Gå til innhold

Kan man overføre fra data til mobilens micro sd kort med minnekortleser?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har tenkt litt. Om man har en telefon med f.eks et micro sd 6gb minnekort, og en telefon som kun tillater deg å overføre igjen deres utrolig ræva program, eller f.eks bare en og en fil osv osv...ihvertfall en mobil hvor man må bruke mobilprodusentens program til å overføre ting.

 

Kan man da f.eks kjøpe sånn overgangsgreie som man setter minnekortet i, plugger i usb inngangen på en data og overfører det man vil? Vil dette faktisk funke? Eller vil mobilen ikke kunne spille av f.eks sangen fordi telefonen er laget sånn, og at den kun skal funke med et program.

 

Lurer fælt se...

 

alex. :p

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan man da f.eks kjøpe sånn overgangsgreie som man setter minnekortet i, plugger i usb inngangen på en data og overfører det man vil? Vil dette faktisk funke? Eller vil mobilen ikke kunne spille av f.eks sangen fordi telefonen er laget sånn, og at den kun skal funke med et program.

Sannsynligvis vil det bare være et standard FAT32-volum (EDIT: Det betyr at det vil virke), men jeg kan ikke garantere at det ikke er en eller annen sær løsning. Men jeg spiser hatten min hvis det er vanlig :).

Endret av haalo
Lenke til kommentar

På min htc P3300 kan jeg sette Micro-SD-kortet i et adapter som gjør at det ser ut som et "full-size" SD, og putte det inn i PC-en eller i en minnekortleser som liker SD (det gjør de fleste). Der kan jeg formattere det som enten FAT eller FAT32 (HTCen støtter begge deler), og flytte over data fra PC-en. Lynraskt!

Lenke til kommentar
På min htc P3300 kan jeg sette Micro-SD-kortet i et adapter som gjør at det ser ut som et "full-size" SD, og putte det inn i PC-en eller i en minnekortleser som liker SD (det gjør de fleste). Der kan jeg formattere det som enten FAT eller FAT32 (HTCen støtter begge deler), og flytte over data fra PC-en. Lynraskt!

 

Når du skriver formatere, er det micro sd kortet du formaterer da? Kan ikke dette faktisk ødelegge mobilen og kortets funksjon sammen visst man har uflaks??

 

Tråkig å gjøre micro sd 8gb minnekortet mitt ubrukelig pga dette:/

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har bestilt LG Viewty, og har lest en del om at man må brukes LG sine overføringsprogrammer til å overføre, og da går det bare å overføre kun 1 og 1 fil, ikke hele mapper, som jeg vanligvis er vant til. Dette går jo også mye raskere!!

Dette er noe jeg skulle ønske jeg kunne gjøre på LG sin også. For alt jeg vet kan jeg det, men jeg vil altså ikke risikrere å ødelegge noe... :/

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg spør er at jeg har bestilt LG Viewty, og har lest en del om at man må brukes LG sine overføringsprogrammer til å overføre, og da går det bare å overføre kun 1 og 1 fil, ikke hele mapper, som jeg vanligvis er vant til. Dette går jo også mye raskere!!

Dette er noe jeg skulle ønske jeg kunne gjøre på LG sin også. For alt jeg vet kan jeg det, men jeg vil altså ikke risikrere å ødelegge noe... :/

Jeg tror du tar feil her. (Legg merke til tror, men prøv å google det selv). Så vidt jeg skjønner gjelder det du prater om når man overfører filer via bluetooth. Har ingenting med minnekortet å gjøre. Forøvrig har jeg også lest at det er mulig å koble telefonen til PC via USB kabel, og få opp minnekortet som en ekstern lagringsplass (på samme måte som på Nokia telefoner f. eks.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
jeg vil aldri tro at du kan ødelegge et minnekort ved å formatere det.. aldri hørt om det heller.. eller andre ting man kan gjøre dette med.. ja kan bekrefte at alt det zanta har skrevet stemmer..

Vet ikke om dette er relevant for din telefon, men på Sony Ericsson er det sånn at så snart du setter et minnekort i telefonen begynner den å legge til en del kataloger på kortet. Årsaken til dette er at SE har en rigid struktur på hvor forskjellige filtyper skal ligge. Ved formateringen blir disse katalogene borte og det kan tenkes at telefonen din får problemer med å finne igjen filene.

 

I tilfellet SE løser du dette ved å sette minnekortet inn i telefonen, vente noen sekunder, ta det ut og deretter sette det inn i PC-en. Deretter bruker du explorer til å flytte filene til rett plass.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg spør er at jeg har bestilt LG Viewty, og har lest en del om at man må brukes LG sine overføringsprogrammer til å overføre, og da går det bare å overføre kun 1 og 1 fil, ikke hele mapper, som jeg vanligvis er vant til. Dette går jo også mye raskere!!

Dette er noe jeg skulle ønske jeg kunne gjøre på LG sin også. For alt jeg vet kan jeg det, men jeg vil altså ikke risikrere å ødelegge noe... :/

Jeg tror du tar feil her. (Legg merke til tror, men prøv å google det selv). Så vidt jeg skjønner gjelder det du prater om når man overfører filer via bluetooth. Har ingenting med minnekortet å gjøre. Forøvrig har jeg også lest at det er mulig å koble telefonen til PC via USB kabel, og få opp minnekortet som en ekstern lagringsplass (på samme måte som på Nokia telefoner f. eks.)

 

 

Jeg mente ikke blåtann:)

 

Jeg har bare lest at en negativ ting ved overføringen til Viewty er at man må gå igjennom Lg sitt overføringsprogram via usb kabel til telefonen.

 

Det jeg i virkeligheten ønsker, er å plugge kortet (eller telefonen) inn via usb, og at ja, jeg bruker det som en ekstern lagrinsplass.

 

Men svaret får jeg nok ikke før telefonen og minnekortet er på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...