Gå til innhold

Støydempingsmatter hos biltema...


Anbefalte innlegg

Har hørt at mange har kjøpt billige støydempingsmatter hos biltema med greie nok resultater. Har tenkt å kjøpe meg slike matter, men jeg finner dem ikke i katalogen. Står ikke noe om støydempingsmatter som jeg kan se.... Noen som vet hva de står under? Art.nr.??

 

På forhånd takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De står på side 235 i Høst og vinter 2001/02-katalogen. Art.nr 36-9214 til 36-9219.

 

Har benyttet slike matter selv i oppvaskmaskinen (30mm). Nå er den nesten lydløs... :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: SAA på 2002-01-06 13:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Cool skrev (2002-01-06 14:11):


Har tenkt på de mattene de bruker på
når de lydisolere chieftec towret men jeg finner ikke ut hvor de selger dem. Er litt kulere de siden de er svarte. :smile:



 

Bilrekvesita butikker som er med i CD-Cardic kjeden

 

Jeg har disse. valgte å kjøpe disse med vinylbelegg i stede for alu-belegg, siden de har omtrent samme lyddempings-egenskapene. Eneste problemet er jo at kassa blir tettere så man er avhengig av kabinettvifter for å skape luft-gjenomstrømning, og den lyden får man ikke isolert bort annet enn ved vifteregulering.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å legge asfalt matter på større flater, og på harddiskopphenget. Asfalten trenger du ikke å legge som tapet, den skal bare hindre resonans. (hindre lyden i å forplante seg i kabinettet) Legg 10mm biltemamatter etterpå, det hjalp i allefall hos meg.

 

PS. Jeg hadde vibrasjoner fra cpu-vifta som forplantet seg i hovedkortet ++. Ble kvitt nesten alle vibrasjonene ved å legge en 5mm strimle med asfaltplate rundt ytterkanten på cpu-vifta.

 

_________________

Aopen HQ45 (midi)

Aopen AK73ProA

Duron 800

CoolerMaster (1,4GHz)

Apacer 256Mb

Samsung 60Gb

Samsung RW

MSI GF2MX 64

 

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-01-10 16:25 ]

Lenke til kommentar

Man kan også lage en "hette" til viftene som blåser

ut av kabinettet. Man fester den bare med borrelås,

Det blir fortsatt fri bane for luft mens lydbølgene

blir fanget opp av dempematerialet.

 

Hvis viftehullet er "K"ene og dempematerialet er X.

Skjønner?...

 

xxxxxxx

K X

K X

K X

X

X

Lenke til kommentar

Quote:


Shroomer skrev (2002-01-11 19:43):

Man kan også lage en "hette" til viftene som blåser

ut av kabinettet. Man fester den bare med borrelås,

Det blir fortsatt fri bane for luft mens lydbølgene

blir fanget opp av dempematerialet.


Hvis viftehullet er "K"ene og dempematerialet er X.

Skjønner?...


xxxxxxx

K X

K X

K X

X

X



 

jepp, det blir an bra lydfelle. holder på å lage en kasse i tre som er byggd med innvendige lydfeller.

Lenke til kommentar

Liten kommentar til aluminiumsoverflate:

Jeg var også litt skeptisk, inntil jeg fikk tenkt meg om - kabinettet er jo også av metall.

 

Så hvis du ikke fyller opp så du kortslutter noen punkter med aluminiumen, er den ikke noe problem. Kanskje en teoretisk fordel i og med at den leder litt mer varme. Men så har den litt hardere overflate enn en del andre materialer... :smile:

 

Jeg tror ikke jeg ville brukt så mye tid på å vurdere dette. Bare sett i gang. Har selv alu-overflate, og er fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar

Er ferdig med dempinga nå. Ble i grunn veldig fornøyd med resultatet. Hører ikke cpu-vifta i det hele tatt. Er bare vifta i psu som bråker litt nå...

 

Mattene har lim på den ene siden som du kan bruke. Jeg limte fast mattene noen steder med dette limet. Men stort sett skjørte jeg ut mattene litt større enn det de skulle være og presset em på plass. Da satt de av seg sev uten noe lim.

 

Støydempingsmattene på biltema er å anbefale!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...