StorPeder Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 En mob har 2% sjans for å droppe [Green Tunic of Manic Depression]. Du dreper en slik type mob en gang; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper en slik type mob en gang til; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper enda en av samme tye mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper ENDA en av samme type mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper enda ENDA en av samme type mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Sjansen for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper er alltid 2%. Dropsjansen samles ikke opp. Når du har drept 10 stykker har du ikke (2%*10) 20% sjanse for å loote [Green Tunic of Manic Depression].
Leoron Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 dette har daingenting med matte å gjøre. dette er jo et klart o-fag spørsmål.
PSV Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 (endret) 13% sjanse - Nathrezim Mindblade 130% - 195% sjanse på 10-15 kills, altså mellom 1 og 2 daggere. Dette blir i praksis, i teorien så resettes loottable hver gang instancen resettes. 0.87^15 = 12.4% sjanse for at du ikke ser den på 15 kills. På 33 kills har du 99% sjanse for å ha sett den. Endret 21. november 2007 av PSV
PSV Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Forutsatt 2% sjanse for greenie: 1.kill = 2% sjanse. 2.kill = 3.96% sjanse. 3.kill = 5.88% sjanse. 4.kill = 7.76% sjanse. 5.kill = 9.61% sjanse. 10.kill = 18.3% sjanse. 20.kill = 33.2% sjanse. 50.kill = 63.6% sjanse. 100.kill = 86.7% sjanse. 250.kill = 99.4% sjanse. Du burde skjønne det nå
StorPeder Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Forutsatt 2% sjanse for greenie: 1.kill = 2% sjanse. 2.kill = 3.96% sjanse. 3.kill = 5.88% sjanse. 4.kill = 7.76% sjanse. 5.kill = 9.61% sjanse. 10.kill = 18.3% sjanse. 20.kill = 33.2% sjanse. 50.kill = 63.6% sjanse. 100.kill = 86.7% sjanse. 250.kill = 99.4% sjanse. Du burde skjønne det nå Det er jo ikke sånn. Man kan drepe en mob 143 ganger uten at den dropper en item som vanligvis har 50% dropsjanse. Hvorfor får noen 3 worlddrop BoE- epics fra lvl 30-70 på deres første character, mens andre ikke har sett en eneste en på 6 stk lvl 70 ? Han med 6 stk lvl 70 burde jo da ha samla seg opp en sinnsykt bra sjans etterhvert ?
KeyanZa Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 En mob har 2% sjans for å droppe [Green Tunic of Manic Depression]. Du dreper en slik type mob en gang; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper en slik type mob en gang til; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper enda en av samme tye mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper ENDA en av samme type mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper enda ENDA en av samme type mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Sjansen for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper er alltid 2%. Dropsjansen samles ikke opp. Når du har drept 10 stykker har du ikke (2%*10) 20% sjanse for å loote [Green Tunic of Manic Depression]. her er fasit
bandreas Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Vi startet dette topicet fordi han sa til meg at jeg burde farme items når det er få folk online. noe som ikke virka logisk for meg Vel, det er jo logisk å farme når det er færre folk der, da har du jo fler mobs å drepe for deg selv, enn hvis det er 20 andre som farmer samme mobs Ja, men det er ikke poenget! @lex, ikke snu flisa nå Var aldri et spm om hvor mange mobs som var ledig. men det var et spm om drop raten selv. Selvfølgelig, jo flere du dreper jo større sjangs er det. men det var ikke det som var problemet. Det var at hvis andre fikk det itemet var det mindre sjangse for å få det selv. Uavhengig av hvor mange mobs som er der. Det er akkurat det som er poenget, ork det matte tullet ditt. Helt enig i at instance teller ikke dette. for instance har vel et eget system. men dette skal jeg ikke utale meg altfor mye om. men konklusjon: mindre folk = mer phat loot for oss Nei. Helt feil. drop rate er INVIDUELT. Hva andre får har ikke noe med å gjøre hva du får. selvfølgelig, hvis en plass er optatt og det ikke er noen mobs å drepe er det logisk å spille når det er få folk online. men det var ikke det VI krangla om:P Vi krangla om drop raten selv, og hvordan andre har påvirking på den. Nei du begynte å snakke om matte. Eneste jeg sa var "Mindre folk, mer loot". jeg får alltid blues og epics når mindre folk spiller. Som igår, da fikk vi twink cloak når det var lite folk på serveren. men vi lar noen andre komme til nå. får å få et bedre perspektiv på saken Serveren kunne vært maxa ut av spiller online, hadde ikke hatt noe å si. Du hadde like stor sjangse per mob for at den cloaken skulle droppe. Ingen som "bruker opp" dropraten din. Derimot, så kan du si at du får drept flere mobs per time, ergo øker sjangsen din for at du finner mob'en med loot. /clap @ logic
