Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i halsen


Donnie Darko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, har slitet en del med halsen.

Umulig og si når du blir frisk, spørs på imumforsvar og hva du gjør selv.

Altså siden du har vondt nå, så ikke ta å gå med mye skjerf og slikt, pga når du alerede har bakterier der inne, og de får varme på produserer du mer bakterier.

Drikk ofte, drikk kaldt, eller spis is, selvom det ikke er så fristene nå:p

Ikke spis suppe, pga det også prodserer mer bakterier. Snakk mye, for hvor mer du bruker munnen hvor mer bakterer hopper ut:p

Og hvis du føler du får slim i halsen eller noe, gå å spytt det ut med en gang, for hvor mer du får ut jo fortere blir du frisk også.

 

En annen ting du kan sjekke er, gap opp og se deg i speilet kanskje du har noen vite prikker på mandelen, dette kan være hvite mandler, ( det er imunforsvaret ) men disse kan gjøre vondt, og de kan vokse. Vis du vil ha de ut pirk dem ut med fingeren, husk å spytt de ut pga det smaker ikke godt:p

Men vis det er sånn at du har det og tar de ut, da må du huske å gå med skjerf 2 til 3 dager. Pga da er halsen sårbar.

 

Men det beste trikset er å snakke mye og drikke masse kaldt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Jeg droppet vel skolen pga jeg også var litt svimmel og kvalm

OK:)

Men det er av og til smartere å gå på skolen, selvom det er kjedelig:p Men å være med kamerater og venninner kan få deg til å glemme dette av og til:)

Samme til kvalme hjelper det å drikke kaldt vann, og til svimmehet kan du først spørre deg selv om du har fått deg for lite mat, eller så kan du bare ta det litt med ro:)( så du liksom ikke faller:p)

 

Klem

Lenke til kommentar
Spise mat har jeg ikke gjort på to dager:P

 

Når jeg svelger gjør det fryktelig vondt. Det gjør kanskje ikke like vondt nå, såå...

He he, jeg skjønner, gjør sinnsykt vondt, av og til kommer det tårer når jeg spiser, men jeg må ha mat:p eller så føler jeg meg ikke bra, så vis du gjør som meg, som er veldig smart:p er å stappe i deg mat, selvom du kan føle du kjærer deg opp i halsen:p vis du vil ha brød ta små biter og ta vekk skorpen.

Klem

Lenke til kommentar

Veldig så klemmete vi var i dag da :p

 

har du prøvd Solhatt?

bruker å drikke det når jeg har vondt i halsen, å jeg synes det virker.

Kan hende det bare er jeg som tror at det virker, men det er jo værdt ett forsøk.

 

Anngående om det var lurt å ikke dra på skolen, er jo helt opp til deg :)

selv har jeg gått 3 år sammenhengende på skole med sånn 2-3 dager fravær tilsammen.

vært på skolen selv om jeg har hatt feber å greier, men går fint, er bare å dra hjem om man blir værre :)

 

hadde egentlig bare fravær pga spysjuka osv de årene..

 

Nå er jeg litt mere sløv med å dra på skolen, men det har en stor sammenheng med at lærerene på den linjen jeg går nå ikke fører fravær :)

Lenke til kommentar

For guds skyld ikke følg rådet om å drikke melk/spise sjokolade, alt av melkmat skal helst unngås hvis man er irritert i halsen. Siden det fører til mye slim å faenskap, drikk saft/juice/is-te osv saft-is er også kjekt. Spis heller halslinser istedet for å drikke mjølk, ja jeg vet at melk gjøre det lettere osv, men halslinser har samme effekten + at du slipper slim.

 

Sliter selv med feber og halsvondt akkurat nå, var til legen å fikk medisin igår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...