Gå til innhold

Dårlig tidspunkt å kjøpe Radeon 9700?


Punkyfish

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg får det får 2000,- er at jeg bestilte kortet da det var ukens tilbud på komplett.no for ca. to uker siden. Det er forsatt to uker til kortet kommer inn der, men jeg rekner med at den ordinære prisen ikke faller under 2000,- på to uker.

 

Hmm, ikke gled deg for tidlig, jeg har nå venta i over en måned på mitt Radeon 9500 kort...lurer på om jeg bare skal avbestille hele greiene, det er faktisk måte på hvor lenge jeg gidder og vente. Antatt datoen forandres hele tiden, uff uff...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ali-Baba you DA MAN! Go nVidia osv...

 

Formann, her har du noen tester:

http://www.tomshardware.com/graphic/200301...0127/index.html

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1779

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDIx

 

Dette er de 3 mest seriøse hardwaresidene på internett. Alle er enige om at GFFX er en skuffelse. Ta i tillegg en titt på Anandtech sin svært gode sammenlikning av AA og AF til kortene, du ser stor forskjell på billedkvaliteten. Les til øyet blir stort og vått.

Lenke til kommentar

Geforce FX fra Nvidia med elendige drivere? Vel det betviles. Nvidia har bestandig vært i forkant med drivere til Geforce serien, så også nå.

 

Men kan kan vel ikke si annet enn at den opphøyede Geforce FX ser ut til å måtte bite kraftig i gresset. Vanvittig kjøling som uler som bare det, en ytelse som til tider slår ATI Radeo 9700 Pro med litt, men som også blir slått til visse tider. Og det til en vanvittig pris nærmere 5000 kr?.. think not!

 

Ali-Baba - "GF kommer alltid til å ha bedre kort enn ATi."

 

vel vel.. det blir nesten for dumt. Ati har bestandig hatt et bedre skjermbilde. Ikke så bra i 2D som Matrox-kortene, men mye bedre enn de grumsete Geforce Kortene. Selv har jeg hatt Geforce, Geforce 2 MX, Geforce 3 Ti 200, Geforce Ti4200... og har nå skiftet til ATI Radeon 9500.

 

Dette kortet ... er MYE bedre bildekvalitet. Både i 2D og 3D. Når det til og med slår Geforce Kortene i benchmark-tester, og faktisk koster mindre enn Geforce - kortene (9500 vs Geforce Ti 4400/4600) så kan det vel ikke være noen tvil..

 

Alt annet blir nesten for dumt..

Lenke til kommentar

Ali-Baba, vennligst gi meg noen bevis for at det var betakort. Ifølge nVidia så var kortene i masseproduksjon før hardwaresidene fikk testkortene sine. Og hvis det nå skulle være betakort, hvorfor i klokka ellevete sendte nVidia de ut til testing da? Hvis de visste at korta ikke var gode nok? Er jo elendig pr og markedsføring.

 

Sagt det før og jeg sier det igjen, nVidia har bæsja på leggen. Ballen er i ditt hjørne Ali-baba.

Lenke til kommentar
for det første:

Det er ALDRI et godt tidspunkt å kjøpe et ATi kort på. kortene Suuuuuger...

og til deg som sa at 9700 slår GF-FX.. hva er det du tenker med? Det var et betakort som ble testet mot et Ati 9700. og betakortet brukte ELENDIGE drivere.

GF kommer alltid til å ha bedre kort enn ATi.

 

 

(tror noen kommer til å bli gretne her nå :D )

Det tror jeg å, ATI er greit.

Men GF er be(a)st!!!

Lenke til kommentar

For min egen del så skjønner jeg ikke at hver eneste diskusjon skal ende med hva som er best, enten det dreier seg om ATI vs NVidia eller Intel vs AMD :x Dersom folk ikke har noe bedre å bidra med, så la heller vær.

 

Dessuten så er topic i denne tråden: "Dårlig tidspunkt å kjøpe Radeon 9700?" :o

 

Hva topic angår, så er det ikke mange dagene siden jeg leste en eller annen artikkel om at ATI har eller skal senke prisen på diverse kort, blant annet 9700 serien. Og husker jeg ikke helt feil, så var stipulert pris på 9700PRO satt til $265 (tommelfingerregelen skal vel tilsi en utsalgspris på 2650 norske kroner). Skal prøve å lete opp artikkelen og linke den.

 

Og en annen ting, det er snakk om 9700 ikke 9700PRO. Og ikke minst 2000 kroner er da ikke noe røverpris lengre, med tanke på at prisen per i dag ligger på 2200 +/-.

