Gå til innhold

Keepertråden! Diskuter alt som har med Keeperarbeid å gjøre


Dr. Jacoby

Anbefalte innlegg

Ingen inpå her som hørre te i Rogaland?

 

Me ;)

 

i tillegg te volly skillz e du keeper altså :p, koss går det me Havdur? E jr nå så blir nok ingen revansje itte det bittra poengtape

 

E nok ikkje keeper nei ;) .. Men tenkte eg sgo svara si du tross alt spurte om nogen va fra Rogaland.

 

Koss det går me havdur? Me spele nå i 2. div jr , så går jo sånn passe greit ;)

I tilleg til å vinna serien me g16 vant eg åg serien med jr laget, så me rykka opp.

 

Å på Ålgård?

 

 

Me he faktisk 4 jr lag nå.

Jr 1. e i eliteserien å jør det passe greit der. ( her e eg fast benk så eg kalle meg jr 1 speler:P)

Jr 2. slide litt i 2 div. he et utruligt ungt lag me 2 93 modeller. sjøl e eg 92 modell. Nesten halve lage består av middels 91 modeller. Dette jør at me slide litt mod lagå som for d mesta stille me sitt beste manskap å eldre spelare. Me derimot e unge, litt uerfarene å kan isje bruga de beste jr spelerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dåkk e som oss då ;) .. er selv 92 modell, å resten av laget består av 1 til 92 modell & resten 91.

 

Sliter i 2. div vi også , møter mye eldre og rutinert motstand. Tapte 5-2 mot SIF sitt junior lag, 3 A-lag spillere med, så skulle vell bare mangle ;) heh

Lenke til kommentar
Dåkk e som oss då ;) .. er selv 92 modell, å resten av laget består av 1 til 92 modell & resten 91.

 

Sliter i 2. div vi også , møter mye eldre og rutinert motstand. Tapte 5-2 mot SIF sitt junior lag, 3 A-lag spillere med, så skulle vell bare mangle ;) heh

 

ja. D som e leit me å vær 2.lag

Lagå me møde he ofte a-spillere me, og stille me topp manskap, mens me spele me et middels kvalitets lag :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke selv kjøpt dem, for å si det slik. Jeg sliter ganske mange par i løpet av én sesong, så blir dyrt i lengden. :p

Selv har jeg ett/noen dyrere par jeg kun bruker under kamp, og noen andre jeg bruker under trening (eller de dyre hanskene, når de er slitte). Det går jo også med disse her, men de var ganske dyre, og er det virkelig _så_ stor forskjell mellom hansker?

Men du gjør som du vil, og kan hende de faktisk er enormt gode, det kan jeg ikke si uten å ha prøvd dem. :)

 

ENDRET:

The new Outlast technology has been introduced to Sells gloves which is a temperature regulating application designed to store, absorb and release heat for increased comfort.

Akkurat det der virket veldig deilig, derimot. :)

 

 

Selv trenger jeg nye hansker, men utvalget her jeg bor er ganske så snevert.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Ja, er jo litt dyre, vurderer også de nye Adidas fingersave hanskene, koster +/- 555 kr på den nettsida (husker ikke helt). Og jeg har god erfaring med fingersave hanskene fra før av, har nok redda fingrene mine en del ganger også :p Men så skal jo Sells være et av de beste merkene, eller?

 

Edit: http://www.prodirectsoccer.com/prodinfo.as...BRAND=1&SS=

Endret av stizzen
Lenke til kommentar
Ja, er jo litt dyre, vurderer også de nye Adidas fingersave hanskene, koster +/- 555 kr på den nettsida (husker ikke helt). Og jeg har god erfaring med fingersave hanskene fra før av, har nok redda fingrene mine en del ganger også :p Men så skal jo Sells være et av de beste merkene, eller?

 

Edit: http://www.prodirectsoccer.com/prodinfo.as...BRAND=1&SS=

 

Hva med disse: Sells Adhesion Ultra Wrap Aqua

 

Jeg har prøvd disse, og liker de svært godt. Jeg tviler på at jeg kommer til å bruke andre hansker enn hansker fra sells... De er heller ikke så dyre. Disse hanskene har ikke fingersave da, dersom du vil ha det.

 

Jeg har dårlige erfaringer med Adidas hansker med finger save. Har opplevd flere ganger at skinnene i fingrene knekker fort. Har også høyrt om andre keepere som har opplevd det samme.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt noen billighansker fra Uhlsport de siste sesongene både i trening og kamp. Veldig bra grep og unormalt slitesterke. Tror de heter Uhlsport Chimera Softground eller noe sånt. Koster 250,- på XXL i Trondheim.

 

Fingersave er bare en gimmick etter min mening.

Endret av Tobbe777
Lenke til kommentar
Fingersave, ja. Mange her som bruker det? Selv har jeg aldri brukt det, og jeg forstuer fingrene mine alt for ofte. Lillefingeren på venstre hånd er blitt helt merkelig etter gjentatte forstuinger. :p

 

Har hatt begge deler. Syns det er best uten fingersave. Er vell litt hva du vender deg til også

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte nye hansker i fredags. Fingersave, for første gang. Prøvde flere hansker, og de fleste med fingersave gjorde hånden ubevegelig og stiv, så det var ikke noe for meg. Men ett par fra Uhlsport hadde en slik fingersave du ikke legger merke til før den faktisk gjør noe, altså like mye "frihet" som i vanlige hansker. Prøvde de på treningen i går, og de var ganske gode.

