Gå til innhold

Ba om sparekonto, fikk sparefond med risiko


SvennAndre

Anbefalte innlegg

Ringte til banken min her ved månedsskiftet, som er postbanken.

 

Greit, ville opprette en egen sparekonto for å overføre penger til selv hver lønning.Ikke noe mer tullball, eller fancy greier. Sa dette spesifikt. Bare en enkel konto jeg har kontroll over uten å binde meg til noe. Får lønning 2 ganger i måneden, og siden de måtte opprette en "spareavtale" og trekke meg automatisk satte vi den til den 15. denne mnd, og beløpet skulle være 300kr. Greit, alt ok trodde jeg. Så sjekka jeg nettbanken nå, og så ingen ny konto inne på "kontooversikt". Så jeg rota litt mer inne på der, og fant frem at jeg såvisst ikke har fått en ny servicekonto (for eksempel), men "Postbanken Rentespar" som er et fond. Og etter hva jeg har hørt nå nettop, så må man visst signere papir for at de skal ha lov å starte en slik alternativ sparefunksjon.

 

Hva kan jeg gjøre nå? er de 300 som ble satt inn i fondet satt av for en lengre periode? Hva kan jeg kreve av postbanken for å få dette fikset?

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager finner noen på å bruke banker med så dårlige tilbud? Liker du å kaste penger ut av vinduet?

 

Hvorfor ikke heller bruke en konkurransedyktig bank hvor du har høy rente på brukskontoen og slipper å flytter penger frem og tilbake til en sparekonto for å få rente? Og en bank hvor det ikke er gebyrer.

Lenke til kommentar

Dårlige tilbud? har ikke fått noen dårlige tilbud, er bare banken som har gjort feil. Gitt meg noe med risiko som jeg egentlig ikke skal ha.

Kaster heller ingenting ut av vinduet. Har ingen gebyrer hos dem.

 

Har snakket med en kompis som kan litt om dette, og tror jeg skal beholde den. Men saken er at de fortsatt ikke opplyste meg om hva dette var for noe.

Lenke til kommentar

Ring eller skriv et brev til dem der du gjør dem oppmerksom på feilen og ber om at den blir rettet opp i umiddelbart. Du bør også be om dokumentasjon på at du har sagt ja til produktet du har "kjøpt" og be dem gjøre rede for hvordan de kan opprette denne avtalen uten at du eksplisitt har vært enig i det.

 

Ta heller kontakt med banken direkte i stedet for å diskutere det her inne, jeg tipper det løser seg ganske greit.

Lenke til kommentar

Skulle hatt?

 

Ordet er vel heller "kunne hatt" :)

 

Nei, mulig det. Men har aldri noen store summer på forbrukskontoen så om jeg kunne fått 10kr mer i året ved å hatt en annen bank enn postbanken, det har lite å si.

 

Nei, har ikke noe fordelsprogram. Ikke sett noe for det heller. Betaler null og niks for å ha konto hos postbanken.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Det beste tilbudet Postbanken har er Kapitalkonto, som gir 3,25 under 50 000, og 4% over. Begge deler er relativt dårlig. Hos Landkredittbank ville du fått 5,3% og du kunne tatt ut så mange ganger du ville, i stedet for maks 12 i året. Dessuten har brukskontoen deres 4,75% rente, så du taper ikke så mye selv om ikke du overfører til sparekontoen hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...