Gå til innhold

24" for PC og TV-titting


foksen

Anbefalte innlegg

Hallo der -

Har lest de fleste anmeldelsene om 24" og sitter igjen med inntrykk av at jeg ikke skal kjøpe Samsung og/eller Dell grunnet panelforvirringen hos Samsung og brukererfaringer/service hos Dell - Skal ikke bruke skjermen til særlig raske spill da jeg som oftest blir skutt med en gang - satser på strategi - Skjermen vil bli brukt som ekstra TV via PC når nye grafikkkort kommer til digitalt bakkenett så den må være god til TV og Video - Kjøper ikke den dyreste skjermen men legger meg på en gylden middelvei - Er det noen som bruker skjermen til det jeg skal er jeg takknemlig for forslag til nyinnkjøp!!

hilsen foksen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestilt HP LP2465, til den nye monstermaskinen som vi får gjennom jobben. Dette er en skjerm fra Performance-serien.

Jeg skal ha denne privat, til å spille på. Jeg tror ikke den skjermen er så verst. Det var Systec (firmaet som har satt sammen maskinen) som valgte denne skjermen til denne løsningen.

 

Er dette en bra løsning kanskje?

 

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...3-12401632.html

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt HP LP2465, til den nye monstermaskinen som vi får gjennom jobben. Dette er en skjerm fra Performance-serien.

Jeg skal ha denne privat, til å spille på. Jeg tror ikke den skjermen er så verst. Det var Systec (firmaet som har satt sammen maskinen) som valgte denne skjermen til denne løsningen.

 

Er dette en bra løsning kanskje?

 

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...3-12401632.html

Takker for tipset - fant denne kommentaren i dette forumet om skjermen du anbefalte:

"Fant nå ut at skjermen rett og slett ikke blir aktuel pga manglende HDCP støtte, synd for den virket toppers ellers men men "

Så kanskje det blir en annen enn den - prisen var også kanskje litt litt høy i forhold til konkurrentene - skjermen er jo også ikke av "siste årgang" heller - men takk for tips!!

Lenke til kommentar

Jeg ser av andre poster at man får den skjermen til ned mot 4.200,- nå... bare til informasjon. HP sine sider representerer ikke riktig pris her.

 

Jeg håper nå bare at jeg blir fornøyd med denne skjermen.. krysser fingrene, spesielt siden jeg skal fyre i gang Crysis på maks oppløsning på denne.

 

Lykke til i letingen!

Lenke til kommentar

IKKE GÅ FOR DENNE SKJERMEN!!

 

Vurderte denne sjøl siden den virket som den perfekte skjermen for meg, men og det er et stort MEN...den har ikke HDCP som en hver fremtidsrettet skjerm bør ha med tanke på visning av kopibeskyttet materiale som f.eks blu-ray hd-dvd

 

Jeg blir nok heller å ende opp med denne:

Eizo S2431W

 

Kremt...så leste jeg at trådstarter hadde funnet ut det sjøl hehe....var vel faktisk jeg han siterte om skjermen...

Endret av Lightning
Lenke til kommentar
IKKE GÅ FOR DENNE SKJERMEN!!

 

Vurderte denne sjøl siden den virket som den perfekte skjermen for meg, men og det er et stort MEN...den har ikke HDCP som en hver fremtidsrettet skjerm bør ha med tanke på visning av kopibeskyttet materiale som f.eks blu-ray hd-dvd

 

Jeg blir nok heller å ende opp med denne:

Eizo S2431W

 

Kremt...så leste jeg at trådstarter hadde funnet ut det sjøl hehe....var vel faktisk jeg han siterte om skjermen...

 

 

Er det noen måte man kan bevege seg rundt dette "problemet" med denne skjermen? Hva betyr HDCP egentlig? Hvorfor kan man ikke se HD-DVD ol. med denne?

Lenke til kommentar
IKKE GÅ FOR DENNE SKJERMEN!!

 

Vurderte denne sjøl siden den virket som den perfekte skjermen for meg, men og det er et stort MEN...den har ikke HDCP som en hver fremtidsrettet skjerm bør ha med tanke på visning av kopibeskyttet materiale som f.eks blu-ray hd-dvd

 

Jeg blir nok heller å ende opp med denne:

Eizo S2431W

 

Kremt...så leste jeg at trådstarter hadde funnet ut det sjøl hehe....var vel faktisk jeg han siterte om skjermen...

 

 

Er det noen måte man kan bevege seg rundt dette "problemet" med denne skjermen? Hva betyr HDCP egentlig? Hvorfor kan man ikke se HD-DVD ol. med denne?

 

Hallo igjen og takk for svar selv om jeg ennå ikke har fått noe råd jeg kan følge for kjøp av ny skjerm - håper det er flere der ute som har skjermer som svarer til mitt forventede bruk og har erfaringer de kan dele -

Lenke til kommentar

I sommer testet jeg Samsung sin 245b....

Men... I tillegg til den store skuffelsen over bildekvaliteten på den OG døde piksler havnet den i returen fortere enn fy...

 

Når da 19" min rauk her for noen uker sider var det påan igjen.

Valget mitt endte på BenQ 24" Wide HD LCD Monitor, FP241W

 

Er fremdeles like fornøyd med den etter noen ukes testing...

så UTRULIG mye bedre bilde enn på samsungen sin...

SYLSKARPT bilde... ingen "døde" soner som jeg opplevde på 245b´en...

 

Kan ABSOLUTT anbefales! :new_woot:

Lenke til kommentar

Har LG Flatron L245WP-BN og er kjempefornøyd. Ser den ligger rett over 5k nå. MVA panelet i denne har fantastiske innsynsvinkler. Ingen ghosting i spill osv.

 

Den har D-Sub/VGA, HDMI og Komponent innganger, usb 2.0 hub med 2 kontakter. Ikke DVI som er litt dårlig, det følger med en DVI -> HDMI kabel som brukes istedet, men du kan ikke ha PC-en og en annen HDMI source koblet til samtidig. Støtter HDCP. Har PiP funksjoner.

 

Eneste minuset jeg har med denne skjermen, bortsett fra bare en HDMI kontakt, er at tida det tar å skifte oppløsning nok er godt over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
finnes det noen 24 tommere som er like bra specs på hva tilkoblinger gjelder, men med bedre kontrast? jeg har latterlig bra fargesyn og legger alt for godt merke til den lavere bildekvaliteten lcd skjermer med lav kontast lager.

 

Hallo der -

Vanskelig å svare deg, men synes ikke utvidet fargesyn er det minste latterlig hvis resultatet er som vist på bildet - sterke greier - håper ikke du er plaget med for sterke reaksjoner -

ha en fortsatt fargerik kveld :new_woot:

mvh foksen

Lenke til kommentar

TN i seg selv er ikke krise, men hvis en først er vannt til den meget gode innsynsvinkelen fra f.eks. SIPS kan man bli litt...skuffet. "Er det så nøye da?" Tja, sitter her forran 2stk TN paneler hvor begge er roterte og selv om tekst er fint og klart, så er skygger og nyanser HELT på bærtur hvis jeg ikke reiser meg litt opp fra godstolen :)

 

Tror du kommer til å hyle og le samtidig når du først fyrer den opp hehe. Size Matters. Og så får tiden vise hva som skjer videre !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...