Gå til innhold

Dårlig utvikling for PC-spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uenig med trådstarter, men jeg tenker heller på hele spill markedet. Pc og konsoll spill blir mere å mere likt for vært spill som kommer.

Synes kvaliteten av spill i det siste har trappet voldsomt opp både på grafikk,lyd,historie og generelt kvaliteten over hele produktet, spesielt til konsoller.

Pc er og kommer alltid til å være pc, plug & pray altså. Vista og Dx10 er vel noe av det værre MS har spyttet ut dem siste årene.

Jeg ser en utrolig spennende tid fremmover hvor kvaliteten på spill begynner å virkelig ta helt av,med spill som Mass Effect og Assasin Creed foreksempel. Sistnevnte spill testa jeg først idag og er helt i ekstase over kvaliteten på hele produktet.

Nei...jeg er ikke enig herr trådstarter. Men jeg synes personlig skillet mellom pc og konsoll begynner å bli så lite at pc for min del blir kun for pc only spill, resten blir på konsoller for meg i dag og i fremtiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bioshock? *later*

edit: team fortress 2? *rest my case*

Mener du at grafikken er bra eller dårlig i de spillene?

hehe, de snakker om dårlig gameplay i nye spill...jeg er uenig og viser til de spillene

Skrevet
Bioshock? *later*

Mener du at grafikken er bra eller dårlig i de spillene?

hehe, de snakker om dårlig gameplay i nye spill...jeg er uenig og viser til de spillene

Ok, ja mener også at Bioshock har helt forferdelig plastikk grafikk, sammens med andre spill som Clive Barker's Jericho.

Derimot TF2 synes jeg gjorde et bra steg i å ikke lage mer sørpegrafikk, men heller en god og crisp cell shade stil.

Skrevet (endret)

Plastikk grafikk? Care to elaborate?: )

Jericho ser faktisk forferdelig ut, og er et elendig spill...

Endret av Xtra
Skrevet

Teksturene glinsrer akkurat som om du skulle ha pakket dem inn i plastikk. Skaff deg photoshop, finn et bilde, legg til "Plastic Wrap" så ser du effekten.

Skrevet

Teksturene glinsrer akkurat som om du skulle ha pakket dem inn i plastikk. Skaff deg photoshop, finn et bilde, legg til "Plastic Wrap" så ser du effekten.

Overdrevet, men jeg tar poenget ditt.

Jeg synes Bioshock ser flott ut, og er et bra spill. (selv om det blir noe repetivt i gameplayen etter hvert)

Skrevet
Men jeg synes personlig skillet mellom pc og konsoll begynner å bli så lite at pc for min del blir kun for pc only spill, resten blir på konsoller for meg i dag og i fremtiden.

Her er du inne på noe vesentlig og jeg er helt enig med deg. Konsoller er framtiden for folk flest.

Jeg kommer nok alltid til å ha en gamerPC også, men da forbeholdt dype RTS, MMORPGs, multiplayer FPS (må bare ha mus og tastatur! I tillegg har FPS multiplayer på flere spill vært veldig skuffende sammenlignet med PC versjonen) osv.

Uansett så er det rett og slett så mange spilljuveler som er bedre på konsoll enn det er på PC.

Skrevet
Jeg har prøvd en del spill siste tiden, demoer og sånt. synes alt er kjedelig, ingenting engasjerer meg lenger.

hl er selvsagt et spill med sjel, men de 2 siste utgavene er gjort på kun et par timer.

er sluttet helt å spille PC spill. skal jeg kaste bort tiden surfer jeg heller på nettet eller ser på TV.

synes det var meg guff da halo kom ut, samt doom3. etter det har det bare dalt.

Har det sånn selv. Det er svært få spill om dagen som virkelig engasjerer meg. Etter å ha lest om "perfekte" Crysis så lasta jeg ned demoen. Spilte i en liten halvtime, og fant ut at dette her var egentlig veldig kjedelig! Samme gamle, kjedelige FPS spillet. BioShock var jo heller ikke noe tess. COD 4 derimot synes jeg var ekstremt bra. Kanskje litt rart siden jeg egentlig aldri har vært den største tilhengeren av COD spillene.

Skrevet

Pc' spill er jo helt greit når du først finner et firma som bruker tid på spillene sine.