bandreas Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 (endret) Kanskje litt OT, men relatert til drop rate ihvertfall. Min guild har 2 grupper som jevnlig clearer Karazhan. Antall ganger vi har drept Prince Malchezaar er et sted mellom 10 og 15 ganger for hver gruppe. Av drops har vi blant annet følgende: - Nathrezim Mindblade har aldri droppet for min gruppe - Ruby Drape of the Mysticant har aldri droppet for min gruppe - Sunfury Bow of the Phoenix har aldri droppet for min gruppe - Light's Justice har droppet hele fem ganger for min gruppe - Nathrezim Mindblade har droppet fire ganger for den andre gruppen Siden jeg er mage synes jeg tallene over er relativt kjedelige og lurer på hva sannsynligheten er for at dette skjer. Prince har 12 forskjellige random loots. 15 hvis vi tar med t4 hjelm. Hvert item har 8.33% sjanse for å droppe. Med t4 items har hvert item 6.69% sjanse. Men t4 hjelmene har en garanti for at en av dem dropper, så vi tar ikke med de. De to itemsa som dropper utenom t4 har en samlet sjanseverdi på 16.66%. Det vil si at det er ca. 83.33% sjanse for at itemet ditt ikke dropper. Kjipt, men sant. Hvis looten hans er forutbestemt og at han kan droppe 2 like items. Andre bosser har gjort det så jeg tror han kan gjøre det og. Men uansett er det ikke langt unna. Har forresten 2 chars som er exalted med violet eye og aldri sett Shoulderpads of the Merciless eller chest fra Nightbane. Endret 21. november 2007 av bandreas
LowBalls Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Kanskje litt OT, men relatert til drop rate ihvertfall. Min guild har 2 grupper som jevnlig clearer Karazhan. Antall ganger vi har drept Prince Malchezaar er et sted mellom 10 og 15 ganger for hver gruppe. Av drops har vi blant annet følgende: - Nathrezim Mindblade har aldri droppet for min gruppe - Ruby Drape of the Mysticant har aldri droppet for min gruppe - Sunfury Bow of the Phoenix har aldri droppet for min gruppe - Light's Justice har droppet hele fem ganger for min gruppe - Nathrezim Mindblade har droppet fire ganger for den andre gruppen Siden jeg er mage synes jeg tallene over er relativt kjedelige og lurer på hva sannsynligheten er for at dette skjer. Prince har 12 forskjellige random loots. 15 hvis vi tar med t4 hjelm. Hvert item har 8.33% sjanse for å droppe. Med t4 items har hvert item 6.69% sjanse. Men t4 hjelmene har en garanti for at en av dem dropper, så vi tar ikke med de. De to itemsa som dropper utenom t4 har en samlet sjanseverdi på 16.66%. Det vil si at det er ca. 83.33% sjanse for at itemet ditt ikke dropper. Kjipt, men sant. Hvis looten hans er forutbestemt og at han kan droppe 2 like items. Andre bosser har gjort det så jeg tror han kan gjøre det og. Men uansett er det ikke langt unna. Har forresten 2 chars som er exalted med violet eye og aldri sett Shoulderpads of the Merciless eller chest fra Nightbane. Ok, innrømer at jeg tenkte ganske feil på mitt første kara run med roguen droppa den chesten
mad_arab Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 (endret) Forutsatt 2% sjanse for greenie: 1.kill = 2% sjanse. 2.kill = 3.96% sjanse. 3.kill = 5.88% sjanse. 4.kill = 7.76% sjanse. 5.kill = 9.61% sjanse. 10.kill = 18.3% sjanse. 20.kill = 33.2% sjanse. 50.kill = 63.6% sjanse. 100.kill = 86.7% sjanse. 250.kill = 99.4% sjanse. Du burde skjønne det nå Det er åpenbart at norsk skole har store utfordringer... På jo flere kills du har, jo større TOTAL sjanse er det for at tingen vil droppe ILØPET av alle killsene. Enkelt og greit fordi du gjør flere forsøk. Men hvert enkelt kill vil det fremdeles være like liten sjanse for at den dropper (2%). Så selv om du ikke skulle få droppen på de 1000 første killsene (noe som er godt mulig) så er sjansen akkurat like liten for at den dropper på forsøk nr 1001. Endret 21. november 2007 av mad_arab
PSV Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Teori og praksis er to forskjellige ting. Jeg sa heller aldri at tingen ville droppe.
