Gå til innhold

Kan ryggproblemer være nok?


eimelb

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har hatt ryggproblemer de siste 11 månedene (dokumentert av lege) før sesjon, hvordan er sjansene for å slippe hele førstegangstjenesten? Vil ikke i siviltjeneste, så hva må jeg eventuelt gjøre for å slippe det også?

 

Vil komme så fort som mulig i gang med studiene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er spørst hva legen sier. Tror "ryggproblemer" er det vanligste problemet å skylde på dersom man vil slippe hele opplegget. I verste fall ender du opp med å få en kjip militærtjeneste som er kjedelig på grunn av "ryggproblemene" dine.

 

Vel, har du dokumentert fra din lege at du har sånn og sånn ryggproblemer så er det absolutt lettest for forsvaret å ikke ta deg inn. Men som sagt, de kan også sette deg til å gjøre oppgaver som passer deg. MEN da kjører de risken at du kan bli verre i ryggen, og da må avslutte tjenesten tidligere enn vanlig. De må også da betale alle utgifter du får med denne skaden, samt at de må ta inn en erstatter for deg når du er vekke.

 

Altså MYE lettere å bare dimme deg i stedet for alle de potensielle problemene de kan møte på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var med i en kollisjon for en del år siden som gjorde at nakken var lei noen dager; ble fritatt umiddelbart enda jeg bare søkte om utsettelse. Så dine plager burde du slippe glatt.

Militæret burde være frivillig, og heller satse på de som virkelig vil og kanskje er i stand til å forsvare landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...