 

PS: Selv om jeg aldri så mye liker ATI, så kan jeg ikke helt skjønne hvordan et ordinært 9700 kort kan konkurrere med GeForce FX. Innimellom er det lov å stikke fingeren i jorda dersom bakkekontakten har blitt borte :lol:

 

Og av en eller annen merklelig grunn så sliter jeg litt med innlegg a la Ali-Baba's. Suuuuger? Sier litt om kunnskapsnivået til enkelte. Og nei, gretten blir jeg ikke. Bare lettere oppgitt :roll:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt dumt med en "Fan-boy" holdning blant folk.Dvs å holde seg utelukket til et bestemt merke, uansett hvordan kvaliteten på varen(e) er. Tider forandrer seg, ATI og nvidia også, av og til "slår" ATi Nvidia og andre ganger er det omvendt. Hvorfor ikke gå for det beste ( pris/kvalitet) på markedet, istedenfor å ha fan-boy attitude?

 

 

:yes:

Lenke til kommentar
for det første:

Det er ALDRI et godt tidspunkt å kjøpe et ATi kort på. kortene Suuuuuger...

og til deg som sa at 9700 slår GF-FX.. hva er det du tenker med? Det var et betakort som ble testet mot et Ati 9700. og betakortet brukte ELENDIGE drivere.

GF kommer alltid til å ha bedre kort enn ATi.

 

 

(tror noen kommer til å bli gretne her nå :D )

 

Å du er så seriøs! :(

Lenke til kommentar
Radeon 9700 kan vel ikke akkurat måles med et GF FX Kort, derrimot Radeon 9700 pro kan det tenkes, er en vesentlig forskjell der ja.

Radeon 9700 pro er 1/3 bedre en ti 4600 på ytelse, sånn cirka, for deg som tror GeForce er power her :)

 

Tror ikke du har sett noen tester med fsaa og anistropic filtering aktivert.

Er det ingen som har fått med seg at gffx blir trekt tilbake?

Lenke til kommentar

tror folk bør LESE litt bedre før de poster her, slik at man slepper å snakke forbi hverandre.

R9700 ikke slå FX? Man sammenligner altså et FX ULTRA mot et standard 9700, er det slik å forstå?

haha....de testet vel et Ultra mot et Pro, fins vel ikke noen bench for standard 5800 så ytelsen er ukjent. Hvem kan bevise at et vanlig ikke-pro R9700 ikke slår et vanlig ikke-ultra FX? Og det er vel det som er poenget siden sjansen for å få et Ultra er så enorme......

 

R9700 ligger vel nærmere "storebror" i specs enn det 5800 ikke-ultra gjør........og viss FX(vanilje ikke Ultra!) kommer til å koste 300 amerikaflis så tror jeg neppe R9700 er et dårlig kjøp.

Lenke til kommentar

Hmmm... føler diskusjonen begynner å gli litt ut nå. Så for å få den tilbake på sporet så kan eg supplere med litt ekstrainformasjon.

 

Altså... Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128mb (ikke pro) har ikkje vert på lager på LENGE i noen butikk, men nå har jeg fått bekrefta at den vil bli sendt til meg 19.februar (pris: 1995,-).

 

På webshopene står det at kortet er ventet 28.februar (pris: 2230,-).

 

Så det jeg tror kan skje, er at når butikkene har fått solgt ut alle kortene som de har i bestilling, så vil de sette ned prisene på 9700 kortene. Og da vil jo jeg heller ha et 9700 PRO kort, dersom det hadde nærmet seg 2000,-.

 

Noen synspunkt på dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Punkyfish: Tror det bare er å kjøpe det kortet du nevner. ATi 9700 PRO til rundt 2000kr kommer nok ikke før etter påske engang. Og kortet du nevner er et bra kort.

 

Løp og kjøp

Lenke til kommentar
Ali-Baba you DA MAN! Go nVidia osv...

 

Formann, her har du noen tester:

http://www.tomshardware.com/graphic/200301...0127/index.html

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1779

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDIx

 

Dette er de 3 mest seriøse hardwaresidene på internett. Alle er enige om at GFFX er en skuffelse. Ta i tillegg en titt på Anandtech sin svært gode sammenlikning av AA og AF til kortene, du ser stor forskjell på billedkvaliteten. Les til øyet blir stort og vått.

 

toms hardware seriøs? *husker med gru AMD burnouten* hehe....

ellers liker jeg deg alastor :)

 

ali: du er bare teit :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...