Christeven Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Lesebøker, og lesebriller er også ganske rimelige for tiden. Du behøver det virkelig da du ikke skjønner forskjellen på sjanse og sannsynlighet. Kanskje slenge på en mattebok som du sier også? Poenget hans er jo helt rett.. så han trenger hvertfall ikke en mattebok
Kuldesjokk Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Støtter denne, PSV som trenger den boka...
John Keats Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Lesebøker, og lesebriller er også ganske rimelige for tiden. Du behøver det virkelig da du ikke skjønner forskjellen på sjanse og sannsynlighet. Kanskje slenge på en mattebok som du sier også? Joda jeg vet veldig godt forskjellen på sjangse og sansynlighet, men gjør du? Les over hva jeg skrev en gang til og se om klarer å forklare punkt for punkt hvorfor det er feil.
Unbeaten Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ja akkurat det jeg mener. Sjangsen for at det skal droppe på mob 500 er det samme som på mob 1, men sansynligheten for at du har sett tingen innen 500 mobs er større en innen 10 mobs. Ja, Smea har da sannelig rett på ett svar om hvilken del her som ikke stemmer? Dvs om jeg nå har quotet rett...
PSV Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 (endret) Lesebøker, og lesebriller er også ganske rimelige for tiden. Du behøver det virkelig da du ikke skjønner forskjellen på sjanse og sannsynlighet. Kanskje slenge på en mattebok som du sier også? Joda jeg vet veldig godt forskjellen på sjangse og sansynlighet, men gjør du? Les over hva jeg skrev en gang til og se om klarer å forklare punkt for punkt hvorfor det er feil. Det Kombat-Kaare sier er jo rett. Du leser jo faen ikke hva han skriver. edit: Så at du skrev forskjellen i en tidligere post, men skjønner fortsatt ikke hvorfor denne hakkinga på Kombat-Kaare. Støtter denne, PSV som trenger den boka... Akkurat det at du tar det motsatte parti enn Kombat-Kaare kom vel ikke som noe bombe på noen. Det gjør du samme søren hvor mye innsikt det er i Kombat-Kaare sine poster. Endret 22. november 2007 av PSV
PSV Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Det er jo feil at hvis noe har en 2% droprate sa har ejg en 2% sjangse for at itemet dropper uansett hvor mange tganger jeg dreper mobben.. Hvis jeg dreper 500 mobs har jeg en MYE storre sjangse til at itemet dropper enn hvis jeg dreper 1. Greit nok den har fortsatt 2% pa hver kill, men du har en storre % totalt hvis du dreper flere mobs. Her er en som har skjønt det. Dette er akkurat det jeg ville frem til med posten min. PS. Jeg oppfordrer fortsatt WolliBoy til å svare for seg, helst innen fredag. Du sa noe om at hvis du dreper 250 mobs så er sjangsen for å ha sett itemet nærmere 100%. det er det ikke. Den totale % er høyere en hvis du bare hadde drept 1 mob. men du kan faktisk drepe en million av dem uten å ha sett den droppe en gang. Naranek: Å slå to 6'ere på rad er 1/6 gange 1/6 sjangse. Veldig lav med andre ord. på RAD er nøkkelordet her. Jeg anbefaler deg også å lære deg matte. Nærmere og er lik er to forskjellige ting. Man har heller ikke 100% for å se itemet på en million mobs.
Kuldesjokk Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lesebøker, og lesebriller er også ganske rimelige for tiden. Du behøver det virkelig da du ikke skjønner forskjellen på sjanse og sannsynlighet. Kanskje slenge på en mattebok som du sier også? Joda jeg vet veldig godt forskjellen på sjangse og sansynlighet, men gjør du? Les over hva jeg skrev en gang til og se om klarer å forklare punkt for punkt hvorfor det er feil. Det Kombat-Kaare sier er jo rett. Du leser jo faen ikke hva han skriver. edit: Så at du skrev forskjellen i en tidligere post, men skjønner fortsatt ikke hvorfor denne hakkinga på Kombat-Kaare. Støtter denne, PSV som trenger den boka... Akkurat det at du tar det motsatte parti enn Kombat-Kaare kom vel ikke som noe bombe på noen. Det gjør du samme søren hvor mye innsikt det er i Kombat-Kaare sine poster. Var vel enig med K-K senest tidligere i dag, men joda.... Edit: Fant ut at jeg skulle lese gjennom på nytt da ting tar litt av her og jeg ville finne ut av hvorfor. Skal vi se om jeg klarer å skrive det på en ryddig måte da. Ok. Sjanse: si at du kaster en terning, da er det 1/6 sjanse for at du får 6, gjør du det en gang til er det fortsatt 1/6 sjanse for at du får en sekser. Enig? Sannsynlighet: Hvis jeg skal ha en sekser begge gangene så er sannsynligheten for at dette skjer 1/36, da det er 36 mulige kombinasjoner man kan få på terningen... Det der er eksempler som er en del annerledes enn det som diskuteres her, men ser at det vi er uenige om er hvordan vi tolker og regner ut dette..... Så kan dere selvfølgelig og diskutere om jeg har feil her... Men men, håper ihvertfall noen forstod hva jeg mente. Endret 22. november 2007 av Kuldesjokk
StorPeder Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 (endret) Man er visst ikke enige enda, jo. Så da får jeg poste "beviset" : http://thottbot.com/i18564 40 mann dreper samme mob en gang i uka i 1 1/2 år, men den dropper ikke. 40 andre menn dreper samme mob for første gang og får denne. De 40 som har holdt på i 1 1/2 år skulle jo ha akkumulert en dropsjanse på 500%, elns ? Edit: OK, da. Jeg bare kverulerer Endret 22. november 2007 av kristteo
Lycantrophe Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Nei, for dropsjansen kan -aldri- nå 100%.