 

Derimot klarte jeg å skade meg i går. Ikke noe alvorlig, men noen stein i målområdet på en fotballbane her gjorde at jeg fikk et snitt i leggen og noen skrubbsår. Skrubbsårene var ikke så ille, men det snittet måtte jeg bandasjere igjen, så jeg måtte avbryte treningen.

 

Vel, jeg vil ha mer aktivitet i denne tråden. :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Var på Torshov i stad og kjøpte meg et par Nike T90 Confidence :new_woot:

 

Fikk 20% rabatt så de kåstet meg "bare" 800 kr.

Jeg selv mener disse hanskene er dritgode og anbefaler de.

Hadde tidligere år et par Puma V1.08 som var slitt etter en trening og en kamp(elendige)

 

nike hanskene er mye mye bedre :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aldri sett denne tråden før jeg, har vært keeper i 6 år. Jeg bruker de nye adidas fingersave gloves. De synes jeg er shiiiitgode.

 

 

Men jeg har et lite problem når jeg slenger meg. Dette skjer alt for ofte. Det hender at jeg bare slipper kroppen, og ikke sparker ifra når jeg skal slenge meg orntli. Noen som vet hvordan jeg kan få bort denne dårlige uvanen?

Lenke til kommentar
Aldri sett denne tråden før jeg, har vært keeper i 6 år. Jeg bruker de nye adidas fingersave gloves. De synes jeg er shiiiitgode.

 

 

Men jeg har et lite problem når jeg slenger meg. Dette skjer alt for ofte. Det hender at jeg bare slipper kroppen, og ikke sparker ifra når jeg skal slenge meg orntli. Noen som vet hvordan jeg kan få bort denne dårlige uvanen?

 

Vet en øvelse du kan prøve.

Få me en hjelper og et par baller

Ballene ligger på en linje med et lite mellomrom mellom hver

Hjelperen din hiver ballen ut så du må i full strekk, me en gang du kommer deg opp får du en ny i full strekk, og slik fortsetter det til ballene er brukt opp.

Ellers e d vell bare å tenkte bevist på å ta sats hver gang du trener på skudd

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sønnen min spiller på to lag i klubben sin. Han er keeper på det ene laget. Vi lurer på skovalg for keepere. Er det vanlig å velge andre skotyper(knotter) når man står i mål i forhold til når man spiller ute? Han liker ikke gresskoene så godt når han står i mål på gressbane. Synes de sitter fast (for lange knotter?). Dette kan jo ha like mye med teknikk å gjøre også...?

Lenke til kommentar
Sønnen min spiller på to lag i klubben sin. Han er keeper på det ene laget. Vi lurer på skovalg for keepere. Er det vanlig å velge andre skotyper(knotter) når man står i mål i forhold til når man spiller ute? Han liker ikke gresskoene så godt når han står i mål på gressbane. Synes de sitter fast (for lange knotter?). Dette kan jo ha like mye med teknikk å gjøre også...?

jeg bruker Nike Total 90 Laser . Ekte såklart, fake er bare tull :)

Lenke til kommentar
Sønnen min spiller på to lag i klubben sin. Han er keeper på det ene laget. Vi lurer på skovalg for keepere. Er det vanlig å velge andre skotyper(knotter) når man står i mål i forhold til når man spiller ute? Han liker ikke gresskoene så godt når han står i mål på gressbane. Synes de sitter fast (for lange knotter?). Dette kan jo ha like mye med teknikk å gjøre også...?

Selv bruker jeg helt vanlige fotballsko, men har også noen krav til knottene. Jeg vil ikke ha metallknotter, men slike runde, litt store i plastikk. Noe annet blir for smått, og blir fylt igjen med jord og gress når man står i et litt ødelagt målområde, og gjør at man ikke klarer å sparke skikkelig ifra. Blir litt som å stå med vanlige joggesko.

Og stå og tripp på tærne, så man ikke planter hælene i jorden.

 

 

EspenFe: Var det et tips eller show-off?

Lenke til kommentar
Sønnen min spiller på to lag i klubben sin. Han er keeper på det ene laget. Vi lurer på skovalg for keepere. Er det vanlig å velge andre skotyper(knotter) når man står i mål i forhold til når man spiller ute? Han liker ikke gresskoene så godt når han står i mål på gressbane. Synes de sitter fast (for lange knotter?). Dette kan jo ha like mye med teknikk å gjøre også...?

Selv bruker jeg helt vanlige fotballsko, men har også noen krav til knottene. Jeg vil ikke ha metallknotter, men slike runde, litt store i plastikk. Noe annet blir for smått, og blir fylt igjen med jord og gress når man står i et litt ødelagt målområde, og gjør at man ikke klarer å sparke skikkelig ifra. Blir litt som å stå med vanlige joggesko.

Og stå og tripp på tærne, så man ikke planter hælene i jorden.

 

 

EspenFe: Var det et tips eller show-off?

Det var vel begge deler :blush:

 

Skoene er så fine, forelsket i de :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...