Gå til innhold

uke50mm 2007 | Idéen/Regler/SnikkSnakk


Anbefalte innlegg

For å være dønn ærlig (og det skal man jo), så synes jeg at vi alle skal slutte å "sutre" over alt som ikke er lov, ting man kunne tenkt seg annerledes osv. Dette er jo ingen konkurranse. Poenget med hele prosjektet er jo å stimulere til mer kreativ (og kanskje også mer kritisk) fotografering. Oktoberprosjektet var en stor suksess synes jeg selv om jeg ikke fikk tid til å fullføre alt. Jeg oppnådde ihvertfall å tenke mer nøye gjennom motiver etc. og ikke bare knipse i vei.

 

Synes heller vi skal jo stor honnør til Kimare som har initiert dette!! :thumbup: Hvis du ikke har 50 mm så er det jo bare å lage ditt eget prosjekt med det objektivet du har. Og det er jo fritt fram for andre å lage et annet prosjekt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å være dønn ærlig (og det skal man jo), så synes jeg at vi alle skal slutte å "sutre" over alt som ikke er lov, ting man kunne tenkt seg annerledes osv. Dette er jo ingen konkurranse. Poenget med hele prosjektet er jo å stimulere til mer kreativ (og kanskje også mer kritisk) fotografering. Oktoberprosjektet var en stor suksess synes jeg selv om jeg ikke fikk tid til å fullføre alt. Jeg oppnådde ihvertfall å tenke mer nøye gjennom motiver etc. og ikke bare knipse i vei.

 

Synes heller vi skal jo stor honnør til Kimare som har initiert dette!! :thumbup: Hvis du ikke har 50 mm så er det jo bare å lage ditt eget prosjekt med det objektivet du har. Og det er jo fritt fram for andre å lage et annet prosjekt!

 

Jeg er enig med deg her. Men det er nok en ide å lage en annen type prosjekt som ikke er begrenset av utstyret neste gang.

 

Tom

Lenke til kommentar
...Poenget med hele prosjektet er jo å stimulere til mer kreativ (og kanskje også mer kritisk) fotografering...

Skjønner dette, men skjønner ikke hva vitsen med å utelukke alle som ikke har fastoptikk, men har optikk som inneholder 50mm. Det gir ingen mening så lenge man bruker 50mm når man tar bildet.

Lenke til kommentar
...Poenget med hele prosjektet er jo å stimulere til mer kreativ (og kanskje også mer kritisk) fotografering...

Skjønner dette, men skjønner ikke hva vitsen med å utelukke alle som ikke har fastoptikk, men har optikk som inneholder 50mm. Det gir ingen mening så lenge man bruker 50mm når man tar bildet.

 

Helt enig, selv om jeg ikke får vært med uansett.

Lenke til kommentar
Synes heller vi skal jo stor honnør til Kimare som har initiert dette!! :thumbup: Hvis du ikke har 50 mm så er det jo bare å lage ditt eget prosjekt med det objektivet du har. Og det er jo fritt fram for andre å lage et annet prosjekt!

 

Helt enig i det satchmo sier her. Er selvfølgelig vanskelig å gjøre alle fornøyde, men personlig synes jeg at dette er et supert initiativ.

Lenke til kommentar
Hmm.. kanskje jeg skal melde meg på med min nye canon 50 mm f/1.2L USM :)

 

Skal vi se om noe har skjedd de siste 50 årene, siden min ble introdusert i 1956 og din i 2006? :)

Nå har ND 1.8-filteret endelig funnet veien inn i en konvolutt med mitt navn på også, så jeg gleder meg til å skyte med begrenset dybdeskarphet i dagslys.. :)

Lenke til kommentar

Sånn, nå har jeg bestemt meg. Som på dyxum vil jeg gi alle mine 50mm objektiver en sjanse denne uken, så da vil jeg poste minst ett bilde fra disse i løpet av uken

 

Takumar S-M-C 50/4 Macro

Minolta 50/1.7

Minolta 50/1.4

Lensbaby 1.0

 

Det vil selvfølgelig kun komme et bilde fra meg hver dag, og det vil være svart/hvitt, kanskje tonet om jeg føler for det. Skal huske på å poste hvilket objektiv jeg bruker...

 

Og ja, PURIST er jeg fortsatt...

Lenke til kommentar
Har jeg har forstått det riktig at 24-timers regelen for opplasting gjelder kun for de deltagerene som sikter på premiering fra JP ?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal på hyttetur den 14-16, og har da ikke anledning til å laste opp før sent den 16.

 

Tom

 

PS. Hytteturen er også grunn til at jeg velger å være pyse denne gangen - kommer til å bruke 17-70mm'eren også.

Snakk om å ombestemme seg - ettersom jeg kan ta et bilde på morgenen den 14. og laste det opp fra jobben før jeg drar på tur; så klarer jeg å holde 24-timers regelen - så da må 17-70mm ta fri og jeg blir purist istedet. Får være pysete en annen dag...

 

Tom

Lenke til kommentar
Bare å komme til Tromsø i desember det - så må du skyte med begrenset dybdeskarphet i "dagslys"... :)

 

Hehe, jeg ser vel her "nede" i Trondheim og at vi nærmer oss årets mørkeste uke. Spørs om jeg virkelig må gå inn for det for å få særlig bruk for filteret kommende uke.. Men 1/1000 som høyeste lukkerhastighet og ISO400 som nærmest fast filmhastighet vil gjøre at det garantert kommer til sin rett når sola kommer tilbake.

 

Blir morsomt å se hvordan dette går - burde være mer overkommelig enn en hel mnd på uvant brennvidde :)

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...