Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor - ADSL Turbo , dårlig hastighet ?!


Anbefalte innlegg

Er det noen andre som opplever dårlig hastighet ?

På telenor sin side står det att linja er satt til 12000/650, men jeg får aldri over 4mbit.

Fungerte helt OK ca 2 uker siden..men opplevde merkelig download hastigheter siden..så kjørte litt speedtester.

 

Kan også se det hvis jeg laster ned 2 filer fra to forskjellige steder, når jeg bare laster ned en fil ligger den på ca 460 kb/s.

Når jeg starter opp fil nr2, vil hastigheten forandre seg slik at det totalt blir 460 kb/s til sammen.

 

http://www.speedtest.net/

3803 kbps

Samme hastighet på diverse land, inkludert Sverige or Norge..som jeg pleide å score 12xxx på.

 

http://www.itavisen.no/ (speedtest)

3 778 kbit/s

 

Ja, noterer bare nedlast..upload ser ut till å stemme med mitt abbon.

 

 

Andre som har lignende problem ?

Har ikke fått noen respons fra kundeservice enda ;(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet. Bruker trådløst via zyxelrouteren jeg da. Trådløse delen på den er helt på trynet ustabil og dårlig. Hjelper av og til litt å skifte frekvens, men er fortsatt meget ustabilt.

 

Nå vet jeg ikke om det er samme tilfelle til deg. Restart og/eller ny registrere deg på nytt i routeroppsettet kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet. Bruker trådløst via zyxelrouteren jeg da. Trådløse delen på den er helt på trynet ustabil og dårlig. Hjelper av og til litt å skifte frekvens, men er fortsatt meget ustabilt.

 

Nå vet jeg ikke om det er samme tilfelle til deg. Restart og/eller ny registrere deg på nytt i routeroppsettet kan hjelpe.

Blir det problematisk å dra kabel fra routeren til PC-en? I ca 2minutter slik at du kan fastslå at det er trådløstnettverket som taper seg?

Lenke til kommentar

Har du sjekket med Telenor hvor mye kapasitet sentralen har? Her hvor jeg bor har de klart å koble på 183 brukere på en sentral med totalt 6 mbit kapasitet. Som dere sikkert skjønner så kan hastigheten på nettet her være litt laber i typiske surfetider. Full pris må vi også betale, tross utallige henvendelser til Telenor.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumper tråden.

 

Har nå fatt turbo av telenor og ny router/modem, Speedtouch 780WLT.

Problemet er at trådløs biten ligger på ca. 3000-4000 kb/s, mens med kabel funker det fint (rundt 12000 kb/s).

Kan ikke ha kabel på PC-en jeg sitter på nå, må ha trådløst og kan ikke flytte routeren.

 

Er det noe jeg kan stille på i router menyen for å få raskere hastighet og sterkere signal?

Hvilken kanal er det lurt å bruke?

Lenke til kommentar

Veit ikke hvordan det er med telenor, men jobber for en konkurent. Trådløst er "fint" i teorien, men alt for ustabilt. Vi garanterer kun hastighet ved kablet nettverk ikke trådløst, da trådløst blir mer påvirket av lokale forhold som vegger/senderutstyr osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...