Gå til innhold

Enkel grad i forsvaret. Pilot?


md_86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Flygerutdanning i forsvaret tar vel noen år, og så binder du deg i 12 år(?). Det er også veldig høye krav til å komme inn, perfekt syn og hørsel. God i matte, fysikk, romforståelse osv. Selv om du er en av alle de kvalifiserte som kommer igjennom de første testene, så tar de ikke inn så mange piloter. Kun de få som utmerker seg spesielt.

 

Du må også være mellom 18 og 24 år når du søker.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Tenkte å ta meg en enkel grad i forsvaret. Sikter veldig mot pilot av en eller annen form.

Ønsker ikke at det skal være en mangeårig utdannelse, men noe jeg kan gjøre ved siden av min daglige jobb.

 

 

Setter stor pris på svar.

 

TaKK!

 

Tror rett og slett ikkje du har skjønt kva en pilotutdanning i forsvaret er.....

 

Ta deg flysertifikat på fritiden du, det kan du gjøre i regi av de fleste flyklubber, og slike er det omtrent alle steder det er en flystripe.

Lenke til kommentar
Flygerutdanning i forsvaret tar vel noen år, og så binder du deg i 12 år(?). Det er også veldig høye krav til å komme inn, perfekt syn og hørsel. God i matte, fysikk, romforståelse osv. Selv om du er en av alle de kvalifiserte som kommer igjennom de første testene, så tar de ikke inn så mange piloter. Kun de få som utmerker seg spesielt.

 

Du må også være mellom 18 og 24 år når du søker.

 

er matte et krav ? .... der røyk den drømmen ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Tror ikke at du trenger å være norgesmester i brøkregning eller å være god i algebra. Tror heller at det går på at du kan regne ut forskjeller, vekt og blandingsforhold osv. Pluss vei, fart og tid.

 

Er ikke så vanskelig. :p

Lenke til kommentar
Tror ikke at du trenger å være norgesmester i brøkregning eller å være god i algebra. Tror heller at det går på at du kan regne ut forskjeller, vekt og blandingsforhold osv. Pluss vei, fart og tid.

 

Er ikke så vanskelig. :p

 

bra ^^ for de er algebram jeg HATER. antagelig den teiteste måtten og regne på :p den eneste grunden til har til og bruke den, er hvis du skal bli matematiker ^^

 

så da er de bare og vente og se om jeg kan bli flyger :p

Lenke til kommentar
Tror ikke at du trenger å være norgesmester i brøkregning eller å være god i algebra. Tror heller at det går på at du kan regne ut forskjeller, vekt og blandingsforhold osv. Pluss vei, fart og tid.

 

Er ikke så vanskelig. :p

 

bra ^^ for de er algebram jeg HATER. antagelig den teiteste måtten og regne på :p den eneste grunden til har til og bruke den, er hvis du skal bli matematiker ^^

 

så da er de bare og vente og se om jeg kan bli flyger :p

 

En grei karakter i norsk gjør nok heller ingenting...

Lenke til kommentar

Jagerpilot vil jeg tro er en av de vanskeligste jobbene å inneha i forsvaret. For å få jobben må du nok også være genuint interessert da kontrakten din går over mange år og det ikke er så lett å si opp denne ^^

 

Jeg jobber forresten sammen med mange piloter og ex-piloter ved FOHK Stavanger.

God helse er ikke nok, 100% helse er nesten nok :p

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jagerflypilot utdannelse i forsvaret er 12 år. Etter de 12 årene, så har du 12 pliktår(I det norske forsvaret er det slik at du må jobbe for de årene de har betalt utdannelsen din..).

 

For å bli helikopterpilot går du 7-8 år, og tilsvarende pliktår. Store deler av læretiden foregår i USA.

 

Hvordan jeg vet? Jobber ved R&KE Hamar (Rekruttering & Klassifiseringsenhet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...