Gå til innhold

Drop rate. Usikker

Gjest Slettet+8723

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sjanse og sansynlighet er to forskjellige ting ja...

Fem ganger til nå, så blir det nok plutselig riktig. Evt. kan dere lenke til et seriøst sted som dokumenterer påstanden deres. Jeg var i tvil, så jeg søkte ganske mye før jeg postet siste melding, og jeg finner ingenting som tyder på at dere har rett. Verken bokmålsordboken eller Wikipedia sier noe om at sjanse og sannsynlighet har to forskjellige meninger, heller tvert imot. Jeg tipper dere begge hører til et eller annet spesielt fagmiljø som har innført en forskjell for å gjøre det lettere å forklare ting, men offisielt er det ingen forskjell.

Det er du som påstår at det er galt som må bevise det, ikke vi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Støtter denne, PSV som trenger den boka...

Den eneste feilen i regnestykket hans var grammatisk, ikke matematisk (50. (femtiende) istedet for 50).

Endret av Skarstad
Skrevet
Det er du som påstår at det er galt som må bevise det, ikke vi..

Jeg påstår bare at ikke det finnes noen dokumentasjon som støtter deres påstand. Å bevise at det ikke finnes er omtrent like lett som å bevise at Gud ikke finnes. Det ville derimot være lett for dere å komme opp med den hvis dere har den.

Nå har jeg forøvrig allerede referert til bokmålsordboken, men siden ikke dere gidder å slå opp i den en gang får jeg vel ta frem teskjeen:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

Skrevet
Støtter denne, PSV som trenger den boka...

Den eneste feilen i regnestykket hans var grammatisk, ikke matematisk (50. (femtiende) istedet for 50).

Skrev lenger ned at jeg leste gjennom på nytt og merket meg at jeg også har hatt litt feil, jeg "ser" en forskjell i sjanse og sannsynlighet på en annen måte og burde vel egentlig legge meg flat da jeg har sagt meg uenig i noe jeg egentlig ikke er så uenig i hvis jeg ser bort fra måten ordene brukes på.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...