Gå til innhold

Tour de france - Diskusjon om alt rundt Tour de France.


hfthomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp... Husker i fjor (?) da han var 1 tidel forran Hincapie...

 

Aah, en dag i gult varmet (Var vel mer enn en dag òg?) meg like mye som han :D

 

men da var tempoen under 1 mil så da er spurtere sterke...

 

Man får vel ikke spurtpoeng på tempo?

 

Isåfall er det jo meningsløst av Hushovd å gå for en seier. Bør spare seg, sammenlagt har ikke en dritt å si for han uansett.

 

Men å huske man får det, men er ikke sikker... Man kommer jo først i mål, så slik sett burde man vel det. Tror uansett ikke det er noe poeng av han å prøve, heller spare seg, dvs lgge seg på minstetiden, og spare krefter...

Lenke til kommentar
Uff, på tempo savner jeg Lance Armstrong. Han var perfekt på tempo, og utrolig morsomt å se på en som er så rå.

 

Jan Ullrich var også morsom å se på, men litt for brute force. Armstrong hadde en kontroll som fikk meg til å måpe.

 

Og om ikke begge så var Ullrick dopa.. ;) Blir spennende å se om det blir tatt flere i årets Tour de France, selv om vi ikke har disse Kasakene med i år.

Lenke til kommentar

Jeg er hellig overbevist om at det er mange som fortsatt doper seg, men det blir jo bare synsing.. Vi kan jo håpe på at de nye reglene og strengere kontroll minsker dette problemet! Rytterne risikerer jo nå fengselstraff noe jeg tipper svir mer enn et par års utestengelse og en smekk på pungen!

Lenke til kommentar

+ at lag slutter å ta inn dopingtatte ryttere, på grunn av nølende sponsorer! ;)

 

Noe som er bra, men jeg er faktisk ikke 100% sikker på NOEN i Touren.

Asle er vel den eneste jeg har 100% tillit til, da han virker ganske jordnær, men med tanke på at Thor er litt mer i det, så ville jeg ikke vedda livsinntekten min på at han ikke doper/har dopet seg. Selvfølgelig, jeg tror ikke han gjør det, men jeg tror sjansen er tilstede.

Lenke til kommentar

At ingen blir tatt betyr ikke nødvendigvis at ingen doper seg, men jeg tror faktisk vi vil se færre "dopingskandaler" knyttet til tour de france fremover!

 

Såklart, jeg kan ta feil men.

 

Om Thor skulle bli tatt for doping tror jeg jeg hadde gitt opp hele sporten, ja, fordi han er norsk, men han virker også å ha en fornuftig holdning til juksemakere og er i motsetning til visse andre god når det virkelig gjelder og ikke hele tiden. Litt snuskete er det jo når Tom boonen blir tatt for kokain.

Lenke til kommentar
I fjor sto også en dopingtatt rytter igjken på startlinja når starten gikk, i protest av doping. Da hadde Tour-komitèen på forhånd sagt at de visste hvem som hadde dopet seg. Ergo, noen dreit seg ut, jeg husker ikke hvem.

 

Så selv om noen roper ulv, kan de selv være ulven, eller noe i den duren.

Ja, kan man vel trygt si er driti ut, men hadde tatt seg ut om han var den eneste som begynte å sykle også :p

 

Uansett, i 1998 streiket syklistene fordi man innførte oglibatoriske dopingtester, så noe har hvertfall skjedd.

Lenke til kommentar
I fjor sto også en dopingtatt rytter igjken på startlinja når starten gikk, i protest av doping. Da hadde Tour-komitèen på forhånd sagt at de visste hvem som hadde dopet seg. Ergo, noen dreit seg ut, jeg husker ikke hvem.

 

Så selv om noen roper ulv, kan de selv være ulven, eller noe i den duren.

Ja, kan man vel trygt si er driti ut, men hadde tatt seg ut om han var den eneste som begynte å sykle også :p

 

Uansett, i 1998 streiket syklistene fordi man innførte oglibatoriske dopingtester, så noe har hvertfall skjedd.

 

Hehe, den var litt suspekt ja...

 

Er det slik at Hagen kjører i år da?

Lenke til kommentar

Boasson Hagen kjører ikke i år. Og dessverre for Team High Road (Eller Team Columbia...?) så får de ikke være med i Gran Vueltaen, som Edvald skulle ha kjørt. Synd. Men Hagen satser jo på OL antar jeg. Hadde vært gøy å fått en norsk verdensmester for U23 igjen!

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...