Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Regulering i alder av 18, hva synes dere?


Gjest Guest_undrer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_undrer_*

Ja, tingen er at jeg har alltid, så langt jeg kan huske tilbake, vært misfornøyd med tennene mine, altså de 6 fremste tennene. Det er store mellomrom (uvanlig store, vel å merke) og dette hindrer meg fra å smile.

 

Så har tenkt en stund på at det er verdt å bruke penger på å få tennene rettet. Men hvordan ville du reagert på en 18-åring med regulering?

 

Og hvor mye vil dette koste meg (omtrent)? 20 000 - / +? Er det mulighet for å få noe støtte av offentlige virksomheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe rart at en 18åring har regulering. En venn av meg som er 22 har nettopp fått det for eksempel. På videregående hadde jeg også en lærer på nesten 60 som hadde regulering...men...ehh...hun var jo rar, da.

 

Hva det koster vet jeg ikke noe om, men tror ikke du får det dekket så lenge det kun er pga det estetiske du ønsker dette.

Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke problemet, om du syntes det er en plage for deg i hverdagen å ha skeive tenner (eller mellomrom eller noe), så syntes jeg godt du kan skaffe regulering. Absolutt ikke noe problem. Det finnes jo de av oss som lengter etter en søt nerdegutt med briller og regulering. Gjerne over skesuell lavalder. *sukke*

Lenke til kommentar

Dersom det kun er skeivhet som er problemet så tror jeg ikke at du behøver å bruke det så veldig lenge heller. Du kan sikkert gå over til å bruke en slik plastikkgreie etter et års tid.

 

Som mange andre har presisert her, så vil du angre i ettertid om du ikke tar det nå. Tennene blir ikke naturlig penere med årene...

Lenke til kommentar

Jeg hadde tannregulering når jeg var 18. Du ser stygg ut i 1-2 år, får antagelivis fine tenner resten av livet. Verdt det? JA!

 

Tannlegen min sa at folk fikk regulering i alle aldre 20-30-40-til å med 70år !!! hehe.

 

Liker du ikke tennene dine når du ser dem i speilet, eller misunner du andre sine tenner stadig vekk.

Skaff reggis ;-) 1-2år går veldig fort!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...