Ta Diablo II for eksempel, det er ikke utrolige grafiiker, men det er fortsatt populært den dag idag, det er jo tross alt fra 1990 tallet.

Jeg syns Blizzard burde få en applaus.

Skrevet (endret)
Jeg kan ikke si at jeg beviste noe som helst. Jeg har selv spilt mer spill enn jeg aner, både nytt og gammelt. Og jeg kan ikke si jeg fikk noe gåsehud av å spille Baldur's Gate. Men det kan hende det er fordi jeg er mer opptatt av å spille et spill fremfor å lese masse tekster. Og på den måten er moderne spill bedre å presentere storyen sin enn hvor man må ta alt initiativet selv.

Minste felles multiplum. Case & point.

Du kan ikke bestemme at alle spill som er gitt ut etter år XXXX suger, og at alle som liker de spillene automatisk er 13 år og drittunger.

Jeg tror mange av dere har forhelliget gamle spill, jeg gjør det selv, men prøv å se det i et samlet bilde. Jeg tror aldri jeg kommer til å kose meg så mye med et spill som FFVII, Zelda: OoT, Goldeneye, men jeg husker alle de ELENDIGE spillene som også kom ut på den tiden.

Kan dere nevne 20 andre FANTASTISKE spill som ble gitt ut samtidig som Baldurs Gate? Samme år? Samme tiår?

Jeg er enig i at spill blir gitt ut etter en "oppskrift" og at det er alt for mye fokus på grafikk, men jeg er også veldig klar over at vi har hatt noen helt fantastiske spill i det siste. Super Mario Galaxy, Zelda: TP, HL2 og episodene (ja, de er korte, men godt laget).

Når alt det er sagt, så har jeg vært veldig entusiastisk for spillene som kommer ut nå og framover. Mass Effect, Assassins Creed, Crysis og sikkert mange andre jeg har glemt. Det blir en finfin spilljul, etter eksamenstiden er over hvertfall..

EDIT: typo.

Endret av LuggagE
Skrevet (endret)
Du kan ikke bestemme at alle spill som er gitt ut etter år XXXX suger, og at alle som liker de spillene automatisk er 13 år og drittunger.

Nei, men jeg står fritt til å kommentere retningen spillindustrien ser ut til å utvikle seg i. :>

Endret av Zealuu
Skrevet

Nei, men jeg står fritt til å kommentere retningen spillindustrien ser ut til å utvikle seg i. :>

Men hvilken retning har spillindustrien tatt? Jeg har sett deg si mye om hvor bra det gamle er, men ingen grunner for hva spill hadde før som ikke er nå. Og hva mener du med spillindustri? Det er ingen i denne "spillindustrien" som bestemmer hvordan spill skal være, i motsetning til hvordan det er med musikk. I dag lages det mye mer spill enn før, og det er flere selvstendige spillmakere enn det var før, og alle står fritt frem til å lage hva enn de vil. Og uansett hvilket type spill de lager så kommer det spillet til å bli sett på som bra, om det faktisk er bra laget.

De eneste argumentene jeg har sett her er "Nye spill suger, det var mye bedre før" og at et gitt spill ikke er så bra som alle kritikerne sier. Jeg har sagt hvorfor et spill nå har et mye bedre utgangspunkt for å bli bra i dag enn for 10 år siden. Og jeg har ikke sett noen gyldige motargumenter. Bare folk som kommer med langt ifra nøytrale meninger.

Skrevet
Kan dere nevne 20 andre FANTASTISKE spill som ble gitt ut samtidig som Baldurs Gate? Samme år? Samme tiår?

Tja, samme år kom jo Half-life, Grim Fandango, Fallout 2, Starcraft og Thief. Året før hadde du perler som Blood, Realms of the haunting, Toonstruck, Incubation, Carmageddon, og året etter fikk vi System Shock 2, Homeworld, Outcast, Omikron, Planescape: Torment, Freespace 2, Alpha Centauri, med flere. Men selvfølgelig, det var mye dritt på den tiden også.

