Gå til innhold

Keepertråden! Diskuter alt som har med Keeperarbeid å gjøre


Dr. Jacoby

Anbefalte innlegg

Mornmorn! Jeg var keeper for vårt G16. Men etter jul blir jeg G17, og vi bor ikke nok folk her til å stille et eget lag, så da må jeg finne meg ny klubb :(

Ihvertfall, jeg var keeper for vårt lag, og har vært keeper for bylaget/sonelaget her jeg bor i noen år. Senest i høst spilte vi en mini-cup i løpet av 1 dag (4 kamper) der vi blant annet slo bylaget til Drammen. *stolt*

 

På grunn av manglende mulighet for oss over 16 til å trene, har klubbene her i området prøvd å få igang en slags samleklubb, omtrent som bylaget. Håper det kommer skikkelig i gang, for det laget er litt nedprioritert med tanke på treningstider. Ene treningen er for eksempel ferdig litt over kl. 22 mandag kveld, og da må jeg kjøre 1.5t for å komme meg hjem. Tirsdag morra må jeg opp halv seks, så det er virkelig et problem. :(

 

Jeg må også si at jeg ikke har hatt veldig spesialisert keeper-trening. Det går mest i at jeg står mens de andre skyter, øver seg på finter o.l. Har hatt assistenttrenere som har hjulpet til, men savner virkelig et eget opplegg. Laget jeg var på får ingen keeper til å erstatte meg (som jeg vet om), og nesten ingen lag har fast keeper.

Vi vil prioriteres mer! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Matsemann.

 

Hyggelig å se "gamle kjenninger" fra norskwebforum.no her.

 

Det er helt vanlig at keepre blir nedprioritert og det du sier om at man stort sett bare står i mål mens de andre skyter er en tragisk klassiker. Jeg har vært heldig og hatt litt keepertrening, men ble en gang fortalt at vi keepere kunne ha keepertrening av og til slik at vi kunne trene oss selv etterpå :ohmy: Skulle likt å se oppmøtet på trening hvis utespillerene hadde blitt behandlet på samme måten. Det virker på meg som om man ikke forstår at utespiller og keeper er to forskjellige sporter som krever individuell trening. Er vel derfor det er så få norske keepere i Eliteserien

Lenke til kommentar

Jeg spilte for Hallingdal under g16-turneringen :)

 

Men hvor er denne treningen hen? Eller mener du at jeg skal få treneren min til å gå på kurs der? Uansett har jeg ikke mer å gjøre i klubben min om ikke noe drastisk skjer, og jeg vil over på Hallingdal FK. De prøver nemlig å kjøre igang et eget junior-lag. Der har vi en ganske habil keeper-trener. Hva han heter vet jeg ikke, da jeg ikke har vært mye med (treningene er for langt unna nå i høst/vinter).

 

ENDRET: Hyggelig å bli gjenkjent, Azidops. :) Tror du har helt rett.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når proffe keeperer spiller på kunstgress, har noen av dem en trøye under drakten. Mange utespillere bruker det å, men det er vel for å holde varmen bedre. Jeg er ikke sikker, men vil ikke denne trøyen hindre brannsår? Viss dette er tilfelle må jeg bare ha en! Er møkk lei av brannsår man får på kunst. Noen som vet om dette kan kjøpes? hvor? eve navn? :hmm:

Lenke til kommentar

Ah, brannsår ja. Hvem av oss har vel ikke fått altfor mange slike over hoftene. Jeg har etterhvert begynt å bruke ganske stramme longsleeves når jeg trener på kunstgress. Da pleier jeg ikke å få så mye brannsår pluss at det ikke blir så veldig varmt. På vinteren er det jo ikke noe problem!

 

Dette kunne kanskje være noe?

Lenke til kommentar
Ah, brannsår ja. Hvem av oss har vel ikke fått altfor mange slike over hoftene. Jeg har etterhvert begynt å bruke ganske stramme longsleeves når jeg trener på kunstgress. Da pleier jeg ikke å få så mye brannsår pluss at det ikke blir så veldig varmt. På vinteren er det jo ikke noe problem!

 

Dette kunne kanskje være noe?

Vanlig t-skjorte gjør susen. Husk bare å stappe den ned i buksen. Forstår forøvrig ikke dem som spiller i shorts på kunstgress. Kun nickers heller hel keeperbukse for min del.

Lenke til kommentar

Anbefaler alle å konstant trene med det beste laget tilgjengelig, er/var selv keeper.

Begynte å trene med jr. laget når jeg var 13-14 og fikk godt matching (Spilte både 1div jr og interkrets), og begynte å trene med A-laget (3div) når jeg ble 16.

Men så begynte skadehelvette, så nå 2kneeoperasjoner og en skulderoperasjon er jeg satt "litt" ut av spill, men skal begynne å trene forsiktig igjen nå, så blir vel litt 3.div spill tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Ah, brannsår ja. Hvem av oss har vel ikke fått altfor mange slike over hoftene. Jeg har etterhvert begynt å bruke ganske stramme longsleeves når jeg trener på kunstgress. Da pleier jeg ikke å få så mye brannsår pluss at det ikke blir så veldig varmt. På vinteren er det jo ikke noe problem!

 

Dette kunne kanskje være noe?

Vanlig t-skjorte gjør susen. Husk bare å stappe den ned i buksen. Forstår forøvrig ikke dem som spiller i shorts på kunstgress. Kun nickers heller hel keeperbukse for min del.

 

Probleme med t-skjorte er jo armene da. Derfor vil jeg ha en slik trøye jeg snakkte om .

Lenke til kommentar
Probleme med t-skjorte er jo armene da. Derfor vil jeg ha en slik trøye jeg snakkte om .

