Gå til innhold

Drop rate. Usikker

Gjest Slettet+8723

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8723
Skrevet

Jeg og en kompis har en fight om drop rate i wow.

tenk deg en sone hvor det er 2% sjangse for at et visst item dropper

Kompisen min mener at hvis det er mange i den sonen , og da noen får det, er det mindre sjangs for at DU får det.

Jeg mener at uansett hvor mange som er i sonen spiller ingen rolle. Fordi det er 2% sjangse for at det dropper hver gang du dreper et mob i den sonen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8723
Skrevet

Akkurat det jeg mener og :p

Litt mer spesifikt:

Han sammenligner det med å slå to terninger på rad. hvor det er mindre sjangse for å få to 6'ere. noe han har rett i.

Men hva andre får er jo helt uavhengig av hva du får.

Vi startet dette topicet fordi han sa til meg at jeg burde farme items når det er få folk online. noe som ikke virka logisk for meg :p

Skrevet
Vi startet dette topicet fordi han sa til meg at jeg burde farme items når det er få folk online. noe som ikke virka logisk for meg :p

Vel, det er jo logisk å farme når det er færre folk der, da har du jo fler mobs å drepe for deg selv, enn hvis det er 20 andre som farmer samme mobs

Skrevet

Vel, det er jo logisk å farme når det er færre folk der, da har du jo fler mobs å drepe for deg selv, enn hvis det er 20 andre som farmer samme mobs

aka større sjangse for å få et drop en når serveren er full av folk

Skrevet

Har egentlig ingenting med matte å gjøre, det er experience og logikk.

det dropper for eks mer grønne drops tidlig om morgen eller formiddagen en kvelden pga mindre folk spiller.

derfor større sjangse for at du får flere items og for.eks et blue item

Gjest Slettet+8723
Skrevet

Ja, men det er ikke poenget!

@lex, ikke snu flisa nå:p

Var aldri et spm om hvor mange mobs som var ledig. men det var et spm om drop raten selv.

Selvfølgelig, jo flere du dreper jo større sjangs er det. men det var ikke det som var problemet. Det var at hvis andre fikk det itemet var det mindre sjangse for å få det selv. Uavhengig av hvor mange mobs som er der.

Skrevet

Var aldri et spm om hvor mange mobs som var ledig. men det var et spm om drop raten selv.

Selvfølgelig, jo flere du dreper jo større sjangs er det. men det var ikke det som var problemet. Det var at hvis andre fikk det itemet var det mindre sjangse for å få det selv. Uavhengig av hvor mange mobs som er der.

Det er akkurat det som er poenget, ork det matte tullet ditt.

Helt enig i at instance teller ikke dette. for instance har vel et eget system. men dette skal jeg ikke utale meg altfor mye om.

men konklusjon: mindre folk = mer phat loot for oss :)

Gjest Slettet+8723
Skrevet

Helt enig i at instance teller ikke dette. for instance har vel et eget system. men dette skal jeg ikke utale meg altfor mye om.

Nei. Helt feil. drop rate er INVIDUELT. Hva andre får har ikke noe med å gjøre hva du får.

selvfølgelig, hvis en plass er optatt og det ikke er noen mobs å drepe er det logisk å spille når det er få folk online. men det var ikke det VI krangla om:P Vi krangla om drop raten selv, og hvordan andre har påvirking på den.

Skrevet

Nei. Helt feil. drop rate er INVIDUELT. Hva andre får har ikke noe med å gjøre hva du får.

selvfølgelig, hvis en plass er optatt og det ikke er noen mobs å drepe er det logisk å spille når det er få folk online. men det var ikke det VI krangla om:P Vi krangla om drop raten selv, og hvordan andre har påvirking på den.

Nei du begynte å snakke om matte. Eneste jeg sa var "Mindre folk, mer loot".

jeg får alltid blues og epics når mindre folk spiller. Som igår, da fikk vi twink cloak når det var lite folk på serveren.

men vi lar noen andre komme til nå. får å få et bedre perspektiv på saken :)

Skrevet

Hvis en mob har 2% sjangse for å droppe en green item, har ALLE like mobs samme %-sjangse, samme hvor mange som dreper samme mobben på samme tidspunkt. Afaik, deler ikke to like, men individuelle mobs loot table og dermed har de ingenting med hverandre å gjøre.

