Gå til innhold

Innkjøp av Cerwin Vega. HJELP!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke hørt de aller eldste modellene, men de nye modellene har bedre lydkvalitet enn ryktet skal ha det til, hvertfall.

 

Og da mener jeg at diskanten ikke er skarp og ubehagelig, og at mellomtonen er tydelig.

Helt 100% enig. De er ikke skrikete og ubehagelige på høye volumer sånn som folk sier! De har derimot et temmelig mykt lydbile, men når jeg nærmer meg topp-volum merker jeg at det begynner å gjøre litt vondt pga en dødshøy diskant :p(noe som kommer av litt forvrengning i lydbildet! jeg sier ikke imot det jeg skrev over.. :p ) Det eneste med mine (VE-15F) er at de har er dårlig balansert lydbilde. Mye bass og mye diskant, lite mellomtone. CLS-serien er mere påkostet og delefilteret MÅ være bedre innstilt for her er lydbildet helt herlig :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evt de gamle Al-1002(mener jeg er navnet, xD) kan kanskje slå de nye CLS-høytalerene. Men så kostet jo de ca 30 000 nye da de kom ;) Litt forskjell imot 9000 for CLS-215 :D

 

Har du noe dokumentasjon på dette? Jeg har nå fulgt med i denne bransjen i noen år og kan ikke si å ha registrert at CV har hatt noen modeller i den prisklassen.

 

Frode

Lenke til kommentar

Husker ikke modellnr, men de gamle AL seriene var i alle fall bra. Den største i serien hadde i alle fall 8" mellomtone 15" bass og en høy tåelighet. De tålte rundt 900 watt RMS vis jeg husker rett. De var i alle fall store, stygge og lagde et helvettes bråk i nabolaget ;)

 

Evt de gamle Al-1002(mener jeg er navnet, xD) kan kanskje slå de nye CLS-høytalerene. Men så kostet jo de ca 30 000 nye da de kom ;) Litt forskjell imot 9000 for CLS-215 :D

 

Har du noe dokumentasjon på dette? Jeg har nå fulgt med i denne bransjen i noen år og kan ikke si å ha registrert at CV har hatt noen modeller i den prisklassen.

 

Frode

Har ikke dokumentasjon nei, men de kostet i alle fall over 20 000, for de selges den dag i dag til 20 000 brukt så de burde ha kostet mere ny enn brukt? Kill me if im wrong :D

Lenke til kommentar

Effectiv:

 

Sett Cerwin Vega SR2 (tror jeg navnet var :p) Eller, har du lest spessifikasjonene på den?

Det er noe av det RÅESTE CV har laget til "husstands høytalere". Og jeg TROR de ble solgt til en pris mellom 20k og 40k. Om ikke mer.

Og tror de hadde sinnsykt fint lydbilde (har ikke hørt dem selv). Og jeg TROR jeg leste en plass de hadde 15" mellomtone som er pretty insane. Skal ikke si meg sikker på den påstanden. Men iallfall hadde den et 18" basselement. Og høytalerene tålte opp til 10000wrms

Lenke til kommentar
Har ikke dokumentasjon nei, men de kostet i alle fall over 20 000, for de selges den dag i dag til 20 000 brukt så de burde ha kostet mere ny enn brukt? Kill me if im wrong :D

 

Sendte en e-post til kundeservice hos Hifiklubben. De påstår at prisen var 9996,- i 2002.

 

Frode

Lenke til kommentar
Har ikke dokumentasjon nei, men de kostet i alle fall over 20 000, for de selges den dag i dag til 20 000 brukt så de burde ha kostet mere ny enn brukt? Kill me if im wrong :D

 

Sendte en e-post til kundeservice hos Hifiklubben. De påstår at prisen var 9996,- i 2002.

 

Frode

Visste ikke at de solgte AL-serien helt til 2002 jeg :dontgetit: Men jeg har jo ikke fulgt så mye med på "hifi-fronten" at det gjør noe. Det eneste jeg vet er at pappa hadde den største i AL-serien når han var rundt 22. Han er 40 nå :) Så den er en del år vil jeg tro. De spiller i alle fall bedre en de fleste cvene, med en stor og god mellomtone og tåler mye kraft. det er jo det cv er bygd for. Kraft og lydtrykk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...