Gå til innhold

Spill som ligner Orion serien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er på utkikk etter spill som ligner Orion serien i gameplay, tenker da mest på Orion 2 siden dette var den beste føler eg.

Håper noen har et gullkorn på lager :D

PFHT

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Sins of a Solar empire beta'n...det koster men spillet er rimlig fett...er RTS dog, men ikke for kjapt :)

Ellers vil jeg vel si at du finner få bra moo 2 kopier der ute som ikke mangler et eller annet, eller bare stinker... space empires V er bra, men jeg blir ikke klok på at det tar 5 minutter på 1 runde på min rimlig fete pc.

Janster

Skrevet (endret)

Prøv Pax Imperia - det ligner på Master of Orion, men er realtime i stedet for turn based. I tillegg er Ascendancy et godt valg. Begge disse spille er fra midten av 90-tallet, og burde være tilgjengelige som freeware-spill nå, men jeg har ikke sett etter. Geniale spill begge to, særlig det siste har jeg hatt mye moro med i min spede ungdom. DEATH TO ALL CHAMACHIES! :D

Edit: mulig jeg misforstod at du ville ha nyere spill ala disse, da er det som nevnt over få som virkelig kan måle seg med MoO II (MoO III var en skuffelse).

Edit2: Fant et annet som er av litt nyere dato, Galactic Civilizations - men har ikke prøvd dette selv. Anmeldelse av spillet på gamer her, demo av addon her og omtale på metacritic her. Håper dette hjelper :)

Endret av morpheos
Skrevet

MoO II er det desidert beste spillet i sjangeren til nå. Ascendancy er morsomt men kanskje vanskelig å få tak i.

Har spilt Gal Civ serien og Space Empires serien, men ingen av disse kan måle seg med MoO II. I SE serien syns jeg nr.4 er den beste forøvrig, men har ikke spilt nr.5 siden release.

Et annet spill i sjangeren er sword of the stars, men også med utvidelsen syns jeg ikke det var no bra.

Skrevet

Ascendancy hadde en helt reva AI, jeg husker jeg kjøpte det og vant spillet på vansklig på første forsøk...bare ved og rote rundt...kjedelig.

Sword of the stars, anbefales varmt.

Sins of solar empiers - bra

Galciv 2 - MEGET bra i singleplayer

begger er stardock btw

andre spill folk nevner her er så gamle de får Moo2 til å se nytt ut ;)

Janster

Skrevet

Galactic Civilizations II Gold. Minner svært mye om Orion 2, men er langt bedre. Du kan til og med bygge dine egne romskip, og da mener jeg virkelig gå amok. For eksempel har jeg sett romskip formet som støvsugere, lara croft og (logisk nok) en Star Destroyer fra Star Wars. Det sier jo sitt...

Gold Edition har med expansion'en Dark Avatar, som gir deg mer av alt. I tillegg er den andre expansionen rett rundt hjørnet (mulig den er ute allerede, har ikke hatt tid til å sjekke). Kan anbefales på det sterkeste.

Skrevet

Masse bra dere har komt med her!

Men dessverre så er det faktisk ingenting som når opp til følelsen av MoO2, men her er i alle fall masse som er verdt å sjekke ut. Den Sins of a Solar Empire virker lovende, siden dette er et av nyere dato, Space Empires skal prøves, Galactic Civilizations må testes, der gikk i alle fall eksamen til pises. :D

Takker, og må faktisk disse MoO3 det var ufattelig overfyllt av dilldall og det føltes som en destruksjon av det de klarte å bygge opp med MoO2.

Skrevet

Feilen med MoO3 er at de satset altfor lite på grafikken. Greit nok at det er at 2d strategispill som fokuserer på gameplay, men hallo. I GalCiv2 kan du lage stort sett hva som helst og faktisk se skipene på kartet når du spiller. I 3d, selvsagt.

Eksamen? Pft, overvurdert tull. Hvem trenger papir på at man kan litt historie eller kjemi når man er opptatt med å ta over hele universet? :D

Skrevet
Ascendancy kan lastes ned - sjekk ut denne siden (Abandonware). Mulig du bruke DosBox eller noe sånt for å få det til å funke.

Neida, måtte ihvertfall ikke det når jeg spilte gjennom det sist, funket helt fint i XP hos meg, brukte kanskje WMware, men ikke dosbox.

Men jeg hadde original-CD-en og ikke nedlastet fra abandonia.com, oppgitt tidligere i tråden.

Mange forskjellige raser, mye utforskning, o.l. dilldall..

Husker ikke hvor vanskelig det var, men vet jeg har spillt gjennom det flere ganger med forskjellige raser.

Skrevet

Da mener jeg vel nok at Sins of a Solar empire lover til å bli utrolig fett.

Samme zoom system som Supreme Commander... solid grafikk, og egner seg VEL til multiplayer..

Space Empires V stinker til multiplayer og jeg klarer aldri og bli ferdig med et spill ..fordi PC-en min (som er bra mind you) bruker nå 2-3 minutter PER runde på AI...det blir bare for mye :(

Jan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...