Kuldesjokk Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ta gjerne en titt på hvorfor jeg tror vi ble uenige inni her...
bandreas Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Å sweet mother of all thats holy, går det ann å diskutere et mer åpenlyst svar? Dette er ungdomsskole matematikk - Og btw, å rulle 2 seksere på rad med terning har like stor sansynlighet som en 2'er og en 5'er. Derimot skal du få to 6'ere hvis du kaster terningene SAMTIDIG synker sjansene. - Som alle har sagt før, er det 2% sjanse (/roll 100 - og 99 og 100 gir grønn) at et item dropper så er det 2% fra hver mob. Uansett hvor mange du denger. - MEN, SJANSEN for at du roller 99 eller 100 en eller annen gang blir større jo flere mobs du denger. SANSYNLIGHETEN derimot blir den samme, 2%.
PSV Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 (endret) *snip* På jo flere kills du har, jo større TOTAL sjanse er det for at tingen vil droppe ILØPET av alle killsene. Enkelt og greit fordi du gjør flere forsøk. (Det er akkurat dette jeg ville frem til, men som sagt ble det dårlig formulert, og kunne mistolkes som at jeg mente sjansen gikk opp, men hvorfor skulle jeg mene med slike siffer?) Det er jo du som driter deg ut her. Jeg har ikke regnet på tallene, men de ser rimelige ut. Det er selvsagt snakk om en total sjanse for at en grønn item har droppa minst én gang., og selv om denne verdien aldri vil komme helt til 100%, så vil den stange rett oppunder. For JO, den totale sjansen vil gå opp jo flere mobs du dreper, det er enkel logikk det. Altså om en mob har 0.1% sjangse for å droppe en epic, så vil ikke det si at etter tusen mobs vil jeg ha en 100% sjangse for å finne den slik du påstår ( 0.1 * 1000 = 100 ).. Her har jeg feta opp noen bokstaver sånn at du kan skjønne det. Hvor påstås hva? Endret 22. november 2007 av PSV
PSV Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Å sweet mother of all thats holy, går det ann å diskutere et mer åpenlyst svar? Dette er ungdomsskole matematikk - Og btw, å rulle 2 seksere på rad med terning har like stor sansynlighet som en 2'er og en 5'er. Derimot skal du få to 6'ere hvis du kaster terningene SAMTIDIG synker sjansene. - Som alle har sagt før, er det 2% sjanse (/roll 100 - og 99 og 100 gir grønn) at et item dropper så er det 2% fra hver mob. Uansett hvor mange du denger. - MEN, SJANSEN for at du roller 99 eller 100 en eller annen gang blir større jo flere mobs du denger. SANSYNLIGHETEN derimot blir den samme, 2%. Den totale sjansen, ja. Sjansen per kill, nei.
Poseboen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Det her begynner jo a bli latterlig. Jeg bare pekte ut at den maten jeg sa pa det var overall kills ok droprate for det, mens noen ser pa per kill. Alt kommer ann pa hvordan man ser pa det.
Naranek Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 (endret) - MEN, SJANSEN for at du roller 99 eller 100 en eller annen gang blir større jo flere mobs du denger. SANSYNLIGHETEN derimot blir den samme, 2%. Ordene sjanse og sannsynlighet har ikke forskjellig betydning, uansett hvor mange ganger dere gjentar det. Ordet sannsynlighet har en spesiell betydning i matematikk, men da er det bare et tall mellom 0 og 1. Det tallet kan like godt brukes til å beskrive sannsynligheten for å få tingen i løpet av 10 mobs som 1 mob. Sannsynligheten for å få tingen vil være større om man har 10 muligheter enn hvis man har 1, hvis sannsynligheten pr mulighet er den samme. PS: Sannsynlighet skrives med to n-er. Endret 22. november 2007 av Naranek
bandreas Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Sjanse og sansynlighet er to forskjellige ting ja...
John Keats Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 (endret) Sjanse og sansynlighet er to forskjellige ting ja... Skulle til å si det selv. Sjangsen for at du vinner i lotto med din rekke er like liten hos alle som spiller lotto, men sansynligheten for at noen andre vinner er mye større. Endret 23. november 2007 av Smeagoldfish
LowBalls Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Hvorfor diskutere noe som er avklart for lenge siden? har innrømet at jeg tok feil. enough
Naranek Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Sjanse og sansynlighet er to forskjellige ting ja... Fem ganger til nå, så blir det nok plutselig riktig. Evt. kan dere lenke til et seriøst sted som dokumenterer påstanden deres. Jeg var i tvil, så jeg søkte ganske mye før jeg postet siste melding, og jeg finner ingenting som tyder på at dere har rett. Verken bokmålsordboken eller Wikipedia sier noe om at sjanse og sannsynlighet har to forskjellige meninger, heller tvert imot. Jeg tipper dere begge hører til et eller annet spesielt fagmiljø som har innført en forskjell for å gjøre det lettere å forklare ting, men offisielt er det ingen forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå