Gå til innhold

Trenger forslag til NY mobil! 3mpx, god minne+batteritid og videomuligheter!


Shoo

Anbefalte innlegg

Yep, er enda en som skal ha tak i ny mobil.

 

Nå er det slik at jeg kjøper ikke ny mobil hvert år, heller tvert i mot. Har nå sett meg lei av å ha en klikka SE K810i (heh), så nå er det på tide å få tak i ny mobil. Problemet for meg er jo selvfølgelig å finne ut hvilken mobil jeg skal gå for, da jeg er mørkegrønn på mobilfronten...

 

Kravene mine er nå så her i alle fall:

+ Pris: 1-3000,- (helst uten noe "lås" på abonnement da jeg har Tele2 fra før som jeg vil bruke)

+ MÅ ha kamera (hvor mange megapixler er ikke SÅ nøye, bare den har OK med megapixler...)

+ MÅ ha greit med minne! (mer enn SE K810i!...)

+ BØR ha god batteritid

+ BØR ha mulighet til å filme (men drar dette prisen til værs, så er ikke det så nøye med det)

+ Mulighet for surfing/wifi er også bra

+ GPS hadde også vært høvelig, men dette drar vel prisen opp flere hakk, eller?

 

Er vel ikke den som stiller forferdelig med krav her, men men... Jeg er fornøyd bare jeg får meg mobil som har grei nok kamera, mulighet til å filme og at den har god nok batteritid. MMS-muligheter er jo selvfølge da... Er IKKE ute etter en mobil som har alt mulig med fancy dilldall som f.eks walkman, MSN osv! Men ja, finner man en grei nok mobil som passer kravene mine og som har de tingene, så kan man jo leve med det.

 

Har dere noen forslag på mobiler som hadde passet meg?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg en sony ericsson k550i (koster ca 1500kr)

Den tror jeg du blir veldig fornøyd med!

Du kan også ta en titt på s500i (litt dyrere, også fra sony ericsson), og nokia 6300 (1500kr)

 

Alle mobilene jeg har nevnt har 2mpx-kamera, og av de jeg har nevnt er det k550i som har det beste kameraet. Om du vil ha et enda bedre kamera (3,2mpx-kamera med ekte blitz) bør du ta en titt på sony ericsson k810i. Den koster litt over 2000kr, men du får bra mobilkamera for pengene!

 

Dessverre har nokia-mobiler litt dårligere batteritid enn sony ericsson-mobiler, så var jeg deg ville jeg gått for enten k550i eller k810i.

 

Om stor skjerm er viktig for deg (i tillegg til godt kamera) kan du ta en titt på nokia n73 (som også har 3,2mpx)

Lenke til kommentar

Ah. Takker for forslagene.

 

Så du mener det at Nokia N73 har dårligere batteritid enn SE-modellene, men den har bedre kamera enn SE-modellene, eller?

 

Vet du om det er mulighet for filming med noen av de nevnte telefonene?

 

Så en kompis av meg som hadde SE-mobil med 4 eller 5 mpx kamera, hvilken modell er dette? Den koster vel en god del, vil jeg tro...

 

Hva er det som er forskjellen mellom k550i og s500i?

 

Ser ut som om k810i er en grei mobil for meg. Bra pris og bra kamera.

 

Må se først hva mer som blir sagt om mobilene...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja-a... Ser ut til at jeg går for 810i'ern. Den oppfyller kravene mine ganske så greit, ser det ut som.

 

En litt snodig spørsmål, men men... Er 810i noe særlig solid, eller? Er det sånn at når den detter ned på gulvet fra bord ellerno, så er den ferdig..?

 

En annen ting... Hvor MYE bedre batteritid er det på 810i enn Nokia 3200? Må bare spørre...

Lenke til kommentar

Det er nok en del bedre batteritid på K810i enn på 3200. Husk på at 3200 er en del gamlere enn K810i, og SE pleier vanligvis å putte bedre batterier i telefonene sine enn Nokia gjør. Stand by har K810i 16 døgn hviletid og 10 timer taletid! Når det kommer til om den er solid...den er dønn solid. Jeg kjenner en som har denne, og han har mista den i golvet tusen gangerfra stå høyde, like fin etterpå. :D

Lenke til kommentar

Brillefint! Da blir det vel en K810i på meg da. Skal bli revolusjonerende å få meg ny mobil. Ser frem til det allerede!

 

Takker så meget for hjelpen.

 

EDIT: Bare for ordens skyld; når en selger mobilen som ulåst, så betyr det at jeg kan bruke mitt nåværende SIM-kort (bindingstiden er over for lenge siden) på den, sant?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

En ulåst telefon kan du bruke med ditt nåværende abbonement ja. Kan jeg spørre hvilket abb fra Tele2 du har? Tele2 selger k850i til 999, med 12 mnd binding til Mobil Pluss (119,- pr mnd i abb.avgift).

 

Selv kommer jeg til å kjøpe denne så fort jeg bare har 1 mnd igjen på abb. (3 weeks and counting.......)

Lenke til kommentar

Skal du beholde Champion, eller skal du gå for Mobil Pluss for å få subsidiert telefonen? Det er vel en tusenlapp i prisforskjell på disse telefonene uansett hva du går for, så da må du vurdere selv om det ekstra som K850i tilbyr er verdt den tusenlappen. For min del så veier kameraet ganske tungt, og kommer av den grunn alene til å kjøpe k850i. Har i dag W800i og k800i(jobb), kameraet i 800 (og dermed også 810) er greit nok, men 850 har atskillig mere tyngde her, autofokus og skikkelig blits sammen med 5mpx vil merkes.

I tillegg så har jo 850 noen fine funksjoner som jeg har savnet (menyen snus automatisk om du holder telefonen på siden f.eks)

 

Men til syvende og sist er det jo ditt valg, begge disse telefonene har nok overflod av funksjoner i forhold til ditt behov, så her blir det å velge med hjertet :)

Lenke til kommentar

Tjah... Det frister ikke å bruke 1000 ekstra for 2mpx bedre kamera, sidelengs menyer og sikkert en hel masse annet tullball. Hva mer konkret er forskjellen på k810i og k850i? Som sagt, så tror jeg nok at k810i innfrir kravene mine, eller tar jeg feil..? Har nemlig tenkt å beholde mitt nåværende Champion. Det går vel ikke ann å få tatt i bruk det gamle nummeret dersom jeg tegner meg på en ny avtale, eller..?

 

Veldig usikker her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...