Skrevet

Observasjoner om at loot er bedre når du er alene, på et spesielt klokkeslett eller når månen er full er bare innbilning.

Når det er lite konkurranse så dreper du flere mobs pr. time noe som får loot til å virke bedre. Men andelen av bra loot i forhold til dårlig loot for hvert kill er den samme, du har bare drept flere mobs og dermed økt sjansen for å få et bra drop.

Skrevet (endret)

Hvor stor sjangse ett item har for a droppe har ingenting a si pa hvor mange andre spillere som er der. Enste antalletspillere kan endre er antallet mobs og ferre mobs jo mindre far du drept, men sa lenge det er nok mobs der er alt annet urelevant.

Edit: Er sa klart enkelte events som gjor at det er storre sjangse for drop. Husker det var noen skyer for som okte droprate veldig, men husker ikke i detalj hva det var.

Endret av Hamaestra
Skrevet
Har egentlig ingenting med matte å gjøre, det er experience og logikk.

det dropper for eks mer grønne drops tidlig om morgen eller formiddagen en kvelden pga mindre folk spiller.

derfor større sjangse for at du får flere items og for.eks et blue item

Pisspreik.

Skrevet
Observasjoner om at loot er bedre når du er alene, på et spesielt klokkeslett eller når månen er full er bare innbilning.

Når det er lite konkurranse så dreper du flere mobs pr. time noe som får loot til å virke bedre. Men andelen av bra loot i forhold til dårlig loot for hvert kill er den samme, du har bare drept flere mobs og dermed økt sjansen for å få et bra drop.

Nettopp. Men folk har en tendens til å helle mot "overtro" som dette er godt eksempel på.

Skrevet

Droprate har INGENTING med hvor mange som er online.

Om du prøver å kaste 6 på en terning så har det vell ikke noe å si om det er 1 annen i rommet som prøver det samme eller om det er 1000 stk som prøver det samme?

Når du dreper en mob så sender et spørsmål til serveren, serveren kjører igjen om loot tablet til mobben, genererer et random loot-value, og velger loot til deg ut fra denne verdien.

La oss si at servern bruker roll for å avgjøre hva du får. Vendortrash får du uansett hva roller. Green drops krever over 80 roll, blå items krever over 99,5 roll, og epic over 99.999999

Serverern genererer en loot-roll på 81.763554, du får da en grønn item og vendorthrash.

Dette skjer uavhengig om det er 1 eller 1x10^10^8 personer online!

At du føler det slik er bare inbildning og overtro. Hjernen din tror på noe så ignorerer den veldig lett ting som strider mot verdien. Om du begynner å før statistikk så vil du se at alt er totalt random.

Skrevet

Man kan heller ikke motbevise det ved at man får en rare drop klokken seks om morgenen. Hv is man først skal motbevise at loot er random må man på visse klokkeslett farme enkelte mobs over en lengre periode. For å få flere observasjoner.

Skrevet

Ikke diss matta Alex, følg heller med i timen så kanskje du skjønner hva han snakker om...

Zepticon forklarer det meget greit og enkelt, foreslår at du studerer eksempelet hans og tenker deg om et par ganger før du slenger ut usannheter...

Skrevet

Kanskje litt OT, men relatert til drop rate ihvertfall. :)

Min guild har 2 grupper som jevnlig clearer Karazhan.

Antall ganger vi har drept Prince Malchezaar er et sted mellom 10 og 15 ganger for hver gruppe.

Av drops har vi blant annet følgende:

- Nathrezim Mindblade har aldri droppet for min gruppe

- Ruby Drape of the Mysticant har aldri droppet for min gruppe

- Sunfury Bow of the Phoenix har aldri droppet for min gruppe

- Light's Justice har droppet hele fem ganger for min gruppe

- Nathrezim Mindblade har droppet fire ganger for den andre gruppen

Siden jeg er mage synes jeg tallene over er relativt kjedelige og lurer på hva sannsynligheten er for at dette skjer. :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...