Man har selvfølgelig t-skjorten under under langermet keepertrøye :cool: Om sommeren går det greit, men om vinteren er det godt med en superundertrøye, pologenser og keepertrøye ytterst. Men hver sin smak. Bruker dere forresten susp? Har aldri brukt det

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke susp, men var en situasjon jeg kanskje burde ha gjort det.

Første året for laget vårt under Norway-Cup, mot Gambia. En av spissene finter seg alt for lett forbi forsvaret og kommer mot 16. Han skyter ballen litt for langt foran seg og jeg kaster meg mot den, sidelengs. Han kaster seg med knottene først, og treffer meg midt i skrittet

Det var "pain beyond pain", og jeg klarte ikke å gå skikkelig resten av dagen. :p

 

På kunstgress spiller jeg kamper med langermet keeperdrakt, og shorts eller en langbeint joggebukse som er forsterket i knærne og hoftene slik at den ikke ryker. Under trening derimot, bruker jeg som regel T-skjorte, og ofte shorts. Noe som fører til ganske blodige knær og noe lignende kjøttsår på albuen. Kunstgressbanen blir 11 år i år, så den bør vel byttes ut. :(

Er en kunstgressbane noen mil unna (Ål), som er helt ny. Den har deilig kunstgress som ikke brenner, og er veldig dempende når man slenger seg.

 

Skal på første trening etter jul senere i kveld. Da med A-laget vårt. Men tror ikke de er "gode" nok, i den forstand at laget ikke har vært så seriøst de senere årene. Men i går var jeg og så på hybel nære skolen min (jeg må pendle 6mil hver vei hver dag til VGS), og da får jeg nok mulighet til å delta på HFK-treninger for juniorlaget. Treningen idag blir innendørs, da det ligger over 1,5m snø over hele banen.

 

Så noen tips til øvelser man kan gjøre privat nå i vinterstider?

Lenke til kommentar
Jeg bruker ikke susp, men var en situasjon jeg kanskje burde ha gjort det.

Første året for laget vårt under Norway-Cup, mot Gambia. En av spissene finter seg alt for lett forbi forsvaret og kommer mot 16. Han skyter ballen litt for langt foran seg og jeg kaster meg mot den, sidelengs. Han kaster seg med knottene først, og treffer meg midt i skrittet

Det var "pain beyond pain", og jeg klarte ikke å gå skikkelig resten av dagen. :p

 

På kunstgress spiller jeg kamper med langermet keeperdrakt, og shorts eller en langbeint joggebukse som er forsterket i knærne og hoftene slik at den ikke ryker. Under trening derimot, bruker jeg som regel T-skjorte, og ofte shorts. Noe som fører til ganske blodige knær og noe lignende kjøttsår på albuen. Kunstgressbanen blir 11 år i år, så den bør vel byttes ut. :(

Er en kunstgressbane noen mil unna (Ål), som er helt ny. Den har deilig kunstgress som ikke brenner, og er veldig dempende når man slenger seg.

 

Skal på første trening etter jul senere i kveld. Da med A-laget vårt. Men tror ikke de er "gode" nok, i den forstand at laget ikke har vært så seriøst de senere årene. Men i går var jeg og så på hybel nære skolen min (jeg må pendle 6mil hver vei hver dag til VGS), og da får jeg nok mulighet til å delta på HFK-treninger for juniorlaget. Treningen idag blir innendørs, da det ligger over 1,5m snø over hele banen.

 

Så noen tips til øvelser man kan gjøre privat nå i vinterstider?

Vis du bor i Geilo, skjønner jeg godt at du vil ha vekk kunstgresset, eller gress og gress, plast matte, som setter svart farge på sko, fotballer osv. Geilo sitt kunstgress må være det verste kunstgresset i Norge.

Lenke til kommentar

Det er ikke bra nei, men det var det nyeste og "beste" i sin tid. Men det virker dessverre ikke som om det er noen planer for det.

Jeg vil ikke bli kvitt kunstgresset, men heller få nytt. Jeg er vant til spretten ballen får på kunstgress, at det ikke er like glatt, og så går det jo ikke an å få ekte gress her uansett. Det er en grunn til at Ål byttet til kunstgress nå i fjor.

Så ja, jeg bor på Geilo. :p

 

Men det verste gresset i Norge må nok være kunstgresset på Furuseth i Oslo, ved IKEA der. ;)

Jeg spilte i t-skjorte og shorts (NC og varmt), og knærne mine fikk så store sår at de ble betente, og det rant ekkel gul væske ut i flere dager. :hm:

Lenke til kommentar
Det er ikke bra nei, men det var det nyeste og "beste" i sin tid. Men det virker dessverre ikke som om det er noen planer for det.

Jeg vil ikke bli kvitt kunstgresset, men heller få nytt. Jeg er vant til spretten ballen får på kunstgress, at det ikke er like glatt, og så går det jo ikke an å få ekte gress her uansett. Det er en grunn til at Ål byttet til kunstgress nå i fjor.

Så ja, jeg bor på Geilo. :p

 

Men det verste gresset i Norge må nok være kunstgresset på Furuseth i Oslo, ved IKEA der. ;)

Jeg spilte i t-skjorte og shorts (NC og varmt), og knærne mine fikk så store sår at de ble betente, og det rant ekkel gul væske ut i flere dager. :hm:

 

OiOi , har Ål fått kunstgress!!. Bodde der til jeg var 6 år:P Nå er jeg 15. Mange goe minner fra den banen der :!: Har knapt besøkt stedet siden jeg flytta til stavanger. Den banen var den første ekte jeg spillte på :):cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...