. Abit kd7G har "adapter" fra ATA til SATA og det er vist en liten ytelse forbedring i å bruke denne! (obs. jeg har ikke testet dette, men lest på OC side) er det flere som kan bekrefte dette? :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...