Gjest Slettet+8723 Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 En mob har 2% sjans for å droppe [Green Tunic of Manic Depression]. Du dreper en slik type mob en gang; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper en slik type mob en gang til; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper enda en av samme tye mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper ENDA en av samme type mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Du dreper enda ENDA en av samme type mob; Det er 2 % sjanse for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper. Sjansen for at [Green Tunic of Manic Depression] dropper er alltid 2%. Dropsjansen samles ikke opp. Når du har drept 10 stykker har du ikke (2%*10) 20% sjanse for å loote [Green Tunic of Manic Depression]. her er fasit +1. Dette er fasit. nå lar vi det ligge så kan dere diskutere andre drop rate relaterte ting her =)
PSV Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Det er åpenbart at norsk skole har store utfordringer... På jo flere kills du har, jo større TOTAL sjanse er det for at tingen vil droppe ILØPET av alle killsene. Enkelt og greit fordi du gjør flere forsøk. Men hvert enkelt kill vil det fremdeles være like liten sjanse for at den dropper (2%). Så selv om du ikke skulle få droppen på de 1000 første killsene (noe som er godt mulig) så er sjansen akkurat like liten for at den dropper på forsøk nr 1001. Jeg så det nå.. hva jeg mente var selvfølgelig kills, og ikke kill. Med andre ord: Etter 250 kills på en mob som har 2% droprate for en item så er det 99.4% sjanse for at du har sett den. Dette var dårlig formulert, men bygde videre på mitt andre innlegg.
MrSifter Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Jeg blir fysisk svett av å lese denne tråden.
Gjest Slettet+8723 Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Det er åpenbart at norsk skole har store utfordringer... På jo flere kills du har, jo større TOTAL sjanse er det for at tingen vil droppe ILØPET av alle killsene. Enkelt og greit fordi du gjør flere forsøk. Men hvert enkelt kill vil det fremdeles være like liten sjanse for at den dropper (2%). Så selv om du ikke skulle få droppen på de 1000 første killsene (noe som er godt mulig) så er sjansen akkurat like liten for at den dropper på forsøk nr 1001. Jeg så det nå.. hva jeg mente var selvfølgelig kills, og ikke kill. Med andre ord: Etter 250 kills på en mob som har 2% droprate for en item så er det 99.4% sjanse for at du har sett den. Dette var dårlig formulert, men bygde videre på mitt andre innlegg. Feil. ork ta det opp mer. kikk i matteboken din eller noe =)
PSV Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Det er åpenbart at norsk skole har store utfordringer... På jo flere kills du har, jo større TOTAL sjanse er det for at tingen vil droppe ILØPET av alle killsene. Enkelt og greit fordi du gjør flere forsøk. Men hvert enkelt kill vil det fremdeles være like liten sjanse for at den dropper (2%). Så selv om du ikke skulle få droppen på de 1000 første killsene (noe som er godt mulig) så er sjansen akkurat like liten for at den dropper på forsøk nr 1001. Jeg så det nå.. hva jeg mente var selvfølgelig kills, og ikke kill. Med andre ord: Etter 250 kills på en mob som har 2% droprate for en item så er det 99.4% sjanse for at du har sett den. Dette var dårlig formulert, men bygde videre på mitt andre innlegg. Feil. ork ta det opp mer. kikk i matteboken din eller noe =) Da ber jeg deg komme med det riktige svaret.
Poseboen Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Det er jo feil at hvis noe har en 2% droprate sa har ejg en 2% sjangse for at itemet dropper uansett hvor mange tganger jeg dreper mobben.. Hvis jeg dreper 500 mobs har jeg en MYE storre sjangse til at itemet dropper enn hvis jeg dreper 1. Greit nok den har fortsatt 2% pa hver kill, men du har en storre % totalt hvis du dreper flere mobs.