Skrevet

Spillprodusenter nå om dagen klarer nesten ikke produsere noe nytt og eget. Klart grafikken skal bli bedre med tiden, slik har det jo nesten alltid vært. Men å gjennskape en klassikere funker sjeldent bra, klart f.eks cod4 er bra, men jeg har liksom spilt det før. Kjøpte no nye spill her for å teste. Stallker, bf2142 og lost planet. Greit nok at grafikken var pen, men etter en time så gikk jeg kav lei. Starta opp et lan spill med starcraft med no kompiser og fikk mer ut at et par runder der enn all tia til sammen med det de nye spilla. Så nå sitter jeg her med bf 1942 og warcraft frozen throne og koser meg. Stalker, wow og alle de andre spilla ligger i søpla, og der skal dem få lov til å ligge......

Skrevet
Bioshock? *later*

Hæ, later?

Uansett, dagens spill kan jo ikke måle seg med de gode gamle spillene. Hvis du f.eks. sammenligner Age of Empires 2 med AoE 3, så er det en gedigen forskjell. Aoe 3 campaignen var rett og slett elendig iforhold til Aoe 2 sin. Singleplayer delen til AoE 2 er god for hundrevis av timer med underholdning, mens i AoE 3 er jeg møkka lei etter 5 timer.

Jeg har ikke vært borti et nytt spill som er like morsomt som Curse of Monkey Island 3, eller et nytt spill som er like underholdene og storslagent som Baldur's Gate. Dagens grafikkfikserte spillverden er forferdelig, men man kan jo håpe at de i fremtiden satser på gameplay igjen.

Skrevet (endret)

Dette har nok også mye med at noen av oss har vært i gamet i en årrekke nå og blir kanskje mer og mer bevisst på hva som skal til for å få oss til å bruke en masse av tid på spill. Det er ikke lenger slik at man kan spille alt som kommer og at man kan sitte seg ned dager i strekk for å spille og ikke tenke på noe annet (vel, vi får vel dette til fremdeles med litt planlegging, men det blir jo sjeldnere og sjeldnere hehe).

Derfor tror jeg også at vi stiller høyere krav til hva vi skal bruke tid på enn hva mange yngre, ikke fullt så gamle gamere gjør. Joda, jeg drar mange over samme kam her, og det finnes selvsagt unntak.

En grunn til at det blir så lett å avfeie dagens spill som kloner av hverandre, er rett og slett fordi det er så mange flere spill å velge mellom i dag. Det er ikke slik at man kun hadde Wolfenstein 3d for en lengre periode (kanskje et dårlig valg siden dette var første FPS og revolusjonerte spillindustrien), nå i dag har man en rekke FPS spill som kommer ut samtidig og som alle i bunn og grunn bygger på det samme. Mange elsket Stalker, personlig gikk jeg lei rimelig fort, men det var fordi jeg følte jeg hadde gjort det samme en rekke ganger før. Spillet kan likevel være bra, men for meg personlig, så ga det meg ikke den rette følelsen som gjorde at jeg ukritisk kunne rettferdiggjøre å bruke masse tid på det.

Noe jeg også synes er litt morsomt er hvordan vårt eget perspektiv også forandres med årene. Jeg var f.eks. en stor Diablo og Diable 2 spiller og har brukt mange timer på det, og da Titan Quest (og til en viss grad også Sacred) kom og fikk en så bra mottakelse kjente jeg at jeg gledet meg fordi det skulle være en verdig arvtager. Til min store forundring ble jeg faktisk enormt skuffet!

Denne typen spill ga meg ikke lenger den samme gleden som Diablo og Diablo 2 hadde gitt meg. Jeg gikk faktisk lei veldig fort og lurte på hvordan i alle dager kunne dette spillet få så gode kritikker. Jeg tror jeg rett og slett hadde vokst fra denne typen spill. Det finnes flere slike eksempler i min spillhistorie, og det viser at vi også utvikler oss samtidig som spillindustrien gjør det. Riktignok er det ikke alltid at vi utvikler oss i samme retning, men at det skjer forandringer, det er sikkert og visst.

Egentlig har jeg ikke så mye å klage over personlig, da jeg er veldig godt fornøyd å ha et par spilljuveler som jeg koser meg med i lengre tidsperioder. Jeg må ikke spille alt lenger, jeg tør å ha min egen mening om spill og føler ikke at jeg like noe fordi det har fått så gode kritikker eller fordi andre synes det er så bra.

:)

Endret av Frosten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...