Gå til innhold

Tror dere jeg får lån?


handbook

Anbefalte innlegg

Student

22 år

studerer på 2. året på en relativt bra linje (går i jobb etter år 3., evt år 5.) :)

har studielån

får jobbet samtlige ferier hjemme, så tjener opp inntektsgrensa da(~120.000 året).

(har hatt jobb ved siden av studiene også, men sa den opp nylig p.g.a. den andre jobben gjør nytta)

har foreldre som stiller som kausjonist og som sier de vil spytte inn ~3000 i mnd imens jeg studerer til leilighet.

har samboer (som også er student, men som ikke kommer til å stå på noen papirer i forhold til leilighet/lån).

 

egenkapitalen er dårlig for øyeblikket... ~50.000, men kommer til å øke. har ingen betalingsanmerkninger.

 

har egen bil, som er forsikret i samme bank som jeg skal søke lån hos(har også BSU konto der).

 

når man søker lån bør man jo skryte på seg litt, så jeg kan vel si at jeg alltid har hatt en jobb liggende. har aldri vært arbeidsledig.

 

ønsker lån til å kjøpe selveierleilighet. ~1.400.000?

 

Tror dere jeg får?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på hvem du snakker med vil jeg tro. Jeg snakka med noen før det var ei som sa at det ikke var noe problem med å få lån hos dem! Men jeg har jo og en kjæreste jeg deler lånet med, men han har veldig mye lån fra før så det trakk jo ned, jeg har jobb ved sidenav studiene, så jeg tjener kanskje 4000 i mnd i tillegg til stipend (og lån)

 

Vi fikk lånn på opp til 1,5 mill. Men det var vel fordi jeg sa at det vi skulle se på kosta 900 000 så kommer fellesgjeld i tillegg så da ligger verdien på 1,4 til sammen. Så jeg ville bare forhørt meg rundt hos forskjellige banker, noen er veldig vilig til å hjelpe til, mens noen er totalt ikke intressert så lenge du ikke har fast jobb!