PSV Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Det er jo feil at hvis noe har en 2% droprate sa har ejg en 2% sjangse for at itemet dropper uansett hvor mange tganger jeg dreper mobben.. Hvis jeg dreper 500 mobs har jeg en MYE storre sjangse til at itemet dropper enn hvis jeg dreper 1. Greit nok den har fortsatt 2% pa hver kill, men du har en storre % totalt hvis du dreper flere mobs. Her er en som har skjønt det. Dette er akkurat det jeg ville frem til med posten min. PS. Jeg oppfordrer fortsatt WolliBoy til å svare for seg, helst innen fredag.
Kombat-Kaare Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Forutsatt 2% sjanse for greenie: 1.kill = 2% sjanse. 2.kill = 3.96% sjanse. 3.kill = 5.88% sjanse. 4.kill = 7.76% sjanse. 5.kill = 9.61% sjanse. 10.kill = 18.3% sjanse. 20.kill = 33.2% sjanse. 50.kill = 63.6% sjanse. 100.kill = 86.7% sjanse. 250.kill = 99.4% sjanse. Du burde skjønne det nå Det er åpenbart at norsk skole har store utfordringer... På jo flere kills du har, jo større TOTAL sjanse er det for at tingen vil droppe ILØPET av alle killsene. Enkelt og greit fordi du gjør flere forsøk. Men hvert enkelt kill vil det fremdeles være like liten sjanse for at den dropper (2%). Så selv om du ikke skulle få droppen på de 1000 første killsene (noe som er godt mulig) så er sjansen akkurat like liten for at den dropper på forsøk nr 1001. Det er jo du som driter deg ut her. Jeg har ikke regnet på tallene, men de ser rimelige ut. Det er selvsagt snakk om en total sjanse for at en grønn item har droppa minst én gang., og selv om denne verdien aldri vil komme helt til 100%, så vil den stange rett oppunder. For JO, den totale sjansen vil gå opp jo flere mobs du dreper, det er enkel logikk det.
John Keats Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 (endret) Forutsatt 2% sjanse for greenie: 1.kill = 2% sjanse. 2.kill = 3.96% sjanse. 3.kill = 5.88% sjanse. 4.kill = 7.76% sjanse. 5.kill = 9.61% sjanse. 10.kill = 18.3% sjanse. 20.kill = 33.2% sjanse. 50.kill = 63.6% sjanse. 100.kill = 86.7% sjanse. 250.kill = 99.4% sjanse. Du burde skjønne det nå Det er åpenbart at norsk skole har store utfordringer... På jo flere kills du har, jo større TOTAL sjanse er det for at tingen vil droppe ILØPET av alle killsene. Enkelt og greit fordi du gjør flere forsøk. Men hvert enkelt kill vil det fremdeles være like liten sjanse for at den dropper (2%). Så selv om du ikke skulle få droppen på de 1000 første killsene (noe som er godt mulig) så er sjansen akkurat like liten for at den dropper på forsøk nr 1001. Det er jo du som driter deg ut her. Jeg har ikke regnet på tallene, men de ser rimelige ut. Det er selvsagt snakk om en total sjanse for at en grønn item har droppa minst én gang., og selv om denne verdien aldri vil komme helt til 100%, så vil den stange rett oppunder. For JO, den totale sjansen vil gå opp jo flere mobs du dreper, det er enkel logikk det. Herregud vær så snill... Sjangsen GÅR IKKE opp jo flere mobs du dreper! Det eneste som går opp er SANSYNLIGHETEN for at du har sett itemet etter 500 mobs. Men det er like stor SJANGSE for at itemet dropper uansett om du dreper 10, 100 eller 1000000 av denne mobben. Sansynligheten for at den har droppet etter 1000000 er ganske stor, men det er fortsatt den samme 2% sjangsen for at den dropper, dette forandrer seg ikke uansett hvordan du vrir og vender på det.. Er forresten ikke så alt for dyrt for mattebøker på bokhandleren. Noen av dere trenger det virkelig Altså om en mob har 0.1% sjangse for å droppe en epic, så vil ikke det si at etter tusen mobs vil jeg ha en 100% sjangse for å finne den slik du påstår ( 0.1 * 1000 = 100 ).. Endret 22. november 2007 av Smeagoldfish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå